گفتگو با آمیتیس شیخی ، رتبه 299 انسانی در منطقه سه از گچساران

با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت و تیر، چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟ پس از کسب نمرات بسیار مطلوب در دو آزمون کنکور و دستیابی به رتبه 299 منطقه 3، تصمیم گرفتم به مرحله انتخاب رشته بپردازم.

گفتگو با آمیتیس شیخی  ، رتبه 299 انسانی در منطقه سه از گچساران

نام و نام خانوادگی: آمیتیس شیخی 
 رشته و پایه تحصیلی: دوازدهم انسانی 
 شهر و استان: شهرستان گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد 
 میانگین تراز: 6000 
 عضویت در کانون: ۱ سال ، ۲۶ آزمون شرکت کرده است .
 شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار ، لیسانس علوم اجتماعی 
شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی ، وکیل دادگستری


گفتگو با آمیتیس شیخی  ، رتبه 299 انسانی در منطقه سه از گچسارانمصاحبه‌گر: نسرین احمدی


با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت و تیر، چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟  

پس از کسب نمرات بسیار مطلوب در دو آزمون کنکور و دستیابی به رتبه ۲۹۹ منطقه ۳، تصمیم گرفتم به مرحله انتخاب رشته بپردازم.  


برای امتحان نهایی چه برنامه‌ای داشتید و آیا از خدمات آزمون‌های تشریحی برای بهبود سوابق تحصیلی استفاده کرده‌اید؟  

برای آمادگی و کسب نمره عالی در امتحانات نهایی، تمام دروس را به‌طور جامع مطالعه کردم و پس از هر فصل، مستقیماً به حل سوالات امتحان نهایی می‌پرداختم. موفقیت من در رتبه‌بندی نهایی، نتیجه تأکید ویژه بر امتحانات نهایی بوده است.  

از کنکور اردیبهشت به بعد، چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه داشتید؟  

کنکور اردیبهشت به عنوان نقطه شروعی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف من عمل کرد. پس از آن، تمرکز اصلی من بر امتحانات نهایی و مرور جامع مطالب دوره‌های دهم تا دوازدهم بود.  


آیا توانستید در جلسه کنکور، سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟  

بله، با دقت و تجربه کافی، توانستم سوالات ساده را به‌راحتی از بین گزینه‌ها شناسایی کنم و در زمان کوتاه‌تری پاسخ دهم.  


آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟  

از تکنیک‌های مدیریت زمان به‌صورت کامل استفاده نکردم؛ این عدم استفاده کامل، به‌طور جزئی به ضررم منجر شد.  


اگر به هفته آخر فروردین ماه برمی‌گشتید، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا می‌کردید؟  

تلاش اصلی خود را دو ماه قبل از کنکور اردیبهشت انجام داده بودم و از فروردین، مرور جامع را آغاز کردم تا به بالاترین سطح آمادگی برسم.  


آیا سوالات کنکور اردیبهشت و تیر ماه را تحلیل کردید؟  

بله، تمامی سوالات هر دو آزمون را با دقت تحلیل کردم. تحلیل کنکور اردیبهشت، مهم‌ترین عامل موفقیت من در کنکور تیر بود.  


اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسیدید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟  

با تراز ۵۴۰۰ شروع کردم و به تدریج به تراز ۶۰۰۰ رسیدم. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت، مطالعه منظم، هماهنگی دقیق با برنامه راهبردی کانون و استمرار در شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی بود.  


شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟ چه منابعی و چه روشی؟  

برای جمع‌بندی، کنکورهای سال‌های گذشته را از کتاب‌های زرد کانون و سایت رسمی کانون دانلود کردم. این منابع به‌شدت در تثبیت مفاهیم و آشنایی با الگوهای سوالات تأثیرگذار بودند.  


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

حضور منظم در تمامی آزمون‌های کانون، مرا متعهد به برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر می‌کرد. این پیوستگی، بسیار مؤثرتر از مطالعه آنلاین بدون ساختار بود. 


آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟  قبل از هر آزمون، آزمون‌های مشابه پارسال و هدف‌گذاری را به‌عنوان ابزاری کلیدی برای افزایش آمادگی و شناخت الگوی سوالات به‌کار می‌بردم.  


