گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی اسرا کاظمی

نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: اسرا کاظمی پایه تحصیلی: فارغ‌التحصیل

گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی اسرا کاظمی

نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: اسرا کاظمی

پایه تحصیلی: فارغ‌التحصیل

رشته تحصیلی: تجربی

شهر محل تحصیل: تهران

نام مصاحبه‌کننده: زهرا محمدی



۱- علت حضور شما به صورت حضوری در آزمون امروز (۱۴ آذرماه) چیست؟ به چه علت آزمون حضوری را ترجیح می‌دهید؟


حضور در آزمون حضوری برای من فرصتی است تا خود را به شرایط واقعی کنکور عادت دهم. تجربه کردن سه ساعت آزمون پیوسته و حضور در فضای رسمی، باعث می‌شود با جو واقعی آزمون و استرس ناشی از محیط آشنا شوم و بتوانم مهارت مدیریت زمان و تمرکز خود را در شرایط واقعی تمرین کنم. این تجربه باعث می‌شود در آزمون اصلی، عملکرد آرام‌تر و دقیق‌تری داشته باشم.



۲- در فاصله دو آزمون ۳۰ آبان تا امروز در کدام درس‌ها رشد یا افت داشتید؟ دلیل تغییرات چیست؟


هنوز کارنامه آزمون اخیر خود را دریافت نکرده‌ام، بنابراین نمی‌توانم ارزیابی دقیقی از میزان رشد یا افت در دروس مختلف ارائه کنم. اما برنامه‌ریزی و تمرکز من بر مرور مباحث و حل تست‌های هدفمند ادامه داشته است تا در آزمون‌های آینده، پیشرفت ملموسی مشاهده شود.



۳- در این آزمون از چه روش یا تکنیکی برای مدیریت زمان استفاده کردید؟ این روش چقدر در کاهش استرس و افزایش بازدهی مؤثر بود؟


از روش «ضربدر و منفی» برای مدیریت زمان استفاده کردم؛ به این صورت که سؤالاتی را که سریع می‌توانستم پاسخ دهم، علامت‌گذاری کردم و سؤالات دشوارتر را برای بعد گذاشتم. این روش حدود ۵۰ درصد در کاهش استرس و افزایش بازدهی مؤثر بود، زیرا اجازه داد تا از اتلاف وقت جلوگیری کنم و انرژی ذهنی خود را بر روی سؤالات قابل حل متمرکز کنم.



۴- در کدام درس بیشترین پیشرفت یا چالش را داشتید و چه اقداماتی باعث این نتیجه شد؟


تمرکز من روی مرور منظم، حل تست‌های ترکیبی و مطالعه دقیق باعث شده است که آمادگی کلی در دروس مختلف حفظ شود و نقاط ضعف شناسایی شود.



۵- با توجه به نزدیک شدن به دوره جمع‌بندی، چه تغییراتی در روش مطالعه، دوره‌های مرور و نوع تست‌زنی خود ایجاد کرده‌اید؟


با نزدیک شدن به دوره جمع‌بندی، روش مطالعه خود را دقیق‌تر و منظم‌تر کرده‌ام. تمرکز بیشتری بر مرور مفاهیم، حل تست‌های بیشتر و افزایش کیفیت مطالعه دارم تا بتوانم مطالب را به طور عمیق‌تر تثبیت کنم. همچنین، برنامه‌ریزی کرده‌ام که تعداد تست‌ها و پارت‌های مرور را افزایش دهم تا تسلط بر مباحث بهتر و فراموشی کاهش یابد.



۶- در این بازه از چه مهارت یا ابزار جدیدی بیشترین بهره را بردید؟


در این بازه، بیشترین بهره را از تحلیل کارنامه و هدف‌گذاری برده‌ام. تحلیل دقیق کارنامه کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت هر درس را شناسایی کنم و هدف‌گذاری دقیق برای آزمون‌های آینده انجام دهم. این ابزار باعث می‌شود برنامه‌ریزی من واقع‌بینانه و مؤثر باشد.



۷- کدام ابزار یا روش کانونی بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد شما در این آزمون داشته است؟


با توجه به تجربه اخیر، ابزارهای کانونی مانند دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل کارنامه بیشترین تأثیر را داشته‌اند. این ابزارها باعث می‌شوند زمان مطالعه بهتر مدیریت شود، عملکرد روزانه قابل سنجش باشد و تمرکز بیشتری بر نقاط ضعف و قوت داشته باشم.



۸- در تحلیل کارنامه، چه خطا یا روند تکرارشونده‌ای در پاسخ‌دهی مشاهده کردید؟ برای اصلاح آن چه برنامه‌ای دارید؟


در تحلیل کارنامه متوجه شدم که گاهی به دلیل شک و فراموشی مطالب، گزینه‌های اشتباه را انتخاب می‌کنم. برای اصلاح این مشکل، برنامه‌ریزی کرده‌ام که پارت‌های مرور را افزایش دهم و مرور سریع و منظم بر مباحثی که احتمال فراموشی در آن‌ها بالاست داشته باشم تا اعتماد به نفس در پاسخ اولیه افزایش یابد.



۹- در این دو هفته بر چه درس‌ها یا مباحثی تمرکز ویژه خواهید داشت؟ هدف اصلی‌تان در این بازه چیست؟


تمرکز اصلی من در دو هفته آینده بر دروس زیست و شیمی خواهد بود، زیرا این دروس نیاز به تثبیت و افزایش درصد دارند. هدفم در این بازه، افزایش درصد و تثبیت مطالب است تا در آزمون‌های پیش رو عملکرد پایدار و بهتری داشته باشم.



۱۰- اگر بخواهید یک تصمیم مهم برای بهبود نتیجه خود تا آزمون بعد بگیرید، آن تصمیم چیست و چرا؟


تصمیم مهم من این است که تعداد تست‌ها و پارت‌های مرور را افزایش دهم تا تسلط بیشتری بر مطالب پیدا کنم و از فراموشی جلوگیری شود. این اقدام باعث می‌شود آمادگی واقعی من برای آزمون بعدی افزایش یابد و عملکرد دقیق‌تر و مؤثرتری داشته باشم



Menu