نام و نام خانوادگی: آیدا احمدی
رتبه کنکور 1404: 3789
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی تعهدی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
تراز کنکور : 9219
تراز سوابق تحصیلی: 8796
نام شهر و استان :روانسر ،کرمانشاه
میانگین تراز: 6008
سالهای حضور در کانون: 4 سال(از دهم تا دوازدهم)
چند آزمون شرکت کرده است: 98آزمون اصلی و کلا 129آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، سیکل
شغل و تحصیلات پدر: راننده اداره راه ، دیپلم
درصد دروس در کنکور 1404:
زیست: 54 فیزیک: 48 شیمی: 43 ریاضی: 36 زمین: 33
مصاحبهگر : دلینا محمودی
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین تراز من تقریبا 4000 بود و آخرین ترازم بالای 6000 بود.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
استمرار و پیوستگی در درس خواندن، توجه جدی به مشکلات درسی و نقصهای یادگیری و برطرف نمودن آنها، آزمون زیاد کار کردن و تحلیل دقیق و کامل انجام دادن، به حداقل رساندن مهمانیها و شرکت در مجالس، کم کردن ساعت استفاده از فضای مجازی و ...
آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟
من از برنامه راهبردی کانون استفاده میکردم. وجود یک برنامه به منظور پیشروی درس ها برای من خیلی لازم بود. داشتن یک برنامه منسجم برای بهبود کیفیت مطالعه لازم و ضروری است و می تواند باعث رشد و ترقی شود.
شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
من سعی داشتم به طور کامل خودم را برای کنکور اردیبهشت آماده کنم به همین منظور حجم زیادی از درس ها را برای کنکور اردیبهشت مطالعه کردم و دوران جمع بندی را از اسفند شروع کردم. در دوران قبل جمع بندی مطابق آزمون قلم چی پیش میرفتم و مطالب را مطالعه میکردم.
از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روشتان چگونه بود؟
من از اسفند جمع بندی را شروع کردم. برای جمع بندی متن کتاب و نکات مهم درسها را مرور میکردم، خلاصه نویسیهایی که در طول سال برای مسائل شیمی، فیزیک و ریاضی نوشته بودم را مرور میکردم، تستهای علامت دار از کتاب تستها را مرور میکردم، کتابهای مخصوص جمع بندی را کار میکردم، آزمون های جامع را هم ،کار میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث میشود که درسها روی هم تلنبار نشود همچنین نزدیک آزمون ما باید مطالبی را که در طول دو هفته خواندهایم مرور و جمع بندی کنیم که این باعث میشود مطالب و مباحث خوانده شده فراموش نشود. در واقع فقط شرکت در آزمون مهم نیست بلکه ما قبل آزمون مرور و جمع بندی مطالب داریم و بعد آزمون هم تحلیل سوالات را انجام میدهیم که باعث رشد و پیشرفت در آزمون ها و تثبیت یادگیری میشود.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله استفاده میکردم. من سوال غلط را با ضربدر(×) مشخص میکردم و سوالات شک دار را با دایره( ) علامت میزدم. بله قطعا مدیریت زمان در جلسه کنکور بسیار امر مهمی است و حتما باید به خوبی رعایت شود.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
من توجه زیادی به غلط ها و نزده های آزمون داشتم برای همین از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
بله من از برنامه راهبردی کانون استفاده میکردم. هفته اول به خواندن دقیق متن کتاب و درسنامه ، حل نمونه سوال امتحانی برای امتحان نهایی، حل تست از کتاب های آموزشی هم سطح خودم و ... مشغول بودم و هفته دوم زمان را به حل کتاب های آموزشی سطح بالا و مرور نکات و مباحث برای آزمون اختصاص میدادم و یا مطالبی را که در هفته اول نرسیدم مطالعه کنم در هفته دوم کامل میکردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
من اوایل همه سوالات آزمون را دوباره کار میکردم و خیلی دقیق سوالات را بررسی میکردم مخصوصا در درس زیست به طوری که سوال و تک تک گزینه ها را با دقت بسیار زیاد بررسی میکردم و نکته در میآوردم و در کتاب یادداشت میکردم. در درسهای ریاضی و فیزیک و مسائل شیمی سوالات مهم آزمون همراه با پاسخ تشریحی را در دفتر مینوشتم و برای آزمون های بعدی مرور و جمع بندی میکردم. همچنین اگر در سوالی مشکل داشتم و یا با پاسخنامه ارتباط خوبی برقرار نمیکردم از فیلم های تحلیل آزمون که در کانال های مختلف قرار میگرفت استفاده میکردم.
زمانی که نزدیک دوران جمع بندی شدیم این فرصت را نداشتم که همه سوالات را بررسیکنم و فقط زمان را به سوالات نزده و غلط اختصاص میدادم. من اولویت بندی نداشتم که کدام سوالات را ابتدا تحلیل کنم از همان اول شروع میکردم و سوال به سوال پیش میرفتم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
هفته اولی که برای آزمون درس میخواندم بیشتر وقتم را صرف خواندن درسنامه میکردم چون باید نمونه سوال تشریحی هم کار میکردم ولی هفته دوم زمان زیادی را به حل تست های سطح دشوار اختصاص میدادم. همچنین در اوایل سال چون حجم مطالب نخوانده بالاست بیشتر زمان به خواندن مباحث سپری میشد ولی با نزدیک شدن به دوران جمع بندی زمان زیادی از وقتم را به حل تست اختصاص میدادم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟
من از کتاب سه سطحی کانون استفاده میکردم. کتاب سه سطحی سوالات را طبقه بندی کرده و این باعث میشود سوالات سطح آسان و دشوار را بشناسیم و یاد بگیریم سر جلسه آزمون و کنکور از چه سوالاتی باید عبور کنیم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
برنامه من برای خواندن درس های دهم و یازدهم مثل دوازدهم بود و فرقی با آن نداشت. همان طور که بالاتر اشاره کردم ابتدا خواندن کتاب و درسنامه، حل تست های اولیه، حل تست های سطح بالا ، مرور و جمع بندی برای آزمون و در نهایت از مباحث پیش رو آزمون کار کردن.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
اینکه روی سرعتم بیشتر کار کنم تا بتوانم مباحث بیشتری را برای کنکور اردیبهشت مطالعه کنم، آزمونهای بیشتری کار کنم چون بسیار باعث تثبیت و یادگیری عمیق مطالب میشود.
از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟
از همان اوایل درس خواندن همزمان امتحان نهایی و کنکور را با هم پیش میبردم به طوری که در هفته اول که فرصت داشتیم در طول دو هفته خودمان را برای آزمون قلم چی آماده کنیم .من بعد از خواندن درسنامه و متن کتاب و نکات درس ها نمونه سوال تشریحی هم کار میکردم و برای نهایی میخواندم و هفته دوم را صرف زدن تست های سطح دشوارمیکردم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟
در واقع من سعی میکردم خیلی درگیر نتایج رتبه و نتایج آزمون و ... نباشم چون باعث استرس و نگرانی و کم کردن تلاش در طول مسیر میشد و همواره سعی میکردم از لحظاتی که در اختیار دارم به نحو احسنت استفاده کنم و بهره ببرم.
آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟
من در طول دوران تحصیل زیاد به سایت مراجعه میکردم و از بخشهایی مثل جعبه ابزار کارنامه های مختلف ،نمونه سوال های کانون، رتبه برتر های هر آزمون در شهر خودمون و ... دیدن میکردم.
از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟
من از کارنامه اشتباهات زیاد استفاده میکردم.
کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری داشت؟
صفحه شخصی کانون برای من کاربرد بیشتری داشت.
