نام و نام خانوادگی: سیده نگار محسنی شاهاندشتی
شهر و استان: آمل/مازندران
مقطع و رشته تحصیلی: کارشناسی آموزش کودکان استثنایی فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان
سابقه کانونی بودن: 4 سال
سابقه پشتیبانی: 4 سال
مقطع پشتیبانی: یازدهم تجربی
نام مدیر: سیده نگار محسنی شاهاندشتی
71 درصد دانش آموزان بنده پیشرفت داشتند
1. آیا در کنار پشتیبانی به کار دیگری مشغول هستید؟
بله آموزگار هستم و به عنوان آموزگار کودکان استثنایی فعالیت می کنم و همچنین تدریس رياضي انجام می دهم.
2. عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
در نقش پشتیبان، تمرکز من روی تحلیل آزمونها، شناسایی نقاط ضعف و قوت هر دانشآموز و همراهی مستمر در مسیر مطالعه بوده است.بعد از هر آزمون، کارنامهها بهصورت دقیق بررسی میشد و همچنین با پیگیری منظم، گفتوگوهای انگیزشی و آموزش روش مطالعه درست کمک کردم دانشآموزان دچار افت یا سردرگمی نشوند و با آرامش جلو بروند.نتیجهی این روند، ثبات در مطالعه، کاهش نوسان نمرات و پیشرفت تدریجی اما پایدار در آزمونها بود.
3. دانش آموزان شما در کدام درس بیش تر پیشرفت داشته اند؟
زیست شناسی، شیمی و فیزیک
4. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
وقتی هر دانشآموز دقیقا میداند کجا ضعف دارد و کسی هست که اجرا و روندش را پیگیری کند، پیشرفت اتفاق میافتد.
5. فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند تا زمانی که پیگیری منظم، تحلیل آزمونها و ارتباط مستمر با دانشآموز حفظ شود، میتواند ادامهدار و مؤثر باشد.
6. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، در مسیر اجرای این روند، بیش ترین چالش دانشآموزان نداشتن استمرار و پیوستگی در مطالعه و افت انگیزه بعد از بعضی آزمونها بود.برای برطرفکردن این موضوع، اهداف کوتاهمدت مشخص شد و با گفتوگوهای منظم و بازخورد دقیق، به دانشآموز کمک شد دوباره به مسیر برگردد.
7. کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
نگاه تحلیلی به آزمون به جای تمرکز صرف روی تراز
8. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
متناسب با سطح و نیاز هر دانش آموز کتاب پرتکرار و اول و آبی و سه سطحی
9. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
نقش اولیا در موفقیت این روش بسیار مؤثر بود. ارتباط منظم با خانواده باعث شد اجرای برنامهها در خانه جدیتر گرفته شود، فضای آرامتری برای مطالعه ایجاد شود و پیگیریها فقط محدود به دانشآموز نباشد. این همراهی، ثبات در روند مطالعه را تقویت کرد.
10. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول)چه برنامه ای دارید؟
برای نیمسال اول، تمرکز من روی تحلیل منظم آزمونها، بهبود روش مطالعه، افزایش نظم مطالعاتی و پیگیری مستمر روند کار دانشآموزان خواهد بود تا پیشرفتها تثبیت و نوسانات عملکرد کمتر شود.
