نام و نام خانوادگی: ريحانه بابايی
پایه : دوازدهم حسابداری
رتبه کنکور ۱۴۰۳ : ۷۵
نام شهر و استان :شهر قدس،استان تهران
ميانگين تراز: ۶۷۰۰
سال های حضور در کانون: سه سال کانونی
مصاحبه گر : معصومه اسمعیل بیگی
شما چگونه با کانون آشنا شديد؟ فرد خاصی توصيه کرد؟ چه نتيجه ای کسب کردند؟
از طريق يکی از اقوام نزديک که موفقيت بسيار بزرگی در رشته پزشکی را داشتند.
چند سال و چه سال هايی دانشآموز کانون بوديد؟
سه سال و از سال 1401 تا 1403.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
اهميت شرکت در آزمون های کانون واستفاده از برنامه ی راهبردی را توضيح دهيد.
اين آزمون ها باعث مي شد انگيزه من تقويت شده و برای دو هفته بعد با آمادگی کامل سر آزمون حضور پيدا کنم و همين آزمون ها باعث مي شد ميزان مطالعه خود را در روز همراه با کيفيت بالا ببرم و همين طور برنامه راهبردی ها بسيار اصولی و دقيق برنامه ريزی شده که با آن بار ها و بار ها مطالب دروس پايه مرور مي شد.
آيا در آزمون های کانون غيبت داشتيد؟ دليل شما برای عدم غيبت در آزمون ها چه بود؟
خير،زيرا آزمون های کانون مانند زنجير به هم متصل هستند و فکر می کردم حتی يکبار غيبت مانع پيشرفت من و از دست رفتن تلاش های گذشته ام تا به زمان آزمون بود.
آيا در آزمون های هدفگذاری و مشابه شرکت می کرديد؟
بله و از آن مهم تر به تحليل آنها می پرداختم و ديد من به اشتباهاتی که داشتم بسيار مثبت بود با خود می گفتم چقدر خوب که الان متوجه شدم و هنوز تا کنکور زمان زيادی باقی است و باعث مي شد روز به روز پيشرفت کنم.

از کدام يک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کرديد؟ دليل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنيد .
کارنامه اشتباهات زيرا باعث مي شد هر آزمون نسبت به قبلی اشتباهات کمتری داشته باشم و به سوالاتی که مطمئن هستم پاسخ دهم.
مطابق برنامه ی راهبردی درس می خوانديد؟ چگونه شخصی سازی می کرديد، توضيح دهيد که روشتان چگونه بود؟
بله، پس از هر آزمون با توجه به برنامه راهبردی برنامه ريزی می کردم و طبق آن پيش می رفتم و تمام سعی خود را می کردم تا به اجرای برنامه متعهد باشم.
روشتان برای تحليل آزمون ها چگونه بود؟ آيا همه ی سؤالات را تحليل می کرديد يا فقط سؤالات غلط يا بدون پاسخ را بررسی می کرديد؟
تمرکز اصلی من روی سوالاتی که شک دار،غلط و يا بدون پاسخ بود و کامل آنها را تحليل می کردم و نکات مهم را به مرور آنها بپردازم. نا گفته نماند که يادداشت می کردم که بعدا نکات مهم سوالات درست را هم يادداشت می کردم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه اين درس ها چگونه است؟ در مدرسه يا آزمون ها چه نمرهای برای اين درس ها کسب می کنيد؟
دروس تخصصی نقاط قوت من بودند و دليل آن تدريس حرفه ای و فوق العاده معلم مدرسه ام بود که واقعا به صورت کامل بدون از قلم افتادن مبحثی درس را به صورت قابل فهم توضيح می دادند ،من ابتدا از روی متن دروس می خواندم و بعد کتاب را می بستم و به خود توضيح می دادم مطلبی را حفظ نمی کردم و سعی می کردم عمق مطالب را درک کنم زيرا حسابداری رشته ای نيست که با حفظ کردن در آن بتوان پيشرفت کرد کل حسابداری در يک کلمه خلاصه می شود و آن تجزيه و و در آزمون ها درصد هايم تماما 80 بود. تحليل است. درمدرسه تمام نمرات دروس تخصصی 20 بود.
کدام نقش آزمون های کانون برای شما پر رنگ تر بود: نقش برنامه ای، آموزشی يا سنجشی؟ دليل تان برای اين انتخاب را بگوييد .
قطعا آموزشی زيرا ديد من بيشتر به آزمون ها به عنوان يک معلم بود که قصد دارد با يادگيری مطالب جديد و تقويت نقاط ضعفم روز به روز باعث پيشرفت من شود.البته بخش سنجشی هم مهم بود اما نه آنقدر که تمام ذهنم را درگير آن کنم.
آيا در کلاس های درس مدرسه شرکت کرديد؟ نقش مدرسه در موفقيت شما چگونه بود؟
بله من در کلاس های مدرسه هميشه حاضر بودم و سعی می کردم مطلب را ياد نگرفته از کلاس بيرون نروم و نقش مدرسه بی اغراق بسيار پر رنگ بود.

