گفتگو با علی رمضانی قبولی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

شرکت مستمر در آزمون حضوری و پیدا کردن نقاط ضعف در آزمون‌ها و رفع اشکال آن ها

گفتگو با علی رمضانی قبولی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

نام و نام خانوادگی  : علی رمضانی

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی شهید بهشتی

نام شهر و استان : تهران

میانگین تراز : 6500

سال‌های حضور در کانون : سه سال

چند آزمون شرکت کرده است : 50 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار کارشناس

شغل و تحصیلات پدر: دکتری کارمند

مصاحبه گر:  محمد رضا خسروی

 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
  2. شش هزار و به هفت هزار رسید 

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟
  2.  شرکت مستمر در آزمون حضوری و پیدا کردن نقاط ضعف در آزمون ها و رفع اشکال آن ها 

 

  1. برنامه شما برای دوران امتحانات چه بود؟
  2. در دوران امتحانات با توجه به اهمیت نمره امتحانات تشریحی و تاثیر ان ها در رتبه کنکور تمرکزم را کاملا روی امتحانات تشریحی گذاشتم و منابع تشریحی را مطالعه میکردم و نمونه سوال حل میکردم

 

 منابع شما برای دوره امتحانات چه بود؟ 

  1. در سایت کانون نمونه سوالات مدارس مختلف جمع اوری شده بود که بسیار کمک کننده بود. وقتی منابع تشریحی و کتاب درسی را تمام کردم سراغ نمونه سوالات کانون میرفتم

 

 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

  1.  اینکه دغدغه مند در ازمون ها شرکت کنم و عملکردم در ازمون هارا با دقت و ریزبینی بررسی کنم باعث شد به دید خوبی از خودم و نحوه درس خواندنم برسم و از طرف دیگر حفظ پیوستگی و ملزم کردن خودم به اینکه حتما در ازمون شرکت کنم و نتیجه ان را چه بد چه خوب بپذیرم هر هفته باعث میشد انرژی بیشتری برای درس خواندن بگذارم چرا که میدانستم عملکردم در ازمون ها ثبت میشود و روی میانگین ترازم تاثیر میگذارد 

بنظرم این مهم است که دانش اموزان روی میانگین تراز خودشان وسواس داشته باشند و برای افزایش آن تلاش کنند

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
  2.  یکی از ابداعات کانون که بعدا فراگیر شد همین تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه است

تکنیک زمان نقصانی و ضربدر و منها از جمله تکنیک های مدیریت زمان اند که هر دانش اموزی که ازمون میدهد باید آن ها را بلد باشد

من هم از ترکیب این دو روش استفاده میکردم

از مهم ترین مزیت های این دو روش این بود که باعث میشد در اخر آزمون به تمام سوالات آسان و متوسط جواب داده باشم و سوال های سخت قابل حل را برای خودم گلچین کنم با این روش احتمال اینکه درگیر سوال سختی که توان حلش را نداشتم یا بسیار زمان بر بود نمیشدم

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟
  2. بله از واجبات برنامه هایم این بود که حتما قبل از آزمون اصلی خودم را در آزمون های دیگر که مطابق بودجه بندی آن هفته کانون بودند بسنجم .

این کار باعث میشد خطاهایی که در آن مبحث ها داشتم یا از نقایصی که هنگام مطالعه و یادگیری داشتم اگاه بشم و قبل از آزمون اصلی آن ها را برطرف کنم 

 

 از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

به غیر از کارنامه اصلی بیشتر از کارنامه اشتباهات و کارنامه پروژه ای استفاده میکردم 

کارنامه اشتباهات با جمع اوری اشتباهاتمان در آزمون ها به ما این دید را میدهد که در کدام مباحث ضعف بیشتری داریم . کاربرد دیگر این کارنامه در زمان امتحانات به کارم می آمد. در زمان امتحانات به خاطر محدود بودن زمان از این کارنامه برای رفع ایراداتم استفاده میکردم.

کارنامه پروژه ای هم یک دید کلی از روند ازمون دادن بهم میداد که باعث میشد هدف گذاری بهتری در اینده داشته باشم

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟
  2. بله من در سال کنکور برنامه های درسی ام را با برنامه راهبردی کانون تنظیم کرده بودم 

خوبی برنامه کانون این بود که ازمون های دیگر سطح کشور با آن هماهنگ بودند و این به ما این فرصت را میداد که منابع بیشتری برای تقویت سطح درسی مان در اختیار داشته باشیم.

 

  1. در آزمون‌های دوهفته یکبار به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟
  2.  اولویتم این بود که در ازمون ها به صورت حضوری شرکت کنم . چون در ازمون حضوری شرایط کنکور را بهتر درک میکردم و با اتفاق هایی که ممکن بود سر جلسه کنکور بیفتد خودم را بهتر اماده میکردم . درکنار آن بودن پشتیبان هایی که حواسشان به استفاده درست از زمان ازمون بود کمک میکرد با نظم سر جلسه بهتر کنار بیام 

 

 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

برای تحلیل ازمون اول سراغ سوال هایی که غلط زده بودم میرفتم و دلیل ان را پیدا میکردم. اگر دلیلش حواس پرتی بود آن را یک جا یادداشت میکردم تا دیگر آن را تکرار نکنم . اگر دلیل علمی داشت سعی میکردم در هفته بعد برای آن مبحث زمان جبرانی بگذارم .

سپس می رفتم سراغ سوال های نزده و دلیل اینکه نتوانستم به ان ها جواب بدهم را نیز پیدا میکردم . نهایتا سراغ سوال هایی که درست بودند میرفتم و بررسی میکردم ایا واقعا درست حل کردم یا اصلا حل کردن ان ها سر جلسه درست بود یا نه . همه این کار ها باعث میشد در ازمون های بعدی این اشتباهات را تکرار نکنم.

 

 دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

  1.  این دفتر باعث میشد به دید درستی از خودم و زمانی که برای هر درس میگذاشتم برسم . و اگر برای یک سری دروس زمان زیادی میگذاشتم ان را متناسب با دیگر دروس تنظیم میکردم . همچنین این که زمان مطالعه ام را در یک جا ثبت میکردم باعث میشد از افزایش ساعت مطالعه و تعداد تستم انگیزه بگیرم.

 

  کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

  1.  بیشترین استفاده ام از کتاب های سه سطحی کانون  بود. این کتاب با داشتن تیپ تست های قوی و گلچین شده در زمان های نزدیک به آزمون بسیار به کارم می آمد. چون با زدن تست های نسبتا کم و سطح بالای این کتاب تسلط خودم را روی دروس بیشتر میکردم و اماده ازمون دادن میشدم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟
  2.  برای مطالعه دروس پایه چون مشکل اموزشی نداشتم از همان هفته اول سراغ تست زدن برای آن میرفتم . 

 

 چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

  1.  در نیم سال دوم تصمیم گرفتم که زمان بیشتری را روی آزمون زدن بگذارم . و همین باعث شد ترازم در آزمون بهتر شود.

 

 

Menu