گفتگو با زهرا محبی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی

گفتگو با زهرا محبی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه دوازدهم تجربی

گفتگو با زهرا محبی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی

نام و نام خانوادگی:زهرا محبی

رتبه کنکور سراسری:5995


نام رشته و دانشگاه:روانشناسی دانشگاه زنجان


مقطع پشتیبانی:دوازدهم علوم انسانی

نام مدیر:مهسا علی آبادی

مصاحبه گر:مهسا علی آبادی



1. با توجه به اینکه دانش آموزان شما80درصد  پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
سعی کردم با پیگیری منظم، بررسی مستمر برنامه هفتگی، تحلیل آزمون‌ها و گفت‌وگوهای انگیزشی، دانش‌آموزان را به شناخت نقاط ضعف و قوت خودشان برسانم. تمرکز من بیشتر بر ایجاد عادت مطالعه، نظم، و حفظ انگیزه در مسیر بوده تا پیشرفت به‌صورت پایدار شکل بگیرد.



2. دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
بیشترین پیشرفت در درس‌هایی که برنامه‌پذیرتر بودند مثل دروس حفظی‌تر مثل جامعه شناسی و تاریخ و جغرافیا و.. دیده شده، چون با برنامه‌ریزی منظم و مرور مستمر، نتیجه‌گیری سریع‌تری داشتند.



3. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهم‌ترین عامل، تداوم و نظم در مطالعه همراه با بازخورد منظم بوده است. وقتی دانش‌آموز احساس می‌کند دیده می‌شود و عملکردش بررسی می‌شود، مسئولیت‌پذیری و انگیزه‌اش افزایش پیدا می‌کند.



4. فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
در صورت حفظ نظم، پیگیری مستمر و همراهی دانش آموز، پشتیبان ودخانواده، این روند می‌تواند بلندمدت و پایدار باشد. لازمه‌ی آن، پایبندی به برنامه، تحلیل آزمون‌ها و تقویت انگیزه در مقاطع افت و پیگیری مرتب توسط پشتیبان تحصیلی است.



5. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، چالش‌هایی مثل افت انگیزه، خستگی یا نوسان عملکرد وجود داشت. با گفت‌وگوی حمایتی، کاهش فشار، اصلاح برنامه و تمرکز بر پیشرفت نسبی به‌جای مقایسه، این چالش‌ها مدیریت شد.



6. کدام یک از آزمون های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آزمون هایی مثل برنامه‌ریزی مکتوب، تحلیل آزمون، مرور منظم و اصل تداوم و انتقال مطالب مقالات علمی آقای قلمچی به دانش‌آموزان تأثیر زیادی در پیشرفت دانش‌آموزان داشته است.



7. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابع کانون، جزوات آموزشی، کتاب‌های کمک‌درسی متناسب با سطح دانش‌آموز و آزمون‌ها معرفی شد اعم از کتاب های آبی و سه سطحی و کتاب های اول؛ بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان به‌صورت منظم از آن‌ها استفاده کردند.


8. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط با اولیا برقرار بوده و این ارتباط باعث همسویی انتظارات، کاهش تنش در خانه و حمایت بیشتر از برنامه مطالعاتی دانش‌آموز شده است.



9. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال دوم) چه برنامه ایی دارید؟
تمرکز بر تقویت پایه دروس مدرسه، هماهنگی برنامه مدرسه و آزمون، مرور منظم، رفع اشکال هفتگی و جلوگیری از انباشت مطالب در اولویت برنامه نیمسال اول خواهد بود.

Menu