نام و نام خانوادگی پشتیبان: سید نیما میرزاده
رتبه کنکور سراسری:25 هزار منطقه 2
نام رشته و دانشگاه: رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
عیار کانونی : 2سال
مقطع پشتیبانی: مقطع متوسطه دوم(دهم ،یازدهم و دوازدهم)
نام مدیر: حسین نوایی
مصاحبهگر: حسین نوایی

با توجه به اینکه 67درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
همواره روی تحلیل آزمون دانش آموزان توجه زیادی دارم و از آنها میخواهم ، نکاتی را که در دفتر تحلیل آزمون یادداشت کرده اند ، برای بنده ارسال کنند.اهمیت آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال را برای والدین و دانش آموزان تبیین کرده ام و دانش آموزان کارنامه این دو آزمون را برای بنده ارسال میکنند تا تحلیل آن را برایشان ارسال کنم.
نکته بعدی این هست که مشکلات رایج تحصیلی دانش آموزان رو شناسایی میکنم(روش مطالعه اشتباه،استرس و اضطراب ، استفاده نادرست از تلفن همراه و ...)و راهکارهای عملی برای رفع این مشکلات ارایه میدهم.
علاوه بر این موارد ،هر دو ماه یکبار همایش هایی رو برای دانش آموزان برگزار میکنم(همایش محاسبات،روش های جدید مطالعاتی، مقدمات ریاضی فیزیک، ...)
و همچنین تکلیف دادن و تکلیف گرفتن. همه دانش آموزان بنده دفتر برنامه ریزی دارند.دفتر برنامه ریزی فوق العاده تاثیرگذار است و به برنامه نظم میدهد.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
پیشرفت دانش آموزانم در دروس مختلف ،متفاوت بوده است .بنده کارنامه های هر دانش آموز را بررسی میکنم و با توجه به درصد هایی که در آزمون کانون کسب کرده و همچنین وضعیت تحصیلی او در مدرسه، دروس را برای هر دانش آموز اولویت بندی میکنم و دانش آموز طبق اولویت و با استفاده از هدف گذاری چند از ۱۰ ،مسیر پیشرفت را طی میکند.
اکثر دانش آموزانم در دروسی که مشکل داشته اند پیشرفت خیلی خوبی کسب کرده اند.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
پیگیری مستمر از طرف بنده و تلاش مستمر از طرف دانش آموز ، در واقع استمرار کلید موفقیت هست.همواره دفتر تحلیل آزمون و تحلیل تست دانش آموز را بررسی میکنم ،روی حضور در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال تاکید بسیاری دارم و با والدین در مورد وضعیت تحصیلی دانش آموزان ارتباط میگیرم.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
هر دانش آموزی با اراده و برنامه ریزی مناسب پیش برود و با برنامه راهبردی کانون و آزمون ها هماهنگ باشد ،دلیلی برای توقف رشد تا رسیدن به درصد های بالا برای او وجود نخواهد داشت. تحلیل آزمون ،افزایش تست های اموزشی، حل آزمون های سال های قبل کانون ، حل سوالات تشریحی و همچنین مرور و جمع بندی از الزامات این رشد و پیشرفت هست.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، گاهی پیش آمده که مشکل آموزشی و درسی دانش آموز را تشخیص داده ام و راهکارهای عملی را در اختیار او قرار داده ام ولی تغییری در وضعیت آن درس ایجاد نشده است. در این مواقع دانش آموز را به یک جلسه حضوری در کانون دعوت میکنم سپس از او میخواهم روند آموزشی آن درس را برایم تشریح کند تا ببینم به طور کامل نکاتی که گفته ام را اجرا کرده است یا نه. در اکثر موارد کوتاهی دانش آموز در اجرای برنامه و یا کمبود تست و ... عامل بوده ولی مواردی هم بوده که آن روش و نکات برای این دانش آموز موثر نبوده و با توجه به وضعیت دانش آموز نکات و راهکار های جدید را به او گوشزد کرده ام و با پیگیری دقیق تر بنده ،دانش آموز به رشد رسیده است.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
شخصی سازی برنامه راهبردی، استمرار، تحلیل آزمون ، هدفگذاری چند از ۱۰ و...
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
دفتر برنامه ریزی را برای دانش آموزانم اجبار کرده ام و همگی استفاده میکنند. کتاب های پرتکرار از مهم ترین منابعی هستند که همواره معرفی میکنم.برای دانش آموزان برتر و تراز بالای ۶۰۰۰ کتاب های سه سطحی را معرفی کرده ام.
ایا با اولیا دانش اموزان ارتباط دارید؟این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندان شان داشته است؟
والدین نمایندگان ما در خانه هستند.انها ناظر بر عملکرد دانش آموزان هستند و شناخت بالایی از دانش آموز خود دارند و ما در تعامل با خانواده علاوه بر اینکه با شخصیت دانش آموز بهتر آشنا میشویم ، میتوانیم از والدین بخواهیم پیگیر باشند تا دانش آموزان دستورالعمل های پشتیبان خود را بهتر انجام دهند.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول)چه برنامه ای دارید ؟
استفاده از کتاب های پرتکرار و شرکت در آزمون های تشریحی کانون. این دانش آموزان میتوانند در امتحانات نیمسال ،روش بازیابی ر
