گفت و گو با نازنین شکری پشتیبان قهرمان پائیز از ساوه

پشتیبانی در گروه‌های پایه بیشتر بر آموزش روش مطالعه، ایجاد عادت‌های صحیح، شناخت آزمون و مهارتهای آزموندهی و تقویت مباحث پایه متمرکز است؛

گفت و گو با نازنین شکری پشتیبان قهرمان پائیز  از ساوه

نام و نام خانوادگی پشتیبان: نازنین شکری

مقطع پشتیبانی:پایه یازدهم 

رشته‌ی پشتیبانی: تجربی

نام شهر و استان: ساوه مرکزی

عیار کانونی پشتیبان : ۳ سال سابقه پشتیبانی (۱ سال پایه دوازدهم و ۲ سال یازدهم)

+ در زمان دانش آموزی : کانونی

رشته و دانشگاه تحصیل: مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی ساوه 

میزان پیشرفت درسی دانش‌آموزان : ۷7٪


مدیرگروه: خانم بهرامی

مصاحبه گر : آقای  مهندس محمد کتابدار 

گفت و گو با نازنین شکری پشتیبان قهرمان پائیز  از ساوه

1_ قبل از هر چیز، به نظر شما با توجه به این که سال گذشته پشتیبانی گروه‌های پایه‌ی دهم و یازدهم را داشته‌اید، پشتیبانی در گروه پایه با گروه کنکوری چه تفاوت‌هایی دارد؟

پشتیبانی در گروه‌های پایه بیشتر بر آموزش روش مطالعه، ایجاد عادت‌های صحیح، شناخت آزمون و تقویت مباحث پایه متمرکز است؛ اما در گروه کنکوری علاوه بر این موارد، فشار زمانی، استرس، نتیجه‌محوری و مدیریت شرایط روحی دانش‌آموزان اهمیت بسیار بیشتری دارد. در گروه کنکوری تصمیم‌ها باید دقیق‌تر، فردمحورتر و متناسب با زمان باقی‌مانده تا کنکور گرفته شود.


2_ شما به عنوان یک پشتیبان ، چگونه این سختی بیشتر کار را مدیریت کردید؟ فکر می‌کنید نقطه قوت کار شما تا به الان چه بوده است؟

با توجه به اینکه خودم در سال کنکور دانش‌آموز کانون بوده‌ام، شرایط و فشارهای این دوران را به‌خوبی درک می‌کنم. تلاش کرده‌ام با برنامه‌ریزی واقع‌بینانه، پیگیری مستمر و ارتباط صمیمی ولی هدفمند با دانش‌آموزان این سختی را مدیریت کنم. نقطه قوت کار من تا این مرحله، ایجاد ارتباط بسیار خوب با بچه‌ها و جلب اعتماد آن‌ها بوده است.


3_مهم‌ترین کاری که شما برای دانش‌آموزانتان انجام می‌دهید چیست؟ چگونه این کارها منجر به پیشرفت درسی دانش‌آموزان شما می‌شود؟

مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهم، پیگیری اجرای برنامه‌ی درسی، بررسی میزان پایبندی دانش‌آموزان و تحلیل آزمون‌هاست. این اقدامات باعث می‌شود دانش‌آموزان نقاط ضعف خود را بشناسند، اشتباهاتشان را تکرار نکنند و با آگاهی بیشتری مسیر مطالعه خود را اصلاح کنند که در نهایت منجر به پیشرفت تدریجی و پایدار می‌شود.



4_ چالش بیشتر دانش‌آموزان تحت پوشش شما در چه درسی است؟ و چه راهکاری برای رفع این چالش به آن‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

بیشترین چالش دانش‌آموزان در درس‌های محاسباتی، به‌ویژه ریاضی، مشاهده می‌شود. برای رفع این مشکل، بر تثبیت مباحث پایه، حل تست‌های آموزشی مرحله‌به‌مرحله، تمرین مستمر و پرهیز از استفاده هم‌زمان از منابع متعدد تأکید می‌کنم.


5_ به عنوان یک پشتیبان موفق در مقوله‌ی پیشرفت درسی دانش‌آموزانتان، مهم‌ترین عامل پیشرفت دانش‌آموز در آزمون‌های کانون را چه می‌دانید؟ کمی توضیح دهید.

به نظر من مهم‌ترین عامل پیشرفت دانش‌آموزان در آزمون‌های کانون، تعهد به برنامه و استمرار در اجرای آن است. حتی یک برنامه متوسط در صورتی که به‌صورت منظم اجرا شود، نتایج بهتری نسبت به برنامه‌های سنگین اما ناپایدار خواهد داشت.


6_دغدغه‌ی شما به عنوان یک پشتیبان در مورد پیشرفت درسی دانش‌آموزانتان چه بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کردید؟

مهم‌ترین دغدغه من افت انگیزه و ناامیدی برخی دانش‌آموزان در مقاطع زمانی سخت بوده است. با گفت‌وگوی فردی، یادآوری هدف‌ها، هدف‌گذاری کوتاه‌مدت و نشان دادن پیشرفت‌های کوچک، توانستم تا حد زیادی بر این مسئله غلبه کنم.


7_ شما چقدر به موضوعات جدید در کانون و اطلاع‌رسانی همه‌جانبه‌ی آن‌ها به دانش‌آموزان اهمیت می‌دهید؟

اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را بسیار مهم می‌دانم و تلاش می‌کنم تمامی موضوعات، تغییرات و برنامه‌های جدید کانون را به‌صورت شفاف و کامل به دانش‌آموزان منتقل کنم تا دچار سردرگمی نشوند.

8_ نظر شما راجع به منابع کانون و مهندسی منابع دانش‌آموزان کنکوری چیست؟ طبقه‌بندی دانش‌آموزان را برای استفاده از کتاب‌های کانون به چه شکل انجام می‌دهید؟

منابع کانون را جامع و استاندارد می‌دانم. دانش‌آموزان را بر اساس سطح علمی (ضعیف، متوسط و قوی) طبقه‌بندی کرده و متناسب با توان و نیاز هر دانش‌آموز، نحوه استفاده از کتاب‌های کانون را مشخص می‌کنم تا از سردرگمی و تعدد منابع جلوگیری شود.


9_ دوران جمع‌بندی را چگونه می‌بینید؟ برای استفاده مؤثر از این دوران چه پیشنهاداتی به دانش‌آموزان خود می‌دهید؟

دوران جمع‌بندی را یکی از حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مقاطع می‌دانم. پیشنهاد من مرور هدفمند، تمرکز بر نقاط ضعف پرتکرار، استفاده اصولی از آزمون‌های جامع و مدیریت زمان است.


10_ در تماس‌های خود با گروه تحت پوششتان بیشتر با اولیا صحبت می‌کنید یا دانش‌آموزان؟ نقش اولیا را به چه شکل می‌بینید؟

بیشتر ارتباط من با خود دانش‌آموزان است، اما نقش اولیا را حمایتی و مهم و انگیزشی می‌دانم و در بیشتر مواقع برای هماهنگی بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنم.

Menu