نام: محمدحسین
نام خانوادگی: فرزان
رشته دانشگاهی: فارغالتحصیل لیسانس رشته عمران از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سال های کانونی: سال های دبیرستان
مصاحبه گر : الناز رحمتی
1. چه عاملی باعث شد شما در آزمونهای برنامهای قلمچی شرکت کنید؟
تشابه سوالات ازمون قلمچی با کنکور، جامعه اماری بالا، سوالات با نگاه ریز بینانه و همینطور تحلیل ازمون و کارنامه از مهم ترین عواملی بود که هر دانش آموزی رو برای بدست آوردن نتیجه مطلوب در کنکور ترغیب به شرکت در آزمون های قلمچی میکند
2. چگونه برنامهریزی و منابع قلمچی به شما در رسیدن به هدف کنکور کمک کرد؟
برنامهریزی منجر به ساختن یک روال منظم شد و منابع متنوع و منابع کمکی قلمچی (مانند کتاب، بانک سوال و کارنامهها) کمک کرد که نقاط ضعفم را شناسایی و بر آنها تمرکز کنم. تحلیل کارنامهها برایم خیلی مهم بود چون نشان میداد کجا باید بیشتر تمرکز کنم.
3. آیا روشهای تحلیل آزمون و کارنامههای قلمچی در بهبود نقاط ضعف مؤثر بود؟ مثلا چه مثالهایی دارید؟
بله، تحلیل کارنامهها به من فهماند که در کدام بخشها مشکل دارم. مثلا، در مباحث فیزیک، کارنامههایم نشان میداد که در مسائل سینماتیک مشکل دارم، بنابراین تمرکز بیشتری روی این بخش گذاشتم و تمرینهای بیشتری حل کردم تا مهارتهایم را ارتقا دهم.
4. آیا شرکت در آزمونهای قلمچی تأثیری در انضباط مطالعاتی و مدیریت زمان شما داشت؟
بله، شرکت در آزمونها و رعایت برنامه منظم، خیلی به مدیریت زمان و انضباط من کمک کرد. یاد گرفتم که چگونه بر زمانم حاکم باشم و برنامهریزی کنم، که این مهارتها در طول دوران دانشگاه و در مشغلههای کاری هم برایم مفید بودند.
5. کدام ویژگی آزمونهای قلمچی بیشتر برای داوطلبان مفید است؟ مثلا تکرار منظم، جامعه آماری گسترده، یا تحلیل کارنامه؟
من فکر میکنم هر یک اهمیت خاصی دارند، اما تحلیل کارنامه خیلی مهم است چون افراد میتوانند ضعفهای خود را دقیقتر بشناسند و بر اساس آن برنامهریزی کنند. جامعه آماری گسترده هم میتواند رقابت سالم و انگیزه را بالا ببرد.
6. مهارتهای کسب شده در آزمونهای قلمچی (مثلاً مدیریت استرس، تحلیل آزمون) در دانشگاه یا کار مهندسی کمک کرده است؟
بله، تمرین تحلیل آزمون و مدیریت استرس، در دوران مهندسی و کار بسیار به من کمک کرد. مثلا، در طراحی پروژهها یا حل مشکلات، فایدهاش را دیدم چون توانستم با آرامش و تمرکز عمل کنم و بر مهارتهای تحلیل و حل مسئله تکیه کنم.
7. اکنون که خودتان مدرس هستید، چه توصیههایی دارید تا دانشآموزان بهتر استفاده کنند؟
توصیه من این است که دانشآموزان هدفگذاری واقعی و منطقی داشته باشند، هر روز زمان مشخصی برای تمرین کنار بگذارند، و از تحلیل کارنامه برای شناخت نقاط ضعف بهرهمند شوند. همچنین، با تلاش مستمر و منظم نتایج بهتر میگیرند.
8. آیا از روشها یا تکنیکهای خاصی که در قلمچی یاد گرفتید، در تدریس خود استفاده میکنید؟
بله، از همان روش تحلیل کارنامه و تمرکز بر نقاط ضعف استفاده میکنم. همچنین، به دانشآموزان میگویم که تکرار منظم و تمرین مداوم کلید موفقیت است، همانطور که در آزمونهای قلمچی انجام میشد.
9. دانشآموزان چگونه میتوانند بین مطالعه مدرسه، آزمونهای قلمچی، و تستزنی تعادل برقرار کنند؟
پیشنهاد میکنم اول برنامهریزی مناسبی داشته باشند و زمانبندی مشخصی برای هرکدام در نظر بگیرند. مثلا، بعد از مطالعه درسی، زمانی مشخص برای تستزنی و حل سوالات قلمچی تخصیص دهند و در کنار آن، زمانهایی برای استراحت و تفریح گذاشته شود تا فشار روانی کاهش یابد
10. اگر امروز دانشآموز بودید، چه تغییراتی در سیستم آزمونهای قلمچی ایجاد میکردید؟
میخواستم تاکید بیشتری بر تحلیل عمیقتر کارنامهها و آموزش مهارتهای مدیریتی و رفتاری داشته باشد. همچنین، ممکن است تمرکز بیشتری بر داوطلبان مناطق محروم و دسترسی آسانتر به منابع داشته باشد.
