نام و نام خانوادگی پشتیبان: افسانه فتاحیان
رتبه کنکور سراسری: 2369 رشته انسانی
نام رشته و دانشگاه: رشته روانشناسی، دانشگاه پیام نور سقز
عیار کانونی: 2 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: دبستان و متوسطه اول، سقز
مصاحبه گر: آراد اسراری
شعار من:(تو لیاقت این را داری که هر روز بهتر برای آرزوهایت بجنگی)
من در تمام لحظات، این جمله را به دانش آموزانم یادآور می شوم و همین باعث
می شود تا با انرژی مثبت و حال خوب برای قدمهای بلندتر تلاش کنند.
استمرار و پایبند بودن به برنامه ریزی درست و تحلیل به موقع کارنامه جزء اولویت مهم برای بنده بوده است. در هر آزمون کارنامه اشتباهات را بیشتر مورد توجه قرار می دادم تا ازاین طریق بتوانم ضعف آنها را ریشه یابی کنم و برای هر کدام راهکار و تکنیک متناسب به وضعیت را پیشنهاد دهم تا هرکدام به نتیجه تلاش خود برسند.
استفاده از دفتر برنامه ریزی برای مشخص کردن ساعات مطالعه و زمان های هدر رفته را مرتب برای دانش آموزانم توضیح می دهم تا بتوانند هدفمندتر برای بهتر شدن اوضاع تلاش کنند. همیشه از دانش آموزانم می خواهم که خودشان را با خودشان مقاسیه کنند و در هر آزمون درصدهای بیشتری را نسبت به آزمونهای قبلی کسب کنند و از نکته ها و انواع تکنیک هایی که به آنها معرفی کرده ام نهایت استفاده را ببرند.
2- دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
در اکثر درس ها. دانش آموزان پایه ششم و نهم که به کرات در خصوص مباحث هوش تاکید کرده ام ، پیشرفت شان چشم گیر بوده است. درس های فارسی و علوم علی الخصوص علوم تفکیکی به دلیل علاقه شخصی خودم به این دروس نکات و تجربه های خودم را در اختیار دانش آموزانم قرار داده ام و نتیجه کاملاً مطلوب بود.
3- مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانشآموزانتان چه عاملی بوده است؟
بنده بعضی از شبها تا دیر وقت مطالعه می کنمتا بتوانم دانشم را در این راه بیشتر از آنچه که هست افزایش دهم و همین دانش افزایی و پی گیری های بسیار زیاد بنده با صمیمیت و لحن آرام باعث شد که ارتباطم با دانش آموزانم زیاد شود و توضیحاتم به ثمر بنشیند. در این راه به همه دانش آموزان نقاط مثبت شان را یاد آور می شوم و همین باعث دلگرمی و تشویق برای پیشرفت آنها شد.
4- فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
بنده به دلیل اینکه همیشه آنها را با واقعیت ها رو به رو می کنم و آنها را در پروسه درس خواندن (مفهومی خواندن نه حفظ کردن) قرار دادم و همیشه با اعتماد به نفس انگیزه شان را بیدار کردم. قطعا حمایت خانواده و باور به خودشان بی تاثیر نبوده است.
۵- آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله ، مسلما در این مسیر چالش های زیادی وجود دارد. اما با مشاوره و صحبت در مورد چالش ها با خود دانش آموز و اولیای آنها این مشکلات را خیلی زود بر طرف کردم.
۶- کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموزان شما موثر بوده است؟
مصاحبه با قهرمانان پیوستگی و تشویق به شرکت در آزمون ها به صورت حضوری از مهم ترین آموزه های کانون برای من و دانش آموزانم است. من نه تنها برای بهتر شدن وضعیت درسی بلکه برای رفع اضطراب و استرس و بهتر شدن حال خوب و رفع کمبود اعتماد به نفس آنها بسیار تلاش کردم. دلسوزانه و بی منت تمام این مدت پا به پای آنها برای هر یک قدم بهتر و برای هر درصد پیشرفت بیشتر خوشحال شدم و از این که نتیجه تلاش من و خودشان اینقدر خوب پیش رفته است لذت بردم.
7- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان تان معرفی کرده اید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
کتابهای اشتباهات متداول - سوالات پر تکرار و آبی و سه سطحی جزء مهم ترین کتابها در قفسه پیشرفت است و همچنین شرکت پیوسته در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال و همچنین پلکان یادگیری که به آنها تکلیف می دهم و از آنها می خواهم اسکرین شات عملکرد و کارنامه خودشان را برایم بفرستند.
8- آیا با اولیای دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، همانند یک خانواده منسجم و به هم پیوسته مرتباً در ارتباط هستیم . تشویق به برنامه ریزی و ارتباط گرفتن با کتاب ، پیوستگی به برنامه ی راهبردی ، حضور پررنگ دانش آموزانم در آزمونها و برجسته کردن نقاط قوت و پیشرفت آنها سرلوحه تماس هایم است.
9- برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ای دارید؟
مرور دوباره بر سؤالات آزمون های قبلی جهت پیدا کردن نقاط ضعف و قوت . برنامه اصلی من این است که از دانش آموزانم بخواهم با روش بازبینی نقاط چالشی هر درس خود را بشناسند و جهت رفع آنها بکوشند تا بتوانند کمترین میزان اشتباه را داشته باشند.
