نام و نامخانوادگی دانشآموز: روژینا اطهری
پایه تحصیلی: دوازدهم
رشته تحصیلی: علوم تجربی
شهر محل تحصیل: تهران
نام مصاحبهکننده: بهاره میرزایی
⸻
۱. ارزیابی کلی شما از آزمون ۳۰ آبان چگونه است ؟
در ارزیابی کلی از آزمون حضوری ۳۰ آبان، باید بگویم که حضور در فضای واقعی آزمون تأثیر بسیار مثبتی بر کیفیت عملکرد من داشت. شرکت حضوری کمک کرد تا عوامل مزاحم محیطی و حواسپرتیهایی که در آزمونهای غیرحضوری ممکن است تجربه کنم، به میزان قابل توجهی کاهش یابد. همچنین قرار گرفتن در فضای رسمی آزمون باعث افزایش تمرکز و مدیریت بهتر شرایط ذهنی شد و در نتیجه توانستم عملکرد پایدارتر و دقیقتری ارائه دهم.
⸻
۲. تحلیل روند عملکرد و پیشرفت خود را چگونه ارزیابی می کنید ؟
از ابتدای سال تا این مقطع، روند پیشرفت خود را مثبت و رو به رشد ارزیابی میکنم. به نظر من مهمترین نقطه قوت در این مسیر، تواناییام در حفظ انگیزه و پایداری بود؛ بهخصوص در شرایط سخت روحی که تجربه کردم، تلاش کردم از مسیر عقبنشینی نکنم. با این حال، بزرگترین چالشی که با آن روبهرو بودم، استرس پیش از آزمونها بود که معمولاً باعث میشد انرژی و تمرکز زیادی صرف مدیریت اضطراب کنم. تلاش میکنم این مسئله را با تمرین بیشتر، آزموندادن در شرایط مشابه، و کنترل ذهنی اصلاح کنم.
⸻
۳. مدیریت زمان و استراتژی دفترچه ها را چگونه انجام می دهید ؟
در آزمون ۳۰ آبان برای مدیریت زمان دفترچهها، تصمیم گرفتم دقیقاً مطابق ترتیب تعیینشده در دفترچه پیش بروم. این کار باعث شد اختلالی در تمرکزم ایجاد نشود و بتوانم بر اساس زمانبندی شبیهسازیشده آزمون کنکور، پیشروی منظمی داشته باشم. پایبندی به زمانبندی رسمی موجب شد بتوانم کنترل بهتری بر زمان داشته باشم و سؤالها را با آرامش بیشتری پاسخ دهم.
⸻
۴. کیفیت مطالعه شما بین آزمونهای آبان چگونه است ؟
در بازه میان آزمونهای ۱۶ و ۳۰ آبان، بیشترین تغییر و رشد را در درس زمینشناسی تجربه کردم. تلاش کردم بازههای مرور این درس را بیشتر و منظمتر کنم تا مباحث بهتر در ذهنم تثبیت شوند. این افزایش دفعات مرور و پرداختن تشریحی به نکات مهم باعث شد تسلطم بر این درس بیشتر شود.
⸻
۵. برنامهریزی شما برای نزدیک شدن به ایام جمعبندی چیست ؟
با توجه به نزدیک شدن به دوران جمعبندی، یکی از اصلاحات مهمی که در برنامهریزی خود لازم میدانم، اختصاص بازههای مرور مشخص برای مباحث ترم اول است. در این بازههای مرور برنامه دارم هم مطالعه تشریحی داشته باشم و هم تستزنی منظم و هدفمند انجام دهم تا مباحث بهطور کامل تثبیت شوند و نقاط ضعف شناسایی و رفع شوند.
⸻
۶.در استفاده از آموزههای کانونی کدام را در اولویت قرار می دهید ؟
در این دوره بیشترین استفاده را از دفتر برنامهریزی و تحلیل کارنامه داشتم. دفتر برنامهریزی کمک کرد مطالعهام را ساختارمندتر و قابل پیگیری کنم، و تحلیل کارنامه نیز به من نشان داد در کدام مباحث نیاز به کار بیشتر دارم و کدام نقاط قوت را باید حفظ کنم. ترکیب این دو ابزار اثر بسیار مثبتی بر کیفیت یادگیری و عملکرد آزمونی من گذاشت.
⸻
۷. تحلیل اشتباهات و برنامه شما تا آزمون ۱۴ آذر چگونه است ؟
پس از بررسی دقیق کارنامه، تصمیم گرفتم تمرکز اصلی خود تا آزمون ۱۴ آذر را بر تسلط بر مباحثی بگذارم که در بودجهبندی این آزمون مطرح شدهاند. هدف من این است که بتوانم در این مباحث به سطح مناسبی از تسلط برسم و تعداد تستهای قابل قبولی از این بخش پاسخ دهم. بنابراین اولویت اصلی من در این فاصله، افزایش کیفیت مطالعه و تمرکز کامل روی بودجهبندی آزمون پیشرو خواهد بود
