مصاحبه با فاطمه قرخلو؛ دانش‌آموز پایه دوازدهم از شیراز

این مصاحبه با فاطمه قرخلو، دانش‌آموز پایه دوازدهم از شیراز انجام شده است.

مصاحبه با فاطمه قرخلو؛ دانش‌آموز پایه دوازدهم از شیراز

📌 اطلاعات پایه

• پایه تحصیلی: دوازدهم

• شهر: شیراز، استان فارس

• تحصیلات مادر: کارشناسی

• شغل مادر: پرستار

• تحصیلات پدر: کارشناسی

• شغل پدر: نظامی

• میانگین تراز: ۶۴۰۰

• سال‌های حضور در کانون: اولین سال

مصاحبه‌گر: فاطمه پرویزی


🗣️ گفت‌وگو با دانش‌آموز

• سؤال: هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

پاسخ: هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون این است که بتوانم پیشرفتم را در هر آزمون ببینم و روند یادگیریم را بهتر دنبال کنم. با بررسی اشتباهاتم متوجه نقاط ضعفم می‌شوم و تلاش می‌کنم بیشتر روی آن‌ها کار کنم. این روند کمک می‌کند در آزمون‌های بعدی نتیجه بهتری بگیرم.


• سؤال: مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

پاسخ: این اولین سالی است که در آزمون‌ها شرکت می‌کنم و از همین دو آزمونی که شرکت کرده‌ام فهمیده‌ام آزمون‌ها می‌توانند در پیشرفتم مؤثر باشند. با شرکت در این آزمون‌ها متوجه می‌شوم اشکالاتم کجاست و به مرور می‌توانم آن‌ها را برطرف کنم. این روند باعث شده نسبت به ادامه مسیر انگیزه بیشتری داشته باشم.


• سؤال: در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

پاسخ: اکثر مواقع آزمون‌ها را حضوری شرکت می‌کنم. دلیل این انتخاب این است که به محیط آزمون عادت کنم و استرسم در جلسه کنکور کمتر شود. حضور در فضای واقعی آزمون کمک می‌کند عملکردم طبیعی‌تر باشد و بتوانم شرایط را بهتر مدیریت کنم.


• سؤال: شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

پاسخ: من کارنامه آزمون را از صفحه شخصی دریافت می‌کنم. این روش برایم راحت‌تر است و سریع‌تر می‌توانم عملکردم را بررسی کنم.


• سؤال: با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

پاسخ: اولویت من امتحانات نهایی است، اما چون معلم‌ها باعث می‌شوند در هر درس اشکالاتمان را بهتر بشناسیم، سعی می‌کنم درس‌هایی که برای آن‌ها امتحان داریم را مطالعه کنم. این کار باعث می‌شود با هر امتحان یک‌بار مرور داشته باشم و مطالب در ذهنم تثبیت شوند.


• سؤال: مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

پاسخ: به دلیل مدرسه ممکن است به تمام بخش‌های برنامه نرسم، اما تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم طبق برنامه پیش بروم. هدفم این است که در حد امکان با برنامه همراه باشم تا از مسیر آزمون‌ها عقب نمانم.


• سؤال: از کدام کارنامه‌های جعبه‌ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هر یک چه استفاده‌ای می‌کنید؟

پاسخ: من از کارنامه‌ی اشتباهات استفاده می‌کنم. این کارنامه کمک می‌کند سؤال‌های درست، غلط و اشتباهاتم را دقیق بررسی کنم و متوجه شوم در کدام بخش‌ها نیاز به تقویت دارم.


• سؤال: برنامه‌ی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

پاسخ: برنامه من این است که مطالعه درس‌های عمومی را بیشتر آغاز کنم و برای امتحانات نهایی تمرکز بیشتری داشته باشم. این دو بخش برایم اهمیت زیادی دارند و می‌خواهم با برنامه‌ریزی بهتر در آن‌ها پیشرفت کنم.


• سؤال: با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

پاسخ: تصمیم دارم روی نقاط قوت و ضعفم بیشتر کار کنم تا نتایج بهتری بگیرم. هدفم این است که با شناخت دقیق‌تر عملکردم بتوانم در نیم‌سال اول پیشرفت قابل‌ توجهی داشته باشم.


• سؤال: از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

پاسخ: بله، از منابع کانون استفاده کرده‌ام و این منابع برای رفع ضعف‌هایم بسیار کمک‌کننده بوده است. استفاده از آن‌ها باعث شده پیشروی بهتر و مؤثرتری داشته باشم.


• سؤال: دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

پاسخ: بله، دفتر برنامه‌ریزی داشته‌ام و استفاده از آن کمک کرده بتوانم درس‌هایم را طبق برنامه پیش ببرم. با تکمیل دفتر برنامه‌ریزی می‌توانم خودم را با بودجه‌بندی آزمون هماهنگ کنم و مطمئن شوم به بخش‌های مختلف درس‌ها رسیده‌ام.


• سؤال: تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

پاسخ: من عصر جمعه یا روز شنبه آزمون را تحلیل می‌کنم. برای تحلیل، تک‌تک سؤال‌ها چه درست و چه غلط بررسی می‌شوند و نکات مربوط به سؤال‌های غلط را یادداشت می‌کنم. همچنین سؤال‌های نزده را دوباره حل می‌کنم تا اشکالاتم رفع شود و متوجه شوم در کدام بخش‌ها نیاز به تمرین بیشتر دارم.


• سؤال: منابع و برنامه‌ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید چه بود؟

پاسخ: بله، از آزمون تشریحی استفاده می‌کنم. این آزمون‌ها کمک می‌کنند در درس‌هایم پیشرفت بیشتری داشته باشم و تأثیرگذاری بهتری در روند یادگیریم ایجاد شود.

Menu