گفت‌وگو با آیدا ظریفی؛ قهرمان پیوستگی پایه دهم انسانی

هدف من پیشرفت تحصیلی در مدرسه، کسب معدل بالا در نوبت اول و دوم، آشنایی بیشتر با سؤالات تستی، خودارزیابی و آمادگی برای کنکور است.

گفت‌وگو با آیدا ظریفی؛ قهرمان پیوستگی پایه دهم انسانی

نام و نام خانوادگی: آیدا ظریفی
پایه: دهم انسانی
شهر و استان: مشهد، خراسان رضوی
شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کارگر، لیسانس
میانگین تراز: ۶۵۶۱
سال‌های حضور در کانون: ۱ سال

مصاحبه‌گر: فریبا شابوئی

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟
هدف من پیشرفت تحصیلی در مدرسه، کسب معدل بالا در نوبت اول و دوم، آشنایی بیشتر با سؤالات تستی، خودارزیابی و آمادگی برای کنکور است.

مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم‌سال اول چه بود؟
مهم‌ترین دستاوردم شناسایی نقاط ضعف و افزایش ساعات مطالعه روزانه بود. موفقیت‌ام نیز مرهون تلاش مستمر و تحلیل به‌موقع آزمون‌هاست.

برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟
از ابتدای هر هفته درس‌های بیشتری را مطالعه می‌کنم و روز پس از هر مطالعه، به تست‌زنی و تحلیل همان مطالب می‌پردازم.

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
حل نمونه‌سؤالات متنوع به‌ویژه پرتکرار، شناسایی و رفع نقاط ضعف، یادداشت‌برداری از مطالب مهم و بررسی اشتباهات، بخشی از برنامه من برای امتحانات است.

آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟
بله. برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی تطبیق می‌دهم. اگر مدرسه عقب‌تر باشد، مباحث پیش‌رو در بودجه‌بندی کانون را پیش‌خوانی می‌کنم. برای هر هفته به طور جداگانه برنامه‌ریزی می‌کنم و اگر مطلبی از هفته اول باقی بماند، حتماً در هفته دوم آن را مطالعه می‌کنم.

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید و روش شما چگونه است؟
سعی می‌کنم تحلیل را در همان روز پس از آزمون انجام دهم. ابتدا پاسخ‌های خود را بررسی می‌کنم و اگر اشتباه داشته‌ام، نکاتی را که هنگام پاسخ‌دهی به آن‌ها توجه نکرده‌ام، در برگه‌ای جداگانه یادداشت می‌کنم.

با توجه به عملکرد نیم‌سال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیم‌سال دوم ایجاد خواهید کرد؟
در نیم‌سال دوم مطالب را مفهومی‌تر مطالعه می‌کنم، از آن‌ها نکته‌برداری می‌کنم، تعداد تست‌های بیشتری حل می‌کنم و برنامه‌ریزی دقیق‌تری را دنبال خواهم کرد.

Menu