مصاحبه با مبینا عطائی پشتیبان دبستان و متوسطه اول

مصاحبه و گفتگو با مبینا عطائی پشتیبان دبستان و متوسطه اول

مصاحبه با  مبینا عطائی پشتیبان دبستان و متوسطه اول

نام و نام خانوادگی:  مبینا عطائی

نام رشته و دانشگاه: آموزش ابتدایی –پیام نور گرگان

عیارکانونی: 3 سال

مقطع پشتیبانی: دبستان و متوسطه اول

نام مدیر: فاطمه رئیسی

مصاحبه گر: فریده ایری

 

1)با توجه به اینکه 68 درصد از دانش آموزان شما پیشرفت داشته اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان تان توضیح دهید؟

عملکرد من بر پایه ی شناسایی دقیق وضعیت هر دانش آموز می باشد که برنامه ریزی شخصی سازی شده به دانش آموزان و پیگیری مستمر بوده است با تحلیل آزمون ها –تمرکز بر رفع نقاط ضعف آموزش روش مطالعه و تقویت انگیزه   دانش آموزان بر پیشرفت تدریجی و پایدار است.


مصاحبه با  مبینا عطائی پشتیبان دبستان و متوسطه اول


2) دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

پیشرفت دانش آموزان در دروسی بوده که روش مطالعه در آن اصلاح شده به ویژه ریاضی و علوم در کنار آن درس های حفظی مثل فارسی و مطالعات هم با برنامه ریزی و مرور منظم رشد خوبی داشتند.


3)مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزان تان چه عاملی بوده است؟

مهم ترین عامل پیشرفت تداوم دربرنامه ریزی و پیگیری منظم در کنار آموزش روش مطالعه صحیح بوده که باعث افزایش تمرکز نظم و انگیزه دانش آموزان شده است.




4)فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

این روند رشد در صورتی می تواند ادامه دار باشد که با برنامه ریزی منظم و پیگیری مستمر حفظ شود وتداوم این پیشرفت مستلزم همکاری سه جانبه دانش آموزان و مشاور و خانواده و پایبندی به اصول درست مطالعه است.


5)آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟چطور چالش را برطرف کردید؟

در روند پیشرفت گاهی با چالش هایی مانند انگیزه ی کم یا ضعف در روش مطالعه مواجه شدم این مشکلات را با تحلیل دقیق و ضعف دانش آموزان اصلاح روش مطالعه برنامه ریزی متناسب و با پیگیری منظم رفع می کردم.


6) کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟

آموزه های کلیدی کانون که بیشترین تاثیر را داشته است و آموزش و تحلیل دقیق آزمون ها و برنامه ریزی منظم است این روش

باعث شده دانش آموزان با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود در روش مطالعه خود را بهینه سازی یا اصلاح کنند تا رشد قابل توجهی داشته باشند


7)چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید ؟آیا آنها استفاده کردند؟

منابع استاندارد کانون و کتاب های کمک آموزشی که مرتبط با هر درس را معرفی کردم مثل کتاب آبی –ذره بین و سه سطحی و دانش آموزان با راهنمایی و پیگیری من از این منابع استفاده کرده و نتایج آزمون ها نشان دهنده ی پیشرفت انهاست.


8)آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید ؟این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

ارتباط منظم و مستمر با اولیا برقرار می کنم تا هم از وضعیت دانش آموزان مطلع باشم وهم خانواده بتواند در برنامه ریزی وانگیزه دادن به دانش آموزان نقش داشته باشد این ارتباط باعث افزایش همکاری دانش آموزان در نتیجه پیشرفت بیشتر شده است.


9)برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه( نیمسال اول) چه برنامه ای دارید؟

برنامه من شامل تعیین آزمون ها-تعیین نقاط ضعف –اصلاح روش مطالعه ومرور منظم درس ها و پیگیری مستمر است-با اینبرنامه دانش آموزان می توانند نقاط ضعف خود را رفع کرده و در نیم سال اول پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.


 

 

Menu