نام و نام خانوادگی : فاطمه بیگلری
رشته تحصیلی : مهندسی کامپیوتر نرم افزار
سال های همکاری با کانون : ۲۲ سال
سمت در کانون : مدیر گروه کنکوری، مسئول مصاحبه و کادر ثبت نام
مصاحبه کننده : مهدی شئونات

میزان اهمیت مصاحبه در کانون را توضیح دهید؟
مصاحبه در کانون یک گفتوگوی ساختاریافته بین پشتیبان یا دیگر مسئولین کانون و دانشآموز و اولیا است که برای شناسایی وضعیت تحصیلی،تحلیل عملکرد و طراحی برنامه شخصی و بهبود مستمر انجام میشود. این مکالمه راهبردی به ریشهیابی مشکلات، افزایش خودآگاهی و تقویت تعهد متقابل کمک میکند.
روند ارسال مصاحبه چگونه است؟
ابتدا شناسایی افراد خاص مانند افزایش تراز، قهرمان پیشرفت، قبولی دانشگاه یا مدارس برتر ، تاب آوری، تعداد پاسخ صحیح، عدم غیبت، قهرمانان هر فصل و ... انجام می شود، در جلسات حضوری یا در گروه های مجازی، توضیحات لازم برای پشتیبان ها آموزش داده می شود، تقسیم کار و اصول کلیدی گفته شده و در نهایت ویرایش مصاحبه ها و ارسال گروه هر مدیر توسط خودش انجام می شود، که تقسیم بندی اولیه در گروه مدیران، در روزهای شنبه ، با حضور مسئول نمایندگی، مدیران، انفورماتیک و سایر اعضای مجموعه انجام می شود و هر مدیر پنل ارسال مصاحبه جداگانه برای گروه خودش دارد و مراحل کار گروه خود را انجام می دهد.
مهمترین معیار شما برای ارزیابی عملکرد پشتیبانها چیست؟
مهمترین معیار،تأثیر مستقیم بر پیشرفت تحصیلی و روانی دانشآموزان است که از طریق شاخصهایی مانند بهبود تراز، رضایت دانشآموزان و اولیا، کیفیت گزارشها و توانایی ایجاد انگیزه و حل چالشهای فردی سنجیده میشود.
چگونه اطمینان حاصل میکنید که پشتیبانها محتوای مصاحبهها و گزارشها را به شکل استاندارد ثبت و ارسال میکنند؟
با تدوین دستورالعملهای واضح و آموزش پشتیبانها آغاز میکنیم.سپس از سیستم نظارتی منظم برای بررسی مصاحبهها و ارائه بازخورد استفاده میکنیم. جلسات هفتگی نیز برای رفع ابهامات و تبادل تجربیات برگزار میشود.
در فرآیند مصاحبه با دانشآموزان، چه پرسشهایی را کلیدی میدانید؟
پرسشهای کلیدی شامل زمان و آموزههای کانون، تحلیل آزمون،استفاده از منابع، سایت، مدیریت زمان و هدفگذاری و ...است. این سوالات فرآیند فکری و خودآگاهی دانشآموز را نمایان میکند.
چگونه بین حجم زیاد مصاحبهها و کیفیت ارتباط با پشتیبانها تعادل برقرار میکنید؟
با تقسیم مسئولیتها بر اساس نقاط قوت پشتیبانها.برای برخی مصاحبهها شخصاً و برای بقیه توسط پشتیبان ها انجام می شود، و نظارت دورهای و برگزاری جلسات منظم نیز استفاده می شود.

مهمترین ویژگیهای یک مصاحبهی موفق از نظر شما چیست؟
مصاحبه موفق باید مبتنی بر اعتماد،عملگرا و مستند باشد. دانشآموز باید احساس امنیت کند، راهحل مشخصی ارائه شود و تجربه به خوبی ثبت گردد.
چگونه فرهنگ تبادل تجربیات و یادگیری جمعی را بین پشتیبانها تقویت میکنید؟
با ایجاد ارتباط گروهی برای به اشتراکگذاری چالشها و راهحلها،برگزاری جلسات ماهانه و دعوت از پشتیبانهای باسابقه برای بیان راهکارهای موفق.
در ارتباط با اولیای دانشآموزان، چه نکاتی را به پشتیبانها گوشزد میکنید؟
ارتباط باید مبتنی بر واقعیتهای قابل اندازهگیری و حاوی پیشنهادهای عملی برای حمایت خانواده باشد.از قضاوت پرهیز شود و بر نقش حمایتی خانواده تأکید گردد.
بزرگترین چالش مدیریتی شما در هدایت تیم پشتیبانها چیست؟
حفظ انگیزه و یکپارچگی در تیمی با سطوح مختلف تجربه و سبک شخصی.با جلسات انگیزشی، تقدیر عمومی و ایجاد فضای ایدهپردازی
تجربه های همکاری ومصاحبه و مقاله های آموزشی را بیان کنید.
سال ۸۲ به عنوان مراقب وارد مجموعه شدم، از سال ۸۳ پشتیبان بودم و بعد از چند سال مدیر گروه، که همین تجربیات متنوع و شرکت در جلسات مختلف باعث شد ۱۱۲ مقاله آموزشی در مجله و سایت و ۵۱۲ مصاحبه، چاپ و منتشر شود، جمله کلیدی خیلی از مقالات توسط خود آقای شئونات طراحی شده و از آموزش های آقای اسلامی، آقای اکبری ، خانم شیدایی، آقای عالی زاده و بازرسان قبل تر و جلسات آقای قلمچی الگوبرداری کردم.

