راز موفقیت از زبان پشتیبان برتر کانون؛ مجتبی عربیان

این رشد ادامه دار خواهد بود در صورتی که دانش آموز به "خود نظم یافتگی "برسد

راز موفقیت از زبان پشتیبان برتر کانون؛ مجتبی عربیان

نام و نام خانوادگی پشتیبان : مجتبی عربیان

نام رشته و دانشگاه : آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان اصفهان

عیار کانونی : 2 سال

مقطع پشتیبانی: دهم و یازدهم ریاضی و تجربی

نام مدیر:  سرکار خانم معصومه فروزان


مصاحبه گر : حسین رضایی

 

با توجه به اینکه  دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

تحلیل آزمون ها : بررسی دقیق کارنامه و نمودار پیشرفت هر دانش آموز در آزمون های کانون ، شناسایی نقاط ضعف و قوت و آموزش نحوه برنامه ریزی شخصی سازی شده.

هدایت انگیزشی : ایجاد حس پیشرفت از طریق گفت و گوهای هدفمند ،تشویق و دادن بازخوردهای مثبت.

پایش مستمر : بررسی منظم اجرای برنامه اصلاح اشتباهات در روش مطالعه و مدیریت زمان. 

 

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

دروس عمومی (ادبیات فارسی و دینی) و اختصاصی با ساختار مفهومی (زیست ریاضی و فیزیک)

 

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

این رشد ادامه دار خواهد بود در صورتی که دانش آموز به "خود نظم یافتگی "برسد ، یعنی بتواند بدون وابستگی کامل به پشتیبان برنامه اش را اجرا کند. و مستلزم استمرار شرکت در آزمون ها و تحلیل آنها و اجرای منظم برنامه مطالعاتی در آموزه های کانون می باشد .

  

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله . افت انگیزه یا اضطراب امتحان ،عدم نظم در اجرای برنامه ،ضعف در روش مطالعه یا تجزیه و تحلیل آزمون ها که این چالش ها را با برگزاری جلسات مشاوره انگیزشی کوتاه و مستمر ، استفاده از دفتر برنامه ریزی کانون برای نظم دهی. آموزش روش تحلیل آزمون به دانش آموز برای تشخیص اشتباهات شخصی برطرف کردم .

 

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

آموزش روش مطالعه ی هدفمند مثل مطالعه نوسانی، مرور دوره ای و استفاده از دفتر برنامه ریزی . سه اصل یادگیری قلم چی :هدفگذاری ،برنامه ریزی ،خود ارزیابی .

 

 چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

کتاب های آبی (آموزش و تمرین )، زرد (جمع بندی) ، سه سطحی (پیشرفته)، دفتر برنامه ریزی . آزمون های مرحله ای و وب سایت و اپلیکیشن های آموزشی کانون . بیشتر دانش آموزان با هدایت پشتیبان از این منابع به صورت هدفمند استفاده میکنند.

 

آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

در کانون ارتباط با اولیا جزء الزامات پشتیبانی است .افزایش حمایت خانوادگی و نظم در اجرای برنامه .والدین با گزارش پیشرفت فرزندشان انگیزه ی بیشتری می یابند تا فضای مطالعه را بهتر فراهم کنند.

 

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟ 

ایجاد هماهنگی بین برنامه مدرسه و آزمون های کانون. اولویت دهی به دروس پایه تا زمان تثبیت مطالب جدید. برنامه مرور هفتگی و آزمون های هدف دار.ترکیب مطالعه کتاب درسی با تست.

Menu