گفت و گو با مهیسا پیر قره باغی دانش آموزنهم از ارومیه

گفت و گو با مهیسا پیر قره باغی دانش آموز قبولی تیزهوشان

گفت و گو با مهیسا پیر قره باغی دانش آموزنهم از ارومیه

نام و نام خانوادگی: مهیسا پیرقره باغی

پایه: نهم

نام شهر و استان:ارومیه-آذربایجان غربی

میانگین تراز: 5773

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: یک سال

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی-کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدرکپرستار-لیسانس

 

مصاحبه‌گر : نسا رستم نژاد

 

  1. 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

 از طریق معرفی دوستان و معلم هایم با کانون آشنا شدم.

 

  1. 2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مهم ترین دستاورد من شناخت دقیق نقاط قوت و نقاط ضعفم بود و آزمون ها باعث شد مهارت من در مدیریت زمان بیشتر شود و برنامه ریزی بهتری داشته باشم.

 

  1. 3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

 خیر وقت شرکت نداشتم.

 

  1. 4-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله سعی می کردم مطابق برنامه راهبردی درس بخوانم و آن را به عنوان نقشه راه استفاده بکنم،معمولا زمان مطالعه را تقسیم بندی می کردم تا هم در بخوانم و هم تست حل کنم.

 

  1. 5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 دروس عمومی نقاط قوت من هستند و با زدن تست سعی می کردم تسلط بیشتری پیدا بکنم و همین نقاط را تقویت کنم.

 

  1. 6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

 در سال نهم در درس فیزیک مشکل داشتم و با تمرکز و حل تمرین بیشتر و استفاده از منابع تکمیلی این درس را به نقطعه قوت خود تبدیل کردم.

 

  1. 7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

 به طور میانگین هر روز 7 ساعت درس می خوانم و حدود 3 ساعت را صرف تست زدن می کردم.


 

  1. 8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله،تکمیل این دفتر باعث می شد منظم تر مطالعه کنم و زمان های از دست رفته را بدانم و برای روز های آینده برنامه بهتری داشته باشم.

 

 

  1. 9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. زیرا معتقدم پیشرفت یک مسیر مداوم است.

 

  1. 10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 ابتدا سوالات را به سه دسته تقسیم می کردم،درست ها ف غلط ها و نزده ها بعد با بررسی دقیق پاسخنامه متوجه می شدم اشکالاتم ناشی از کمبود وقت،بی دقتی یا ضعف علمی است.

 

  1. 11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2. خیر من فقط مطالعه کردم.

 

  1. 12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2. برای دوران امتحانات یک روز یا دو روز فرجه کافی نیست و قطعا برای موفقیت استمرار و مطالعه لازم است.

 

  1. 13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2. از ابتدای پایه نهم شروع کردم.

 

  1. 14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2. از آزمون های کانون استفاده کردم.

 

  1. 15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 از منابعی که داشتم استفاده کردم.

 

  1. 16-با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

 ابتدا درسنامه را به طور کامل و دقیق مطالعه کردم تا مباحث برایم شفاف شوند و بعد از آن سراغ تست ها می رفتم تا مطالب تثبیت شوند.

 

  1. 17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

 هیچ منبعی را تنها یکبار مطالعه نکردم و منابع مهم را چندین بار مرور کردم.

 

  1. 18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

 معمولا برای هر دو زمان مشخی در برنامه روزانه قرار می دادم.

 

  1. 19برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 این برنامه بر پایه مرور نکات کلیدی و تست های پرتکرار بود.

 

  1. 20-آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 بله شرکت کردم.

 

 

Menu