نام و نام خانوادگی: عسل اکبری
پایه:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان:ساری مازندران
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس -خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:لیسانس- کارمند اداره فرهنگ و ارشاد
میانگین تراز:5812
سالهای حضور در کانون: 3 سال
چند آزمون شرکت کرده است:82 آزمون
مصاحبه گر: سمیه خرم

۱. هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
درک دقیق موقعیت خودم در میان جامعه آماری برای شناسایی بیشتر تسلط بر مدیریت زمان و جلسه عادت دادن ذهن به فشار زمانی و تصمیمگیری سریع، که مهارت کلیدی در روز کنکور است.
۲. مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟
نظم در اجرا پایبندی کامل به برنامه منظم آزمون، چه در فاز مطالعه و چه در فاز آزمون حضوری. این نظم، یک ریتم پایدار برای یادگیری ایجاد کرد.کاهش غلطهای عمدی و غیرعمدی با تمرکز برتحلیل دقیق سؤالات غلط.
۳. در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
من همواره به صورت حضوری در آزمونها شرکت میکنم. استدلال من مبتنی بر شبیهسازی حداکثری محیط کنکور است.فاکتورهای محیطی شرکت حضوری من را با عوامل استرسزا، سروصدای محیط، نیاز به حمل و نقل، و مدیریت زمان ورود و خروج آشنا میکند. این شرایط تمرینی، انعطافپذیری ذهنی مرا در روز کنکور به شدت بالا میبرد.
۴. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
کارنامه را جمعهها، ساعت ۱۶:۰۰ از طریق صفحه شخصی دریافت میکنم. این زمانبندی برای استراتژی تحلیل من بسیار کلیدی است:
حفظ تمرکز تحلیل دریافت کارنامه در بعدازظهر جمعه به من این امکان را میدهد که تمام صبح جمعه را صرف تحلیل عمیق و جبران فوری سوالات غلط و نزده نمایم، بدون اینکه حواسپرتکنی ناشی از دیدن تراز اولیه، مانع از تحلیل کیفی شود.
۵. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامهریزی میکنید؟
برنامهریزی من برای آزمون بعدی، یک برنامهریزی واکنشی-پیشگیرانه است که مبتنی بر تحلیل کارنامه قبلی است:
شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت دروسی که درصد آنها پایینتر از تراز هدف است، محتوای بیشتری از برنامه راهبردی (مفاهیم پایه و تستهای نشاندار) را به خود اختصاص میدهند.تخصیص ساعات مطالعه بیشتر به مباحث ضعیفتر در هفته آتی، با تأکید بر تستهای آموزشی مجدد از آن مبحث.
۶. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.
درس ریاضی به نقطه قوت من تبدیل شده است.ابتدا یک مرور سریع بر مفاهیم اولیه انجام داده، سپس حجم زیادی از تستهای آموزشی (نه لزوماً زماندار) را حل میکنم تا با تنوع مسائل آشنا شوم.هر سوالی که منجر به اشتباه یا زمان طولانی شد، به عنوان یک چالش مفهومی تلقی میشود. من به ریشه تئوری آن بازگشته و اگر لازم باشد، یک مفهوم کوچک را مجدداً مطالعه میکنم. با تکرار تستهای علامتدار و دشوار، تسلط خود را به مرز اجرای سریع و بدون نیاز به مرور تئوری برسانم.
۷. ویژه دوازدهمیها؛ شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ میدهید؟ کدام درسها؟ چرا؟
به عنوان یک داوطلب دوازدهم، استراتژی من تکمیل و تثبیت دروس پایه (دهم و یازدهم) به موازات دروس دوازدهم است.من دروس دوازدهم (که تازه تدریس میشوند) را در هفته اول مطالعه میکنم و دروس پایه (دهم/یازدهم) را در هفته دوم به صورت تستمحور و مرور سریع جمعبندی میکنم.اولویتبندی در آزمونهای نیمه اول سال، تمرکز اصلی بر تسلط کامل بر پایه دهم و رسیدن به مبحث دیماه یازدهم است. این کار باعث میشود تا دیماه به صورت متمرکز، صرفاً به تکمیل یازدهم و تثبیت دوازدهم بپردازم و تا قبل از عید، آمادگی پایهای خوبی داشته باشم.
۸. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامهریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
اهمیت امتحانات نهایی و معدل برای من کاملاً درک شده است. برنامه من دو لایه است:
همسویی با آزمون از آنجایی که برنامه راهبردی کانون پوششدهنده بخش عمدهای از مطالب است، هفته اول برنامه راهبردی (مطالعه دروس دوازدهم) به عنوان فاز آموزش اولیه دروس مدرسه استفاده میشود.
تخصیص زمان به تشریحی من با استفاده از آزمونهای تشریحی کانون (که منبع بسیار خوبی هستند)، زمان مشخصی را در هفته دوم برنامه راهبردی برای تمرین پاسخنویسی تشریحی اختصاص میدهم. این کار باعث میشود که وقت اضافی قابل توجهی برای مطالعه مجزا صرف نشود و بازدهی هر دو فرآیند حفظ شود.
