ام و نام خانوادگی پشتیبان: سیده فاطمه شاهرخ
مقطع پشتیبانی: دوازدهم
رشته ی پشتیبانی: تجربی و ریاضی
نام شهر و استان: ساوه_مرکزی
عیار کانونی پشتیبانی: ۲ سال پشتیبانی
(۱سال دانش اموزکانونی)
رشته و دانشگاه تحصیل: میکروبیولوژی دانشگاه آزاد ساوه
میزان پیشرفت درسی دانش آموزان در آزمون 21 آذر نسبت به 4 و 11 مهر: ۸۴ درصد
نام مدیرگروه:خانم معصومه بهرامی
مصاحبه گر : خانم معصومه بهرامی
۱- قبل از هر چیز، به نظر شما با توجه به این که سال گذشته پشتیبانی گروههای پایه دهم و یازدهم را داشتهاید، پشتیبانی در گروه پایه با گروه کنکوری چه تفاوتهایی دارد؟
پشتیبانی پایه بر تثبیت مفاهیم و عادتسازی تمرکز دارد. در کنکور، علاوه بر اینها، مدیریت زمان، استرس، برنامهریزی دقیق برای آزمونها و مرور مطالب گسترده، اهمیت بیشتری پیدا میکند. فشار روانی در کنکور به مراتب بالاتر است.
۲-شما به عنوان پشتیبان کنکوری، چگونه این سختی بیشتر کار را مدیریت کردید؟ فکر میکنید نقطه قوت کار شما تا به الان چه بوده است؟
سختی کار کنکور را با برنامهریزی دقیق، ارتباط مستمر و همدلی با دانشآموزان مدیریت میکنم. نقطه قوت کارم، ایجاد انگیزه و امید در دانشآموزان و ارائه راهکارهای عملی و شخصیسازی شده برای هر فرد است.
۳- مهمترین کاری که شما برای دانشآموزانتان انجام میدهید چیست؟ چگونه این کارها منجر به پیشرفت درسی میشود؟
مهمترین کار من، ایجاد یک نقشه راه شخصیسازی شده شامل برنامهریزی درسی، تحلیل آزمونها و رفع اشکال است. این نقشه به دانشآموز کمک میکند مسیر پیشرفت خود را با وضوح بیشتری طی کند و نقاط ضعفش را برطرف کند.
۴-چالش بیشتر دانشآموزان تحت پوشش شما در چه درسی است و چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟
چالش بیشتر دانشآموزان در درس ریاضی و فیزیک است. راهکار پیشنهادی من، تمرکز بر یادگیری عمیق مفاهیم، حل تستهای متنوع و زماندار، و استفاده از منابع کمکآموزشی مناسب است.
۵-به عنوان یک پشتیبان موفق، مهمترین عامل پیشرفت دانشآموز در آزمونهای کانون را چه میدانید؟
مهمترین عامل، تحلیل دقیق آزمونها پس از هر آزمون است. دانشآموز باید بداند چرا سوالی را اشتباه پاسخ داده یا نزده است. این تحلیل به شناسایی نقاط ضعف و قوت کمک کرده و برنامهریزی را هدفمندتر میکند.
۶-دغدغه شما به عنوان پشتیبان در مورد پیشرفت درسی دانشآموزانتان چه بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کردید؟
دغدغه اصلی، افت انگیزه و ناامیدی دانشآموزان است. با تشویق، بازخورد مثبت، و یادآوری اهداف بلندمدت، سعی میکنم انگیزه آنها را حفظ کنم. همچنین، راهکارهای عملی برای مدیریت استرس و زمان ارائه میدهم.
۷-چقدر به موضوعات جدید در کانون و اطلاعرسانی همهجانبه آنها اهمیت میدهید؟
به موضوعات جدید کانون و اطلاعرسانی همهجانبه آنها اهمیت زیادی میدهم. این اطلاعات به من کمک میکند تا دانشآموزانم را با جدیدترین امکانات و برنامههای کانون آشنا کنم و از آنها در جهت بهبود روند مطالعاتیشان استفاده کنم.
۸-نظر شما درباره منابع کانون و مهندسی منابع دانشآموزان کنکوری چیست؟
منابع کانون، به خصوص کتابهای آبی و سهسطحی، بسیار جامع و کاربردی هستند. مهندسی منابع باید با توجه به سطح و نقاط ضعف و قوت هر دانشآموز انجام شود. انتخاب درست منابع و ترتیب استفاده از آنها، کلید موفقیت است.
۹-دوران جمعبندی را چگونه میبینید و چه پیشنهادهایی دارید؟
دوران جمعبندی بسیار حیاتی است. پیشنهاد میکنم از روش سه روز یکبار و آزمونهای جامع استفاده شود. مرور سریع نکات کلیدی، حل تستهای زماندار و شبیهسازی کنکور، از مهمترین کارهایی است که باید در این دوران انجام شود.
۱۰-در تماسهای خود بیشتر با اولیا صحبت میکنید یا دانشآموزان؟ نقش اولیا را چگونه میبینید؟
بیشتر با دانشآموزان صحبت میکنم، اما تماس با اولیا نیز به صورت منظم انجام میشود. نقش اولیا بسیار مهم است؛ آنها باید محیطی آرام و حمایتی برای دانشآموز فراهم کنند و به او انگیزه دهند.
