پس از هر آزمون، با بررسی این کارنامه، اشتباهاتم را شناسایی و
برای رفع آنها در آزمونهای بعد برنامهریزی میکنم
نام و نام خانوادگی: معصومه محمدحسینی
پایه تحصیلی: نهم
شهر و استان: تبریز- آذربایجان شرقی
میانگین تراز: ۶۷۹۰
سابقه عضویت و آزمونها: 2سال و ۱۳ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، سیکل
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، سیکل
مصاحبهگر: الهام یافته
شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبتنام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
به توصیه دوستانم در آزمونهای کانون ثبتنام کردم. بزرگترین دستاوردم، یادگیری برنامهریزی تحصیلی بود که پس از شرکت در آزمونها توانستم روش صحیح درس خواندن را بیاموزم.
آیا مطابق برنامهٔ راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، دقیقاً مطابق برنامهٔ راهبردی پیش میروم. بودجهبندی مدرسه ما با برنامهٔ راهبردی کانون هماهنگ بود و من پس از مطالعهٔ هر درس، از کتابهای آبی و سهسطحی تستزنی میکنم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، گاهی در این آزمونها شرکت میکنم. دلیل اصلی آن آشنایی با سوالات بیشتر و متنوعتر است.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامهٔ اشتباهات استفاده میکنم. زیرا پس از هر آزمون، با بررسی این کارنامه، اشتباهاتم را شناسایی و برای رفع آنها در آزمونهای بعد برنامهریزی میکنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درسهای علوم، ادبیات و عربی نقاط قوت من هستند. علوم قبل از تدریس معلم، یک بار درس را روزنامهوار میخوانم. پس از تدریس، کتابهای کمکآموزشی تیزهوشان را مطالعه و تستهای کتاب آبی را کار میکنم. همچنین از کتاب پرتکرار تشریحی استفاده میکنم. ادبیات و عربی این درسهای حفظی را بسیار تکرار میکنم و برای هر کدام تستزنی میکنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، ادبیات نقطه ضعفم بود و بیشتر از هر درسی با آن مشکل داشتم. امسال روش مطالعهام را تغییر دادم و توانستم نتیجهٔ مطلوبی بگیرم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
حدود ۵ ساعت در روز درس میخوانم. بیش از ۵۰ درصد از زمان مطالعهام را به تستزنی اختصاص میدهم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
از دوستانم شنیدهام که به آنها در برنامهریزی و استفادهٔ مفید از وقت کمک زیادی کرده است.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سوالات اشتباه را بررسی و نکات آنها را یادداشت میکنم. سپس سوالات نزده را دوباره حل میکنم. در نهایت سوالات درست را نیز مرور میکنم تا اگر روش حل نادرستی داشتهام، تصحیح کنم.
دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتید یا دارید؟
بله، حافظ ده جزء قرآن کریم هستم.
برنامه شما برای دورهٔ امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
در این دوره بیشتر روی مطالعهٔ تشریحی تمرکز میکنم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از آبانماه مطالعه را شروع کردهام.
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتابها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب «هوش و استعداد تحلیلی » و آبی و پرتکرار استفاده میکنم. ابتدا درسنامه را چندین بار میخوانم و سپس تستها را مطابق برنامهٔ راهبردی حل میکنم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
درسنامه بیش از همه برایم مفید بوده است.
روش استفاده شما از پاسخنامهٔ کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
پس از حل تقریباً ۲۰ سوال، پاسخنامه را بررسی میکنم. برای سوالات صحیح هم پاسخنامه را میخوانم تا نکات اضافی را بیاموزم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
اول کتاب درسی را ۳-۴ بار به طور کامل میخوانم. سپس کتابهای کمکآموزشی تیزهوشان را مطالعه میکنم. بعد درسنامهٔ کتاب آبی را خوانده و تستهای آن را حل میکنم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکنید؟
بله، مطالعهٔ منابع را دوبار تکرار میکنم.
چگونه بین مطالعهٔ استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکنید؟
استعداد تحلیلی را هر روز حداقل یک ساعت زمان میگذارم. استعداد تحصیلی چون هر روز در مدرسه پرسش و امتحان دارم، هر روز آنها را مطالعه میکنم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
قصد دارم تمام دروس (استعداد تحلیلی و تحصیلی) را از ابتدا مرور کنم و در آزمونهای شبیهساز تیزهوشان کانون شرکت کنم تا انشالله در آزمونهای تیزهوشان و نمونهدولتی موفق شوم.

