گفت و گو با مبینا داعی پشتیبان پیشرفت درسی ازرشت

باتوجه به روند پیشرفت دانش آموزانم تمامی تلاشم این بوده است که رشد تحصیلی آنها به صورت هدفمند باشد.

گفت و گو با مبینا داعی پشتیبان پیشرفت درسی ازرشت

نام و نام خانوادگی: مبینا داعی 

نام و رشته دانشگاهی: علوم تربیتی دانشگاه گیلان

عیار کانونی: 3سال


مصاحبه گر: هومن گنجیان


با توجه به پیشرفت دانش‌آموزانتان، عملکرد خودتان برای رشد آن‌ها چگونه بوده است.

باتوجه به روند پیشرفت دانش آموزانم تمامی تلاشم این بوده است که رشد تحصیلی آنها به صورت هدفمند باشد. نقاط قوت و ضعف آنها را با توجه به کارنامه هایشان متوجه می شوم و طبق نقاط قوت و ضعف آن ها برایشان برنامه ریزی می کنم و روتین مشخصی برای هر فرد طبق برنامه شان می نویسم.

  

دانش‌آموزان شما در کدام درس‌ها بیشترین پیشرفت را داشته‌اند؟ 

اکثر دانش آموزهایم در دروس عمومی(زبان عربی، فارسی و پیام های آسمانی) پیشرفت قابل تحصیلی داشته اند.

 

آیا در مسیر رشد دانش‌آموزانتان با چالشی مواجه بوده‌اید؟ این چالش‌ها چگونه مدیریت شده‌اند؟

بله، با عدم برنامه ریزی دانش آموز، افت انگیزش و ساعت مطالعه ی پایین دانش آموز مواجه بوده ام. ابتدا علت آن را جویا شدم سپس برنامه ریزی درست و اصولی را به دانش آموز آموزش داده و طبق شرایط دانش آموزان برایشان برنامه ریزی کردم. تلاش کردم با ایجاد اعتماد به نفس دردانش آموز انگیزه او را بالا برده و در تمامی مسیر او را همراهی کردم. با آموزش نحوه ی مطالعه ی هر درس به دانش آموز توانستم ساعت مطالعه ی دانش آموزان را بالاتر ببرم.

 

کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟

تحلیل تمامی آزمون ها، استمرار، بالا بردن کیفیت و ساعت مطالعه برای بالا ر فتن تراز، پیگیری منظم و تاکید بر مطالعه ی روزانه موثر بوده است.

 

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کرده‌اید و چگونه استفاده می‌شوند؟

منبع آموزشی کانون را معرفی کرده ام.  کتاب های آبی منبع اصلی دانش آموز هایم است و تمامی آنان از درسنامه ی کتاب های آبی که به صورت کلید واژه ای و نکته وار است استفاده می کنند سپس از کتاب سه سطحی به عنوان کتاب مکمل استفاده کرده و تست هایم مهم را مارک دار می کنند که سپس دوباره به آنان بپردازند.

 

آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟

بله این ارتباط به صورت تماس تلفنی و حتی پیام رسان است و حتی تلاشم بر این است که در دو جلسه ی اول مشاوره های حضوری اولیا حضور داشته باشند تا درجریان روند کار قرار بگیرند.

 

برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در نیمسال اول چه برنامه‌ای دارید؟

تمرکز اصلی بر مطالعه ی مستمرشان و بالا بردن ساعت مطالعه و ایجاد نظم مطالعاتی است. برنامه ریزی هایی که برای دانش آموزان نوشته می شود برای رسیدن به این اهداف طراحی می شوند. به تاکید بر شرکت منظم دانش آموزها در آزمون و تحلیل آزمون و سپس مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آن ها نیز می توان اشاره کرد. 

 

آیا جلسه مشاوره حضوری هم برگزار می‌کنید؟

بله، قطعا با هماهنگی قبلی با دانش آموز و اولیایشان این جلسات برگزار می شوند که محتوای این جلسات تحلیل کارنامه و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف و برنامه ریزی و آموزش تکنیک های تست زنی و افزایش انگیزه است.

 

چه روش‌هایی برای تقویت انگیزه و خودباوری دانش‌آموزان استفاده می‌کنید؟

از روش مقایسه ی دانش آموز با دیروز خودش نه با دیگران و سپس هدف گذاری برای آزمون بعد و نشان دادن بازخورد مثبت و تشویق دانش آموز با پیشرفت های کوچک استفاده می کنم. فضای امنی برای آنان فراهم کرده تا درجریان مشکلات و دغدغه هایشان قرار بگیرم و سپس راهکار ارائه می دهم. مدیریت استرس و راهکار های کنترل استرس را در تایم مشاوره شان به آنان آموزش می دهم. 

Menu