نام و نام خانوادگی : فرهام آرتن
پایه : نهم
نام شهر و استان : سنندج - کردستان
میانگین تراز : 5324
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار – لیسانس بازرگانی
شغل و تحصیلات پدر : کارمند – فوق لیسانس حسابداری
مصاحبهگر : ثنا یونسی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
با معرفی اقوام و پیشنهاد دوستان در کانون ثبت نام کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
کسب تجربه و قبولی در مدارس وابسته به دانشگاه و نمونه دولتی بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله شرکت می کردم.
برای اینکه قبل از آزمون اصلی آمادگی داشته باشم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله ؛ بر اساس همان برنامه ی راهبردی هر روز برنامه ریزی می کردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
بیشتر دروس حفظی نقطه قوتم هستند.
ابتدا درس را مطالعه و بعد با استفاده از کتاب های کانون تست حل می کردم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله در بخش زیست علوم مشکل داشتم که در پایه ی نهم به یکی از نقطه قوت هایم تبدیل شد.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
حدودا 4 تا 5 ساعت درس می خواندم ؛ سعی می کردم در درس هایی مثل مطالعات بیشتر تست حل کنم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله داشتم.از لحاظ غیر درسی باعث نظم در کارها و از لحاظ درسی باعث رشد ساعات مطالعه ام شده بود.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سوال های غلط را بررسی می کردم و بعد از آن به سراغ سوال هایی که جواب نداده بودم می رفتم سپس اگر سوالی دارای نکته ی مهمی بود , یادداشت می کردم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله در حوزه ی برنامه نویسی در حال کسب مهارت هستم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
ابتدا درس را مطالعه کرده و بعد از آن نمونه سوال تشریحی حل می کردم و درنهایت به مرور می پرداختم.
- برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از ابتدای تابستان پایه ی نهم شروع کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از همه ی منابع استفاده می کردم.
هر روز به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت از این کتاب ها استفاده می کردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از همه ی کتاب ها استفاده می کردم.
بعد از مطالعه ی کتاب به سراغ آنها می رفتم و تست ها را حل می کردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درس را مطالعه می کردم و بعد از آن هم تست می زدم ؛ اگر در پاسخنامه نکته ی مهمی وجود داشت آن را مطالعه و یادداشت می کردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
یکبار مطالعه و بعد هم تست می زدم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
سعی می کردم بر اساس اهمیت و حجم , آنها را مطالعه کنم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
به طور کامل تست حل کرده و آزمون ها را مرور می کردم.
