گفت و گو با علی مددبخش قبولی نمونه دولتی

گفت و گو با علی مددبخش قبولی نمونه دولتی نهم به دهم

گفت و گو با علی مددبخش قبولی نمونه دولتی

نام و نام خانوادگی علی مددبخش

پایه دهم تجربی

نام شهر و استان آذربایجان شرقی – تسوج 

میانگین تراز 6000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است از مقطع نهم- 23 آزمون

شغل و تحصیلات مادر خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر زیردیپلم - آزاد

 

مصاحبه‌گر : محدثه آقابیگلو

 

  1. 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟من از طریق تبلیغات فضای مجازی با کانون و خدمات کانون آشنا شدم و بنر قبولین سال های قبل را در سطح شهر دیدم و انگیزه ام بیشتر شد.

 

 

  1. 2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ من با شرکت در آزمون ها توانستم هم با سطح سوالات آشنا شوم و هم به زمان بندی مناسب رسیدم و در آخر توانستم به مهم ترین دستاورد یعنی قبولی در مدرسه ی نمونه و رشته ی دلخواهم برسم.

 

 

  1. 3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ بله- با شرکت در این آزمون ها می توانستم قبل از آزمون اصلی را خودم را محک بزنم و در روز جمعه آماده تر باشم.

 

 

  1. 4-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ بله- من با تقسیم بندی و پخش مباحث مطالعاتی در طول روز های هفته مطابق با برنامه ی راهبردی سعی می کردم به همه ی مباحث برسم و مطالعه ی کاملی داشته باشم.

 

  1. 5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟درس های ریاضی و علوم جزو نقاط قوت من بودند.چون این دروس ضریب و نمره ی بالایی داشتند و من زمان بیشتری را برای این دروس اختصاص می دادم.مفهومی تر مطالعه می کردم و تست های تحلیلی و جمع بندی برای این دروس حل می کردم.

 

 

  1. 6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ درس هایی مثل فارسی و عربی را با تغییر روش توانستم با درصد بالاتری جواب دهم.به این صورت که با حل نمونه سوال با انواع سوالاتی که در این زمینه طراحی می شوند آشنا شدم و فراتر از حد کتاب پیش رفتم.

 

 

  1. 7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ در طول هفته که به مدرسه می رفتم  حدود 4 ساعت مطالعه داشتم و 50 درصد زمانم را صرف تست زنی می کردم ولی در روزهای تعطیل این ساعت مطالعه به 5 الی 6 ساعت افزایش می یافت و به طبع تعداد تست ها هم بالا می رفت.

 

 

  1. 8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ بله باعث می شد که در طول روز هم برنامه داشته باشم و با برنامه پیش بروم و هم زمان آزادم را ببینم و برای استفاده از آن برنامهی کامل تری بچینم.

 

 

 

  1. 9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟چون با موفقیت در قبولی این آزمون تنها بخشی از مسیر موفقیت را طی کردم و باید از این به بعد برای موفقیت در کنکور تلاش کنم و برنامه بریزم.بهترین مجموعه برای دست یابی به این موفقیت کانون قلم چی است.

 

  1. 10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ من در عصر روز جمعه با کمک کارنامه و پاسخنامه ی بارگذاری شده در صفحه ی شخصی آزمون را تحلیل می کردم و بعد از آن به حل سوالات اشتباه پاسخ می پرداختم.

 

 

  1. 11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ در تایم آزاد  فعالیت های ورزشی انجام می دهم نه به صورت حرفه ای صرفا بر اساس علاقه و اوقات فراغت.

 

  1. 12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ مطالعه ی کامل کتاب های درسی گام اول و مهم من برای ایام امتحانات است و در گام دوم تمرین و تکرار بالا خواهم داشت تا بتوانم بهترین عملکردم را ارایه بدهم.

 

  1. 13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از آغاز پایه ی نهم و همز مان با مهر ماه و شروع مدارس به مطالعه پرداختم.هم مطالعه داشتم و هم تست کار می کردم.

 

  1. 14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ هوش کلامی و هوش غیرکلامی را استفاده می کردم چون هم درسنامه ی خوب و قابل فهمی داشت و هم تست های مرتبط و هم سطح با آزمون هایم بود.تمرین و تکرار با این کتاب ها برای موفقیت من کاملا موثر بودند.با برنامه ی ریزی دقیق پیش می رفتم.

 

  1. 15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ من با کتاب های سه سطحی برای تست زنی پیش می رفتم به این صورت که کتاب درسی را کامل می خواندم و قبل از تست زنی به صورت روزنامه ای مباحث را می خواندم و مرور می کردم سپس با این کتاب ها برای درس های اصلی ریاضی و علوم تست کار می کردم و با کمک پاسخنامه ی آخر کتاب ها اشکالاتم را حل می کردم.

 

 

  1. 16-با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟من ابتدا درس نامه را می خواندم تا مروری بر مباحث خوانده شده ام باشد سپس برای همان درس نامه تست کار می کردم تا مطالعه ی تنها نباشد و حتما حل سوالات داشته باشد.

 

 

  1. 17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ من برای اینکه از یادگیری مطالب و نداشتن نقص یادگیری مطمین شوم چندین بار مطالب را می خواندم و دوره می کردم.

 

 

  1. 18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ مطالعه ی مباحث استعداد تحصیلی را روزانه و براساس برنامه ی شخصی و برنامه یمدرسه انجام می دادم و مباحث استعداد تحلیلی را هر چند روز یک بار مطالعه می کردم.برای هر دوی این مباحث حتما در آخر هفته ها  و برای جمع بندی سوال تستی حل می کردم.

 

 

  1. 19-برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟  من در ایام درس های مطالعه کرده ام را مرور می کردم و آزمون ها ی تیزهوشان و نمونه دولتی سال های قبل را حل می کردم.

 

  1. 20-آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ بله-با شرکت در این آزمون ها توانستم در روزهای آخر و نزدیک به آزمون اصلی چندین آزمون جامع را حل کنم و برای آزمون اصلی آماده تر باشم.
Menu