گفتگو با فاطمه بیگلری مدیرگروه کنکوری ومسئول مصاحبه همدان شعبه یک

مصاحبه موفق باید مبتنی بر اعتماد،عملگرا و مستند باشد. دانش‌آموز باید احساس امنیت کند، راه‌حل مشخصی ارائه شود و تجربه به خوبی ثبت گردد.

گفتگو با فاطمه بیگلری مدیرگروه کنکوری ومسئول مصاحبه همدان شعبه یک

نام و نام خانوادگی : فاطمه بیگلری 

رشته تحصیلی : مهندسی کامپیوتر نرم افزار

سال های همکاری با کانون : ۲۲ سال 

سمت در کانون : مدیر گروه کنکوری، مسئول مصاحبه و کادر ثبت نام


مصاحبه کننده : مهدی شئونات 



گفتگو با فاطمه بیگلری مدیرگروه کنکوری ومسئول مصاحبه همدان شعبه یک

میزان اهمیت مصاحبه در کانون را توضیح دهید؟

مصاحبه در کانون یک گفت‌وگوی ساختاریافته بین پشتیبان یا دیگر مسئولین کانون و دانش‌آموز و اولیا است که برای شناسایی وضعیت تحصیلی،تحلیل عملکرد و طراحی برنامه شخصی و بهبود مستمر انجام می‌شود. این مکالمه راهبردی به ریشه‌یابی مشکلات، افزایش خودآگاهی و تقویت تعهد متقابل کمک می‌کند.


روند ارسال مصاحبه چگونه است؟

ابتدا شناسایی افراد خاص مانند افزایش تراز، قهرمان پیشرفت، قبولی دانشگاه یا مدارس برتر ، تاب آوری، تعداد پاسخ صحیح، عدم غیبت، قهرمانان هر فصل و ... انجام می شود، در جلسات حضوری یا در گروه های مجازی، توضیحات لازم برای پشتیبان ها آموزش داده می شود، تقسیم کار و اصول کلیدی گفته شده و در نهایت ویرایش مصاحبه ها و ارسال گروه هر مدیر توسط خودش انجام می شود، که تقسیم بندی اولیه در گروه مدیران، در روزهای شنبه ، با حضور مسئول نمایندگی، مدیران، انفورماتیک و سایر اعضای مجموعه انجام می شود و هر مدیر پنل ارسال مصاحبه جداگانه برای گروه خودش دارد و مراحل کار گروه خود را انجام می دهد.


مهم‌ترین معیار شما برای ارزیابی عملکرد پشتیبان‌ها چیست؟

مهم‌ترین معیار،تأثیر مستقیم بر پیشرفت تحصیلی و روانی دانش‌آموزان است که از طریق شاخص‌هایی مانند بهبود تراز، رضایت دانش‌آموزان و اولیا، کیفیت گزارش‌ها و توانایی ایجاد انگیزه و حل چالش‌های فردی سنجیده می‌شود.


چگونه اطمینان حاصل می‌کنید که پشتیبان‌ها محتوای مصاحبه‌ها و گزارش‌ها را به شکل استاندارد ثبت و ارسال می‌کنند؟

با تدوین دستورالعمل‌های واضح و آموزش پشتیبان‌ها آغاز می‌کنیم.سپس از سیستم نظارتی منظم برای بررسی مصاحبه‌ها و ارائه بازخورد استفاده می‌کنیم. جلسات هفتگی نیز برای رفع ابهامات و تبادل تجربیات برگزار می‌شود.


در فرآیند مصاحبه با دانش‌آموزان، چه پرسش‌هایی را کلیدی می‌دانید؟

پرسش‌های کلیدی شامل زمان و آموزه‌های کانون، تحلیل آزمون،استفاده از منابع، سایت، مدیریت زمان و هدف‌گذاری و ...است. این سوالات فرآیند فکری و خودآگاهی دانش‌آموز را نمایان می‌کند.


چگونه بین حجم زیاد مصاحبه‌ها و کیفیت ارتباط با پشتیبان‌ها تعادل برقرار می‌کنید؟

با تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس نقاط قوت پشتیبان‌ها.برای برخی مصاحبه‌ها شخصاً و برای بقیه توسط پشتیبان ها انجام می شود، و نظارت دوره‌ای و برگزاری جلسات منظم نیز استفاده می شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک مصاحبه‌ی موفق از نظر شما چیست؟

مصاحبه موفق باید مبتنی بر اعتماد،عملگرا و مستند باشد. دانش‌آموز باید احساس امنیت کند، راه‌حل مشخصی ارائه شود و تجربه به خوبی ثبت گردد.


چگونه فرهنگ تبادل تجربیات و یادگیری جمعی را بین پشتیبان‌ها تقویت می‌کنید؟

با ایجاد ارتباط گروهی برای به اشتراک‌گذاری چالش‌ها و راه‌حل‌ها،برگزاری جلسات ماهانه و دعوت از پشتیبان‌های باسابقه برای بیان راهکارهای موفق.


در ارتباط با اولیای دانش‌آموزان، چه نکاتی را به پشتیبان‌ها گوشزد می‌کنید؟

ارتباط باید مبتنی بر واقعیت‌های قابل اندازه‌گیری و حاوی پیشنهادهای عملی برای حمایت خانواده باشد.از قضاوت پرهیز شود و بر نقش حمایتی خانواده تأکید گردد.


بزرگ‌ترین چالش مدیریتی شما در هدایت تیم پشتیبان‌ها چیست؟

حفظ انگیزه و یکپارچگی در تیمی با سطوح مختلف تجربه و سبک شخصی.با جلسات انگیزشی، تقدیر عمومی و ایجاد فضای ایده‌پردازی


تجربه های همکاری ومصاحبه و مقاله های آموزشی را بیان کنید.

سال ۸۲ به عنوان مراقب وارد مجموعه شدم، از سال ۸۳ پشتیبان بودم و بعد از چند سال مدیر گروه، که همین تجربیات متنوع و شرکت در جلسات مختلف باعث شد ۱۱۲ مقاله آموزشی در مجله و سایت و ۵۱۲ مصاحبه، چاپ و منتشر شود، جمله کلیدی خیلی از مقالات توسط خود آقای شئونات طراحی شده و از آموزش های آقای اسلامی، آقای اکبری ، خانم شیدایی، آقای عالی زاده و بازرسان قبل تر و جلسات آقای قلم‌چی الگوبرداری کردم.

Menu