کدام يک از کتاب های کانون را استفاده می کنيد؟ اين کتاب ها چه ويژگی هايی دارند؟
کتاب های آبی کانون بسيار مفيد و کاربردی بودند اين کتاب ها سطح بسيار مناسبی دارند و شما را به چالش می کشاند و سوالات کاملا شبيه سازی شده سوالات کنکور هستند و من واقعا اين کتاب ها را پيشنهاد می کنم.
کدام يک از روش های مديريت زمان را استفاده کرديد؟ اين روش ها در جلسه ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
تکنيک ضربدر منها بسيار فوق العاده بود و باعث مي شد نه تنها برای پاسخ دهی به تمام سوالات زمان داشته باشيد بلکه زمان اضافه برای چک کردن جواب های تان را داشته باشيد.
کدام درس در جلسه ی کنکور شما را غافلگير کرد؟ واکنش شما به اين موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستيد خودتان را مديريت با اينکه اين دروس به نظر راحت و حفظی می آيند اما سوالات کنيد؟
دروس غير فنی مرا به شدت غافلگير کرد چون واقعاً کنکور بسيار مفهومی و غير مستقيم بود و بايد بسيار جزئی مطالعه مي شد تا بتوان به سوالات پاسخ داد.تا آنجايی که توانستم و مطمئن بودم به اين سوالات پاسخ دادم و بعد زمان خود را بيشتر برای دروسی که نقاط قوت من بودند و تسلط بيشتری به آنها داشتم اختصاص دادم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر می کرديد؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مديريت می کرديد؟
راستش ذهن من هميشه اين توقع را از خود داشت که تو بايد رتبه زير 10 بياوری و مدام با خود تکرار می کردم که تو می توانی از پسش بربيای و انگيزه خود را حفظ می کردم خانواده هم در اين موفقيت نقش بسيار مهمی داشتند و به من انگيزه زيادی می دادند و می گفتند تو اگر تلاش خود را کنی قطعا به آن هدفی که در ذهن خود داری خواهی رسيد و تا آنجايی که ميشد تمرکز خود را روی درس خواندن می گذاشتم و همه چيز را به خداوند متعال بسپارم.
فکر می کنيد مهم ترين ويژگی که شما داريد و باعث می شود خوب درس بخوانيد، چيست؟
فکر کردن رسيدن به هدفی که در ذهن خود داريد آنقدر می تواند درس خواندن را برايتان شيرين و دوست داشتنی کند که باور نمی کنيد.اگرهدفی در ذهن خود داريد پس غير ممکن است که برای رسيدن به آن لحظه ای توقف کنيد.
دفتر برنامه ريزی داريد؟ در دفتر برنامه ريزی آيا در طول هفته به قسمت هدفگذاری وتصميمات کوتاه مدت و بلند مدت توجه کرده ايد ؟ لطفا کاربرد آن رابرای دوستانتان بيان کنيد.
بله وجود دفتر برنامه ريزی بسيار نقش مهمی را در پيشرفت من ايفا می کرد زيرا شما وقتی تصميمات کوتاه مدتی داريد بيشتر برای انجام دادن آن ترغيب می شويد و همين تصميمات کوتاه مدت شما را به مقصد يعنی همان تصميمات بلند مدت می رساند.

آيا در برنامه ريزی زمانی را به استراحت و تفريح اختصاص میدهيد؟ چه کارهايی می کنيد؟
بله در هفته يک روز را به عنوان استراحت و آرام کردن ذهن خود اختصاص می دادم و کاری که دوست داشتم و حال من را خوب می کرد انجام می دادم استراحت کردن به معنی هيچ کاری نکردن نيست بلکه بدين معناست کاری که باعث بالا بردن روحيه و انرژی شما می شود را انجام دهيد و برای شروع هفته بعد پر انرژی و با آمادگی کامل ذهن درس خواندن را آغاز کنيد.
آيا معلم خاصی هست که بخواهيد از ايشان تشکر کنيد؟ در چه درسی؟ دليل اين قدردانی چيست؟
معلم مدرسه سرکار خانم عليدوستی ايشان از سال دهم همراه من بودند و به شدت مرا تحسين می کردند و تدريس فوقالعاده ايشان يکی از عوامل اصلی موفقيت من است و از ايشان کمال تشکر را دارم و تا هميشه قدردان زحماتشان هستم.
فکر می کرديد با شما يک روز به عنوان يکی از دانش آموزان برترکانون مصاحبه صورت گيرد؟
شايد فکرش را می کردم اما باورش برايم بسيار سخت بود چون به هر حال من نمیدانستم که چه عملکردی در روز کنکور خواهم داشت در هر صورت خوشحال هستم که به هدفی که داشتم رسيدم بی شک شما هم اگر تلاش کنيد و با يک برنامه ريزی درست و آزمون های کانون می توانيد به هدف خود دست پيدا کنيد.
سخن آخر...
به همه شما دوستانم توصیه میکنم که برای رسیدن به اهدافتان، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید و برای شروع مطالعه جدی باشید. استراحت مناسب و اختصاص زمان برای فعالیتهای مورد علاقهتان نیز به شما کمک میکند تا با انرژی بیشتری به یادگیری ادامه دهید.
به یاد داشته باشید که هیچ چیز غیرممکن نیست و با انگیزه و تلاش مستمر میتوانید به هر آنچه که میخواهید، دست یابید. من با ایمان به خودم و حمایت خانوادهام، این مسیر را طی کردم و شما هم میتوانید.
موفق باشید.
