نام و نام خانوادگی پشتیبان:ریحانه کریمی
رتبه کنکور سراسری: ۲۳۱۳
نام رشته و دانشگاه: کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه دولتی یزد
عیار کانونی : 2 سال
مقطع پشتیبانی: دبستان
نام مدیر: سرکار خانم زهرا دهقانی
با توجه به اینکه دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
با توجه به تجربه و تحصیلی که داشتم نسبتا عملکرد خوبی داشتم وخیلی خوب توانستم با دانش آموزان ارتباط بگیرم.
و تمرکز اصلی من بر تقویت اعتماد به نفس دانش آموز و ایجاد عادت های درست مطالعهای بوده است.
با برنامه ریزی ساده که قابل اجرا باشد، پیگیری منظم تحلیل آزمون و دفتر برنامه ریزی توانستم تا حدودی مسیر یادگیری دانشآموزان رو بهبود دهم.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانش آموزان در دروس هوش بیشتر در دقت و سرعت و ریاضی منطقی
و در دروس اصلی بیشتر در ریاضی و علوم پیشرفت داشتهاند.
و الان تاکید من بیشتر بر هوش کلامی ادبی و فارسی مخصوصا درک مطلب، شعر و ... دانش آموزان است.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
اول حمایت خانواده و بعد نظم در مطالعه دانشآموزان ،پیگیری دقیق و تشویق مستمر دانش آموزان در نقاط قوت آنها و راهنمایی برای تبدیل نقاط ضعف به قوت است.سعی من در این است در دانش آموزان احساس موفقیت ایجاد کنم و استرس را تا حد امکان کاهش دهم.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند در صورت تداوم برنامه ریزی منظم از سوی دانشآموزان و حمایت خانواده و ارتباط موثر من(پشتیبان) با دانش آموز میتواند پایدار و بلند مدت باشد و حتی در مقاطع بالاتر نیز اثرگذار بماند.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله،در برخی موارد با حواس پرتی ،مقایسه شدید با دوستان و ضعف اعتماد به نفس روبهرو بودم. این موارد با افزایش زمان تمرین، نشان دادن نقاط قوت دانش آموز به خودش ، استفاده از تشویق کلامی و گفتوگو با دانش آموز و خانواده برطرف شد.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آموزه هایی مانند برنامه ریزی هفتگی و دفتر برنامهریزی، تمرین مستمر، مرور منظم، آزمون محوری و آزمونهای غیرحضوری، تحلیل ساده آزمون ها و کتاب های کانون بوده است که دانشآموزان با راهنمایی و پیگیری از آنها استفاده کردهاند و نتایج مثبتی به همراه داشتهاست.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
کتاب های کانون مانند کتاب آبی، سه سطحی، پرتکرار و کتاب های مخصوص تیزهوشان کانون و دفتر برنامه ریزی و استفاده از آزمون های غیرحضوری کانون که خداروشکر دانشآموزان استفاده کردهاند و رضایت کافی را داشتهاند
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله ،حتما با والدین تماس میگیرم و از والدین درباره نحوه پیشرفت و مشکلاتی که نیاز به مشاوره دارند سوال و راهنمایی میکنم.
این ارتباط باعث هماهنگی بیشتر در خانه، حمایت از دانشآموز ، کمک به دانش آموز در ایجاد نظم و نظارت متعادل در ساعات مطالعه و کاهش فشار روانی دانشآموزان شده و تاثیر مستقیمی بر پیشرفت دانشآموزان داشته است.
گاهی حتی بیش از ۲۰ دقیقه با والدین و دانش آموزان صحبت میکنم و نقش خود را یک مشاور میبینم تا پشتیبان.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
-در نیمسال اول تمرکز بر تقویت دروس پایه، هماهنگی کامل با برنامه مدرسه، تثبیت عادت مطالعه روزانه، افزایش مهارت حل مسئله و آمادگی برای امتحانات مدرسه و آزمون ها خواهد بود تا دانشآموزان با آرامش و اعتماد به نفس مسیر تحصیلی خود را ادامه دهند.
