نام و نام خانوادگی پشتیبان : ریحانه بزرگ پور
نام رشته و دانشگاه : مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد نجف آباد
عیار کانونی : امسال به تازگی پشتیبان شده ام
مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی
نام مدیر: فرشته عابدینی
مصاحبه گر : صالحه علامی
با توجه به اینکه دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
پیگیری مداوم در تماس ها و پیام های جداگانه ، پیگیری دفتر برنامه ریزی و تشویق برای پیشرفت آنها حتی پیشرفت کم ، ایجاد انگیزه و رقابت خوب بین همکلاسی هایشان ، پیگیری مداوم ساعت مطالعه و خواب و ارائه پیشنهادات برای کم کردن ساعت خواب و زیاد کردن ساعت مطالعه.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
در دروس زیست و شیمی بعد فیزیک و در آخر ریاضی البته تعداد کمی از دانش آموزان ریاضی را با درصد بالای 50 میزنند. من پیشنهاد میدهم برای دانش آموزان ضعیف در ریاضی اولویت ریاضی کار کنند.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
وقتی دانش آموزی رو به پیشرفت است و درصد های بالایی میگیرد تا مدتی میتواند اینگونه باشد که به روند درسی و مطالعه خود ادامه دهد . این امر مستلزم نظم در آزمون دهی تحلیل عملکرد و بازخورد،برنامه ریزی شخصی بر نتایج آزمون، مهارت آزمون دهی و مدیریت زمان استمرار و انگیزه میباشد.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله.دو الی سه نفر با چک کردن دفتر برنامه ریزی و تحلیل کامل کارنامه متوجه اشکالات و روند مطالعه شدیم مثل ساعت مطالعه کم ، تعداد تست کم ، بی دقتی و استرس در آزمون ها ، با ارائه پیشنهادات و راهکارها سعی در رشد و پیشرفت دانش آموز داشته ام . با به کارگیری راهکارها قطعا" دانش آموز پیشرفت خواهد داشت و در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال البته بیشتر در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنند و برای برخی از آن ها پیشرفت کارت ها و کتاب های آبی و اول کانون ، البته تعدادی نیز کتاب تاک دارند و راضی هستند .
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
پیشرفت کارت های کانون برای دیدن آموزش کامل کتاب درسی ، کتاب اول برای شروع تست زنی و کتاب های آبی و همچنین کتاب های جمع بندی و آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال معرفی شده است . تعدادی پیشرفت کارت دارند و اکثرا" از کتاب های کانون و آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال استفاده می کنند .
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله ارتباطی دو طرفه داریم اولیا با من تماس می گیرند و مشکلات فرزندشان را در میان می گذارند تا من بصورت غیر مستقیم با دانش آموز صحبت کنم و ایجاد انگیزه برای دانش آموز کنم و این ارتباط با اولیا باعث برطرف شدن و کاهش مشکلات دانش آموزان می شود .
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
چون نیم سال اول دوره ای تعیین کننده برای ایجاد پایه محکم یادگیری و جهت گیری رشد تا امتحانات و کنکور است ، اول پایه سازی مرور مطالب قبلی قبل از ورود به مبحث جدید ، آموزش روش مطالعه هر درس ، تطبیق تقویم درس های مدرسه با مباحث آزمون ، مرور خلاصه ها و نکات پرتکرار آزمونی ، طراحی آزمون های درون مدرسه ای ترکیبی از تست و تشریحی ، حل نمونه سوالات امتحانی و تمرین مدیریت زمان
