نام و نام خانوادگی: علیرضا کاشیها
شهر و استان: تهران-تهران
رشته و دانشگاه: کارشناسی مهندسی برق دانشگاه علم و فرهنگ
سابقه پشتیبانی : از سال 1404
سابقه دانش اموزی کانون: 3 سال
مصاحبه گر: حمیدرضا اکبریان
لطفا خودتان را معرفی نمایید.
علیرضا کاشیها دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه علم و فرهنگ ،از سال 1400 درکانون قلمچی دانش آموز بوده ام و از سال 1404به عنوان پشتیبان دانش آموزان کنکوری به خصوص رشته ریاضی مشغول به کار هستم.
عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
تمرکز اصلی من بر ایجاد مسیر رشد پایدار برای دانش آموز است.در طول مسیر پیشرفت دانش آموزان بصورت هفتگی بررسی میشود و نقاط ضعف و وقت او به طور دقیق شناسایی میشود همچنین آموزش مهارت هایی نظیر روش صحیح مطالعه ، تست زنی ،مدریت زمان ،استرس آزمون و..به صورت عملی انجام میشود
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانشآموزان بیشتر در درس حسابان و فیزیک پیشرفت می کنند. زیرا اهمیت این درس به نسبت دیگر درس ها بالاتر و تمرکز بالاتری را ایجاب میکند.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل استمرار درسی است. دانش آموزان اگر دید جامع و کاملی نسبت به مسیر کنکور داشته باشند، میتوانند برنامهریزی بهتری برای سال کنکور خود داشته باشند.

فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روش میتواند تا پایان مسیر تحصیلی و کنکور ادامهدار باشد، به شرطی که مستلزم تعهد دانشآموز، پیگیری منظم، ارزیابی مداوم و اصلاح برنامه بر اساس عملکرد باشد.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
برنامهریزی هفتگی، آزمونهای منظم، تحلیل آزمون و اصل «استمرار با حجم معقول» بیشترین نقش را در پیشرفت دانشآموز دارند.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابعی که برای رشد و پیشرفت دانشآموزان معرفی کردهام شامل کتابهای درسی بهعنوان منبع اصلی، کتابهای کمکآموزشی استاندارد، آزمونهای کانون برای سنجش پیشرفت، و منابع جمع بندی کانون بوده است و آنها استافده کردند.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، در مسیر کنکور لازم است خانواده در کنار دانشآموز باشد و از لحاظ روحی حمایت ها لازم را انجام دهد بنابراین سعی بر این است که خانواده ها به طور مستمر در جریان وضعیت درسی فرزند خود باشند
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
برای پیشرفت درسی دانشآموزان در نیمسال اول، برنامهریزی شخصیسازیشده، پیگیری منظم اجرای برنامه، آموزش روش صحیح مطالعه و تستزنی، و تحلیل مستمر آزمونها انجام دادم تا روند پیشرفت آنها تثبیت شود.
