نام و نام خانوادگی پشتیبان : مجتبی عربیان
نام رشته و دانشگاه : آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
عیار کانونی : 2 سال
مقطع پشتیبانی: دهم و یازدهم ریاضی و تجربی
نام مدیر: سرکار خانم معصومه فروزان
مصاحبه گر : حسین رضایی
با توجه به اینکه دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
تحلیل آزمون ها : بررسی دقیق کارنامه و نمودار پیشرفت هر دانش آموز در آزمون های کانون ، شناسایی نقاط ضعف و قوت و آموزش نحوه برنامه ریزی شخصی سازی شده.
هدایت انگیزشی : ایجاد حس پیشرفت از طریق گفت و گوهای هدفمند ،تشویق و دادن بازخوردهای مثبت.
پایش مستمر : بررسی منظم اجرای برنامه اصلاح اشتباهات در روش مطالعه و مدیریت زمان.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دروس عمومی (ادبیات فارسی و دینی) و اختصاصی با ساختار مفهومی (زیست ریاضی و فیزیک)
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این رشد ادامه دار خواهد بود در صورتی که دانش آموز به "خود نظم یافتگی "برسد ، یعنی بتواند بدون وابستگی کامل به پشتیبان برنامه اش را اجرا کند. و مستلزم استمرار شرکت در آزمون ها و تحلیل آنها و اجرای منظم برنامه مطالعاتی در آموزه های کانون می باشد .
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله . افت انگیزه یا اضطراب امتحان ،عدم نظم در اجرای برنامه ،ضعف در روش مطالعه یا تجزیه و تحلیل آزمون ها که این چالش ها را با برگزاری جلسات مشاوره انگیزشی کوتاه و مستمر ، استفاده از دفتر برنامه ریزی کانون برای نظم دهی. آموزش روش تحلیل آزمون به دانش آموز برای تشخیص اشتباهات شخصی برطرف کردم .
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آموزش روش مطالعه ی هدفمند مثل مطالعه نوسانی، مرور دوره ای و استفاده از دفتر برنامه ریزی . سه اصل یادگیری قلم چی :هدفگذاری ،برنامه ریزی ،خود ارزیابی .
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
کتاب های آبی (آموزش و تمرین )، زرد (جمع بندی) ، سه سطحی (پیشرفته)، دفتر برنامه ریزی . آزمون های مرحله ای و وب سایت و اپلیکیشن های آموزشی کانون . بیشتر دانش آموزان با هدایت پشتیبان از این منابع به صورت هدفمند استفاده میکنند.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
در کانون ارتباط با اولیا جزء الزامات پشتیبانی است .افزایش حمایت خانوادگی و نظم در اجرای برنامه .والدین با گزارش پیشرفت فرزندشان انگیزه ی بیشتری می یابند تا فضای مطالعه را بهتر فراهم کنند.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
ایجاد هماهنگی بین برنامه مدرسه و آزمون های کانون. اولویت دهی به دروس پایه تا زمان تثبیت مطالب جدید. برنامه مرور هفتگی و آزمون های هدف دار.ترکیب مطالعه کتاب درسی با تست.