۹. مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟
بله، برنامه راهبردی کانون ستون فقرات برنامهریزی من است. مدیریت دو هفتهای من به این صورت است:هفته اول (تثبیت محتوای جدید)تمرکز بر یادگیری و تستزنی مفاهیم دوازدهم مشخص شده برای آن هفته. در این هفته، تمام تلاش بر این است که ۷۰-۸۰٪ از مباحث جدید پوشش داده شوند.هفته دوم (جبران و پیشروی پایه) در این هفته، پوشش مفاهیم پایه (دهم و یازدهم) مشخص شده برای هفته دوم برنامه راهبردی انجام میشود. این کار به صورت تستمحور و سریع است تا پایهها در فاصله زمانی بین آزمونها فراموش نشوند و آمادگی تراز آزمون بعدی کامل باشد. این ساختار شخصیسازیشده اجازه میدهد تا همگام با برنامه حرکت کنم و اندکی هم از آن جلوتر باشم.
۱۰. از کدام کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ از هریک چه استفادهای میکنید؟
من از دو کارنامه اصلی و کلیدی برای استراتژی تحلیلی خود استفاده میکنم:
1.کارنامه اصلی (تراز و درصد)این کارنامه برای سنجش عملکرد کلی و تصمیمگیری در مورد تخصیص زمان برای آزمون بعدی (سوال ۵) استفاده میشود. این کارنامه به من میگوید در کدام درسها از برنامه عقب هستم.
2. کارنامه اشتباهات (تحلیل کیفی)این کارنامه مهمترین ابزار من است. پس از مشاهده کارنامه اصلی، زمان اصلی تحلیل صرف این کارنامه میشود. من از آن برای طبقهبندی ریشهای اشتباهات (مفهومی، محاسباتی، بیدقتی، یا تستهای شکدار که غلط شده) استفاده میکنم تا در تحلیل جمعهها، نقاط ضعف سیستمیام را برطرف کنم.
۱۱. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده میکنید؟
کتاب سه سطحی این کتاب به دلیل داشتن سوالات سختتر و سطحبندی شده، ابزار اصلی من برای ایجاد عمق در یادگیری و افزایش قدرت حل مسئله در مباحث تسلط یافته است.
کتابهای پرتکرار (آبی یا مناسب) این کتب به دلیل جامعیت بالا از لحاظ تیپبندی سوالات امتحانی و کنکورهای سالهای گذشته، برای مرحله تستزنی آموزشی نهایی و اطمینان از پوشش همه حالات ممکن استفاده میشوند.
۱۲. دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله، دفتر برنامهریزی برای من یک سند تعهد روزانه است. اهمیت آن در سه حوزه است:
تثبیت نظم و روتین: تکمیل دفتر در پایان هر روز، این کار تضمین میکند که فعالیتهای برنامهریزی شده به انجام برسند و تبدیل به عادت شوند.
شفافسازی مطالعه خالص: به من این امکان را میدهد که به جای تخمین، ساعت مطالعه خالص (بدون وقفه)را به صورت دقیق ثبت کنم و در پایان هفته، کارنامه عملکردی شخصی خودم را ببینم.
برنامهریزی آیندهنگر با دیدن میزان پیشرفت در هفته جاری، میتوانم با واقعبینی بیشتری، تعداد و نوع فعالیتهای هفته بعد را بر اساس ظرفیت واقعی شناسایی شده تنظیم کنم.
۱۳. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
جمعه، بلافاصله پس از آزمون - تحلیل سریع تمرکز ۱۰۰٪ بر سوالات غلط در هر درس. هدف، یادداشتبرداری از ریشه خطا (مثلاً: فراموشی فرمول، اشتباه در تفسیر نمودار، یا محاسبات طولانی).
بررسی سوالات نزده برای یادگیری سریع مبحث، و بازبینی دقیق سوالات شکدار که اشتباه شدهاند تا مطمئن شوم که مهارت تشخیص سوالات دشوار تقویت میشود.
در طول هفته بازگشت به سوالات درست که با چالش حل شدهاند، جهت تسلط بیشتر و کاهش زمان حل آنها در آزمونهای بعدی.
۱۴. منابع و برنامهای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید به چه بود؟
برنامهریزی من برای موفقیت در امتحانات تشریحی مدرسه بر اساس تلفیق منابع کانون و منابع تشریحی استاندارد بوده است:
استفاده از نمونه سوالات تشریحی کانون این نمونهها به دلیل همراستایی با سطح سوالات مدرسه و همچنین نمایش ساختار پاسخدهی مورد انتظار، در اولویت قرار داشتند.
کتاب پرتکرار (به عنوان مرجع) از کتاب پرتکرار برای شناسایی نکات پرتکرار و تیپهای سوالی که جنبه تشریحی قویتری دارنداستفاده کردم.
