گفت وگو با محمدفاضل احمدیوسفی قبولی مدارس تیزهوشان از بم

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟ بله ، این آزمونها برای آشنا شدن با نحوه‌ی سوالات بسیار کارساز بود.

گفت وگو با محمدفاضل احمدیوسفی قبولی مدارس تیزهوشان از بم

نام و نام خانوادگی : محمد فاضل احمدیوسفی

پایه : ششم

نام شهر و استان : بم - کرمان

میانگین تراز :6727

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است ؟ 1 سال 27 آزمون

 

مصاحبه‌گر : فرشته عباسی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق برادرم که سال پیش با شرکت در آزمونهای کانون در آزمون تیزهوشان قبول شده بود.

 دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

دستاوردهای زیادی داشتم که مهمترین آن قبولی در آزمون تیزهوشان بود

 آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله ، این آزمونها برای آشنا شدن با نحوه ی سوالات بسیار کارساز بود.

 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله ، با کمک گرفتن از برنامه راهبردی ، برنامه هفتگی خود را می نوشتم و ساعات آن را مشخص می کردم.

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

ریاضی و مطالعات ، در درس ریاضی با حل نمونه سوال و تست زدن تمرین می کردم و در درس مطالعات با خواندن دقیق کتاب و مرور نکات درسی مطالعه می کردم

 در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

درس قرآن ، با شرکت در کلاسهای قرآن و تمرین زیاد قوی شدم.

 روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

3 الی 5 ساعت ، 70 درصد زمان درس خواندن را تست می زدم

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله به برنامه ریزی دقیق تر من کمک می کرد و باعث شد به همه ی درسها توجه داشته باشم.

 چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

چون آزمونها به تقویت درس ها در مدرسه هم کمک می کند.

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

اول سوالهایی که درست زدم و روی آن شک داشتم بررسی کی کردم سپس سوالهای اشتباهی که جواب دادم و نزده ها را بررسی می کردم.

 دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله خطاطی می کنم و با تمرین بسیار در شهرستان هم رتبه کسب کردم

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

مرور سرفصل های مهم کتاب درسی و حل نمونه سوالات امتحانی سال های قبل - راهکار من خوب درس خواندن و بررسی نمونه سوال است.

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از تابستان اوایل تیرماه همزمان با آزمونهای کانون به طور جدی شروع کردم 

 از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

هوش کلامی و سرعت و دقت 

ابتدا نکات سرفصل را می خواندم سپس تست می زدم کتابهای دیگر هم داشتم که تمرین بیشتر انجام می دادم.

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از کتابهای سه سطحی (علوم ، ریاضی ، فارسی) اول نکات مهم سرفصل را می خواندم و بعد از یادداشت کردن نکات ، تست های کتاب را می زدم

 با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول درسنامه می خواندم سپس تست می زدم ، سعی می کردم اول توضیحات پاسخ نامه را بخوانم سپس گزینه مورد نظر را نگاه کنم

 هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه کتابهایم را تکرار می کردم.

 چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

در ابتدای  کار که شروع مدارس بود کارم را با استعداد تحصیلی شروع کردم و با نزدیک شدن به آزمون تیزهوشان اولویت تست زنی استعداد تحلیلی شد

 برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

تمرکزم بر مرور مباحث هوش بود

 

 

 

 

Menu