گفتگو با آرین سروقامت پایه ششم قبولی تیزهوشان از اردبیل

با تکمیل دفتر برنامه ریزی سعی می‌کردم مطالعه ام را نسبت به روزهای قبل بیشتر کنم و برنامه ریزی درستی داشته باشم.

گفتگو با آرین سروقامت پایه ششم قبولی تیزهوشان از اردبیل

نام و نام خانوادگی:  آرین سروقامت

پایه : ششم ابتدایی

نام شهر و استان: اردبیل

شغل و تحصیلات مادر: کارمند – فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند – فوق لیسانس

میانگین تراز: 6767

چند سال عضو کانون بوده است: 1 سال

 چند آزمون شرکت کرده است:  18 آزمون


 

مصاحبه‌گر : مریم جمالی 

 


گفتگو با آرین سروقامت پایه ششم قبولی تیزهوشان از اردبیل



  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق مشاهده رتبه های برتر آزمون های سراسری و قبولی تیزهوشان در سایت کانون که عضو کانون بوده اند.

 


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنایی باسوالات متنوع وسطح بالا،  یادگیری روش صحیح  تست زنی و دقیق با حداقل اشتباه و آمادگی جهت شرکت در آزمون تیزهوشان با انجام آزمون های مشابه کانون از دستاوردهای من می باشد. 

 


  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله، آشنایی با سوالات مشابه آزمون تیزهوشان و تسریع در تست زنی و همچنین ایجاد حس رقابت به مانند آزمون های حضوری از دلایل شرکت من در این آزمون ها می باشد.

 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

درحد امکان سعی می کردم مطابق برنامه راهبردی پیش بروم ولی گاهی وقایعی پیش می آمد که از برنامه عقب می ماندم.

 


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

درس ریاضی. چون بسیار علاقمند هستم و سعی می کردم با تمرین و تکرار وحل سوالات متنوع در این درس پیشرفت حداکثری داشته باشم.




  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

روزی 4 ساعت مطالعه داشتم و  50 درصد مطالعه را به تست زدن اختصاص می دادم.




  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله، با تکمیل دفتر برنامه ریزی سعی می کردم مطالعه ام را نسبت به روزهای قبل بیشتر کنم و برنامه ریزی درستی داشته باشم.

 



  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

زیرا هدف اصلی در این بازه زمانی تیزهوشان بود اما هدف نهایی شرکت در کنکور سراسری و آمادگی برای این آزمون و موفقیت در کنکور است.



  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

بعد از هر آزمون به تحلیل سوالات پرداخته و ابتدا سوالات غلط و پاسخ نداده را مورد بررسی و تحلیل قرار می دادم و سپس سوالاتی که جواب صحیح داده ام، چون ممکن بود روش های دیگر و سریع تر و آسان تر هم داشته باشند.

 


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله، آشنایی و تسلط کافی به موسیقی(پیانو) و هم چنین رشته ی ورزشی بسکتبال را دارم.




  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

از کتاب های کانون و درسنامه های مربوطه برای مطالعه عمیق استفاده می کنم و سعی می کنم جزء به جزء مطالب را با دقت به یاد بسپارم.




  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

نزدیک یک سال به طور مداوم مطالعه داشتم.



  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟

در بخش استعداد تحلیلی :هوش کلامی- غیر کلامی و کتاب های سرعت و دقت کانون  و همچنین 12 آزمون کانون و برخی انتشارات دیگر را استفاده کردم.




  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟

از کتاب سه سطحی ریاضی و سه سطحی علوم استفاده کردم.

 


  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول درسنامه ها را مطالعه می کردم و بعد از یادگیری کامل به تست زنی می پرداختم و سپس با پاسخنامه کتاب صحیح و غلط بودن جواب سوالات را بررسی می کردم.

 


 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با برنامه ریزی صحیح و شناسایی مباحث مشترک و مشابه در هر زمینه و مطالعه همزمان آن ها تعادل ایجاد نمودم.

 



  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

بیشتر تمرکز بر روی آزمون های مشابه و همچنین افزایش ساعات تست زنی بود.

 



  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله، آزمون های ۳+۳ خیلی خوب بود و دقیقا شبیه ساز آزمون اصلی است و به نظرم خیلی تاثیر مثبت داشت.


 

Menu