گفتگو با سامیار هاشمیان ، قهرمان پیوستگی از گچساران

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ هدف اصلی، آشنایی با نحوه عملکرد در جلسه کنکور و همچنین سازگاری بیشتر با شرایط آزمون است.

گفتگو با سامیار هاشمیان  ، قهرمان پیوستگی از گچساران

نام و نام خانوادگی: سامیار هاشمیان شرف‌آبادی 
 پایه تحصیلی:  دوازدهم تجربی 
 نام شهر و استان:  گچساران، کهگیلویه و بویراحمد 
 شغل و تحصیلات مادر:  خانه‌دار، دیپلم 
 شغل و تحصیلات پدر:  کارگر، دیپلم 
 میانگین تراز: 6119 
 سال‌های حضور در کانون:  ۳ سال 
 تعداد آزمون‌های شرکت‌شده: 58 آزمون


گفتگو با سامیار هاشمیان  ، قهرمان پیوستگی از گچسارانمصاحبه‌گر: کبری دست‌پاک 
 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ 
 هدف اصلی، آشنایی با نحوه عملکرد در جلسه کنکور و همچنین سازگاری بیشتر با شرایط آزمون است.
 
  مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟ 
 هماهنگی کامل با برنامه‌های ارائه‌شده از سوی کانون و جلوتر بودن در پیشرفت درسی نسبت به برنامه مدرسه، مهم‌ترین دستاورد مهرماه بود.
  در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم؛ زیرا شرکت در آزمون‌های حضوری، آمادگی بیشتری برای کنکور ایجاد می‌کند و دانش‌آموز را با فضای واقعی آزمون‌های سراسری آشنا می‌سازد.
 
  شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا از طریق صفحه شخصی؟ 
 در همان روز آزمون و پس از بازگشت به منزل، از طریق صفحه شخصی در سایت کانون، کارنامه آزمون را دریافت می‌کنم.
 
  برای پیشرفت در هر آزمون، چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 
 برنامه‌ریزی به‌صورت روزانه و به‌ویژه پس از تحلیل آزمون‌های برگزارشده انجام می‌شود. در این فرآیند، ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به برنامه راهبردی، برنامه‌ای دقیق‌تر تنظیم می‌کنم؛ به‌گونه‌ای که تعداد بالایی از سؤالات متنوع و سطح‌بالا نیز در برنامه گنجانده شود.
 
  روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید. 
 در درس زیست‌شناسی، ابتدا متن کتاب درسی را به‌دقت و با تسلط کامل مطالعه می‌کنم؛ سپس محتوای آن را به‌صورت خودآموز بازگو می‌نمایم. در مرحله بعد، وارد بخش تست‌زنی با سطوح متفاوت می‌شوم.
 
  با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟ 
 برای دروس تخصصی که از تابستان آغاز به مطالعه آنها کرده‌ام، برنامه‌ای دوگانه در نظر گرفته‌ام: ضمن یادگیری مطالب از دیدگاه تستی، بر تسلط بر مباحث تشریحی نیز تأکید دارم تا بتوانم در امتحانات تشریحی مدرسه و به‌ویژه امتحانات نهایی عملکرد مناسبی داشته باشم.
 
  آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 
 بله، حرکت مطابق برنامه راهبردی، اصلی‌ترین محور برنامه‌ریزی من است. پس از هر آزمون دوهفته‌ای، ابتدا پیشرفت خود را در مقایسه با برنامه راهبردی ارزیابی می‌کنم؛ سپس برای هر درس، تعداد جلسات و ساعات لازم را تا دستیابی به برنامه مصوب محاسبه و برنامه‌ریزی دقیقی را اجرا می‌نمایم.
 
  از کدام کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می‌کنید؟ 
 از «کارنامه اشتباهات» استفاده می‌کنم؛ زیرا در این بخش، سؤالات غلط، نزده و دامدار به‌همراه سطح دشواری آن‌ها مشخص شده است. بررسی این داده‌ها به شناسایی نقاط ضعف و دستیابی به نتایج بهتر کمک شایانی می‌نماید.
 
  از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ 
 از کتاب‌های سه‌سطحی کانون استفاده می‌کنم.
 
  دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
 بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم. با ثبت اطلاعات مطالعاتی در این دفتر، در پایان هر دو هفته، از میزان مطالعه و توزیع زمان بین دروس آگاه می‌شوم. در صورت وجود کاستی، برنامه‌ها را به‌سرعت اصلاح می‌نمایم.
 
  تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 
 تحلیل آزمون را در همان روز آزمون و بلافاصله پس از دریافت پاسخ‌نامه آغاز می‌کنم. در ابتدا، سؤالات را به سه دسته «درست»، «نادرست» و «نزده» تقسیم می‌نمایم. سپس، از سؤالات نادرست شروع کرده و بدون استفاده از پاسخ‌نامه، سعی در حل مجدد آن‌ها دارم. پس از آن، جواب‌های خود را با پاسخ‌نامه مقایسه کرده و نکات جدید را به جزوه یا کتاب درسی اضافه می‌کنم. این روش برای تمامی سؤالات به‌تدریج اجرا می‌گردد.
 
  منابع و برنامه‌ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید، چه بود؟ 
 برای دروس تشریحی، ابتدا متن کتاب درسی را به‌صورت روزنامه‌ای مطالعه می‌کنم و سپس به سراغ نمونه سؤالات امتحانی می‌روم. منبع اصلی مورد استفاده، نمونه سؤالات امتحانی است.

Menu