نام و نام خانوادگی : پرنیان سمندری
پایه : نهم
نام شهر و استان : نجف آباد ـ اصفهان
میانگین تراز : 5100
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال هشتم و در بیش از 100 آزمون اصلی و مکمل شرکت کرده است
مصاحبهگر : فرشته عابدینی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق دوستانم که به کانون می رفتند با کانون آشنا شدم و ثبت نام کردم .
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
هر دفعه که آزمون میدادم بعد از آزمون متوجه موارد نادرست و یادگیری های ناقصم میشدم و سعی میکردم آن ها را برطرف کنم .
آزمون دادن یادگیری من را کامل میکند و یکی از دستاوردهای من قبولی در آزمون تیزهوشان است.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله شرکت میکردم . برای پیدا کردن نقاط ضعف و نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف به من کمک میکرد .همچنین من عملکرد خودم را در طول هفته گذشته ارزیابی می کردم و هدف گذاری برای هفته آینده را انجام میدادم . همچنین این آزمون ها برای من آشنایی با انواع سوالات را به همراه داشت.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله .طبق برنامه راهبردی درس میخواندم . مباحثی که در مدرسه تدریس شده بود را با کار تستی و مرورهای بیشتر تسلط پیدا میکردم .
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
در دروس عمومی عربی و فارسی که من لغات و متن ترجمه را به صورت مبحثی مطالعه میکردم .
دروس اجتماعی و پیامها نیز نقاط قوت من هستند که چون حفظی بودند کلمات کلیدی را مشخص میکردم و تمرکز بیشتری روی آن داشتم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
درس فارسی را اوایل در آزمون ها درصد خوبی نمیزدم اما در آزمون تیزهوشان خوب زدم چون خودآموز در درس فارسی را مرور کامل کردم و متوجه اشکالاتم شدم و سعی کردم بیشتر تمرکز کنم.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
متغیر بود اما روزی 8 تا 12 ساعت درس میخواندم و حدود نیمی از تایم مطالعه را صرف تست زدن و تحلیل تست ها میکردم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله . روزانه کارهایی که انجام میدادم و ساعت مطالعه و تست هر درس که در طول روز مطالعه میکردم را در این دفتر وارد میکردم و پایان هفته عملکردم را بررسی میکردم و برای هفته بعد سعی میکردم برنامه ریزی درست تری داشته باشم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول غلط ها و نزده های آزمون را در کتاب خودآموز مینوشتم و خیلی هم از این کتاب استفاده میکردم و مرورهایم را با این کتاب انجام میدادم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از سال هشتم تست میزدم و در آزمون های کانون شرکت میکردم و آزمون ها را به صورت کامل تحلیل میکردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از سه کتاب هوش استفاده میکردم بعد از هردرس از دروس مدرسه یک تایم هوش میگذاشتم و تست میزدم چون در این حالت مغزم فعال بود و یادگیری بیشتری داشتم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های سه سطحی ریاضی و علوم و عمومی استفاده میکردم . به طور کلی ابتدا چند سوال از کتاب پرتکرار کار میکردم بعد از کتاب های آبی تست آموزشی میزدم و وقتی درست میزدم ترکیبی از تست های کتاب آبی و سه سطحی را بصورت زمان دار میزدم و برایم موثر بود.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
بعد از هر درس تحصیلی یک درس هوش و یا بعد از دو درس تحصیلی یک هوش را قرار میدادم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
کامل اشتباهات متداول را مرور کردم چون با بی دقتی و اشتباهات بقیه بچه ها آشنا میشدم خودآموزم را مرور میکردم که با بی دقتیهای خودم آشنا شوم و آن ها را تکرار نکنم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله شرکت میکردم و شرکت در این آزمون ها در کنار آزمون های اصلی کانون باعث آمادگی بیشتر من برای آزمون تیزهوشان شد .