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید؟  

کارنامه هفتگی را در هر درس بررسی و مقایسه می‌کردم. این کارنامه به من کمک کرد تا پیشرفت شخصی خود را به‌صورت شفاف و دقیق پیگیری کنم و نقاط ضعف را به‌موقع شناسایی نمایم.  


مطابق برنامه راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی‌سازی می‌کنید، توضیح دهید.  

به‌طور کامل با برنامه راهبردی کانون هماهنگ بودم و این هماهنگی، نظم و ساختار لازم برای مطالعه را فراهم کرد. در مواردی که از برنامه عقب می‌افتادم، برنامه‌های ویژه جبرانی طراحی و اجرا می‌کردم.

 

روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه سوالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام یک اولویت بیشتری می‌دهید؟  

در تحلیل آزمون‌ها، ابتدا سوالات اشتباه را با پاسخ‌نامه تطبیق می‌دادم. اگر بتوانم دوباره زندگی را شروع کنم، برای هر درس یک دفتر اختصاصی تهیه می‌کردم تا تمام سوالات اشتباه و مفاهیم فرار را ثبت و در دوران جمع‌بندی مرور کنم.  


به‌طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟  

میانگین زمان مطالعه روزانه حدود ۸ ساعت بود. در دوران امتحانات نهایی، این زمان تا ۱۲ ساعت افزایش می‌یافت. در برخی روزهای شلوغ، حتی تا اذان صبح به مطالعه ادامه می‌دادم.  


دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی و ساعت‌های مطالعه کرده است؟  

بله، دفتر برنامه‌ریزی روزانه و هفتگی داشتم که تمام فعالیت‌های درسی و غیردرسی را در آن ثبت می‌کردم. این دفتر، از ایجاد آشفتگی و از دست دادن زمان جلوگیری کرد و تعادل بین مطالعه و زندگی شخصی را برایم فراهم نمود.  


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟  

کتاب‌های کنکورهای سال‌های گذشته شامل کتاب‌های زرد عمومی و اختصاصی و کتاب تاک  را به‌طور گسترده استفاده کردم. این کتاب‌ها با تحلیل دقیق سوالات، طبقه‌بندی منطقی مباحث و تأکید بر الگوهای تکراری، بسیار موثر و کاربردی بودند.  


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟  

در دو سال دهم و یازدهم، مطالعه من عمدتاً محدود به نیازهای مدرسه و پرسش‌های کلاسی بود و نگاه کنکوری نداشتم. با این حال، هیچ امتحان کوتاهی را نادیده نمی‌گرفتم.  


بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.  

بهترین درس من در کنکور اردیبهشت، جامعه‌شناسی با نمره ۵۳ درصد بود. روش مطالعه من، مرور مداوم و استفاده از تکنیک «تورق سریع» برای تثبیت مفاهیم و ارتباطات بین موضوعات بود.  


علت موفقیت شما چه بوده است؟  

موفقیت من نتیجه روابط مثبت با دوستان هم‌رشته بود که انگیزه و حمایت معنوی بسیاری به من ارائه می‌دادند. در سمپاد، معلمان با رویکرد دوستانه و حمایتی برخورد می‌کردند و مدیر مدرسه، خانم پردال، با رهبری الهام‌بخش و حمایت بی‌وقفه، نقش بسزایی در پیشرفت من داشتند.  


برنامه شما برای جمع‌بندی تا کنکور تیر چگونه بود؟  

در دوران جمع‌بندی، به‌طور متمرکز از نمونه‌سوالات، کلیپ‌های درسی و تحلیل آزمون‌های کانون استفاده می‌کردم. همراه با برنامه راهبردی و نظم دقیق، از کتاب‌های کنکوری کانون به‌عنوان منبع اصلی استفاده می‌نمودم. فضای کنکوری را با دوستان در کتابخانه و مدرسه تجربه می‌کردم و هرگز خود را به‌عنوان فردی تک‌بعدی در نظر نمی‌گرفتم. حتی در تابستان سال گذشته، با خانواده سفر کردم. محدودیت‌های اضافی را برای خود ایجاد نکردم تا ارتباطات اجتماعی و پیوستگی در مطالعه را از دست ندهم.

Menu