برنامهام گرفتن نمرهٔ۲۰ در تمام دروس است. راهکار کلیدی من برای این هدف، «تمرین بسیار زیاد» است.
نام و نام خانوادگی: آرکان دشتی
پایه: نهم
شهر و استان: ملکان، آذربایجانشرقی
میانگین تراز: ۶۵۰۰
سابقه حضور در کانون: 1 سال
شغل و تحصیلات پدر: آزاد- دیپلم
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار
مصاحبهگر: الهام یافته
شما به توصیه چه کسی در آزمونهای کانون ثبتنام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در این آزمونها چه بود؟
من به توصیه معلمم در آزمونها ثبتنام کردم. مهمترین دستاوردم، قویتر شدن در درسهای مختلف بود.
آیا مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله.معمولاً محتوای درسی را در هفته اول به پایان میرساندم و هفته دوم را به طور کامل به تستزنی اختصاص میدادم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
اصولاً از کارنامهٔ اشتباهات استفاده میکردم زیرا به من کمک میکرد نقاط ضعفم را دقیقتر شناسایی و برطرف کنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی و علوم نقاط قوت من هستند.روش مطالعهام در این دروس این است که پس از یادگیری مطلب، بلافاصله تستزنی میکنم.
آیا در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله،درس فارسی. قبلاً در این درس ضعف داشتم، اما با تمرین بیشتر و تغییر شیوهٔ مطالعه، اکنون به نقطه قوت من تبدیل شده است.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
روزانه حدود ۵ ساعت مطالعه داشتم که از این مقدار،تقریباً ۳ ساعت را به تستزنی اختصاص میدادم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
پس از هر آزمون،تمام سوالات را مجدداً حل میکردم و به دقت اشکالاتم را بررسی و تحلیل میکردم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
برنامهام گرفتن نمرهٔ۲۰ در تمام دروس است. راهکار کلیدی من برای این هدف، «تمرین بسیار زیاد» است.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
مطالعه برای این آزمون را از امسال آغاز کردهام.
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتابها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
هدف اصلی من شرکت در آزمون تیزهوشان نیست.معمولاً سوالات هوش را با تکیه بر فکر و تحلیل شخصی خودم حل میکنم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
تمام بخشهای کتاب برایم مفید و جالب بودهاند.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
من ابتدا تستها را حل میکردم و سپس برای ارزیابی پاسخهایم به پاسخنامه مراجعه میکردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
ابتدا درسنامه را به طور دقیق و کامل میخواندم، سپس به سراغ تستزنی میرفتم.
هر کدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکردید؟
من معمولاًبرای تثبیت یادگیری، اشکالات و مباحث دشوار را سه بار مرور و حل میکنم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکردید؟
زمان مشخص و جداگانهای برای مطالعه استعداد تحلیلی در نظر نمیگرفتم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
برنامهام تداوم در همان روال مطالعاتی قبلی است.
من و برادر دو قلویم در خانواده همیشه در کنار هم کارها را پیش میبریم و اگر یکی از ما در مبحثی مشکل داشته باشد، دیگری میتواند آن را توضیح دهد. این همکاری کمک میکند با تمرکز و پیوستگی به مطالعه ادامه دهم.
