نام و نام خانوادگی مهدیس اجدادی
پایه دهم
نام شهر و استان آذربایجان شرقی - شبستر
میانگین تراز 5900
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است ؟یک سال و 16 آزمون
شغل و تحصیلات مادر دیپلم - خانه دار
شغل و تحصیلات پدر دیپلم - آزاد
مصاحبه گر لاله بیگدلی
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ من با مشاوره ی خانواده و آشنایان که شاهد قبولین سال های قبل کانون در آزمون ورودی بودند با کانون و خدمات کانون آشنا شدم و از این روند بسیار خوش حالم.
2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ من با کمک کانون توانستم با نحوه ی شرکت در آزمون تستی آشنا شوم و عملکردم در این زمینه را بالا ببرم و متوجه ضعف ها و اشکاالتم در این مورد شوم.همچنین مدیریت زمان و کنترل استرس را هم به کمک آزمون های حضوری کانون یاد گرفتم.
3-آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟دلیل آن چیست؟من دلم میخواست خودم را قبل از آزمون اصلی محک بزنم و ایراداتم را از قبل بفهمم تا بتوانم به موقع آن ها را برطرف کنم و در نتیجه تراز خوبی به دست بیاورم برای همین شرکت در این آزمون ها بستر خوبی برای من فراهم می کرد.
4-مطابق با برنامه راهبردی درس می خواندید؟چگونه برنامه ریزی می کردید ؟ بله - من مباحث برنامه را در کل هفته پخش می کردم تا هم زملن کافی برای مطالعه داشته باشم و هم زمان کافی برای تست زنی و تمرین تکرار داشته باشم.مباحث را با برنامه ی شخصی ام هماهنگ می کردم و هرگز از استمرار و پیروی از برنامه عقب نمی ماندم.
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست ؟روش مطالعه ی این درس ها چگونه بود ؟من در درس های فارسی و عربی می توانستم درصد های بالایی کسب کنم.این درس ها را هم طبق علاقه ی شخصی مطالعه می کردم و هم پیگیری جدی در این دروس داشتم.خواندن کتاب درسی که اولویت من بود و بعد از آن تمرین و تکرار و حل نمونه سوال دم جدی من در راه بود.
6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ من در مدرسه مشکلی نداشتم ولی در حل سوالات تستی ریاضی بعضی اوقات دچار مشکل می شدم و برای حل این موضوع به دیدن ویدیو های آموزشی- حل نمونه سوال - تحلیل کامل پاسخنامه پرداختم و توانستم درصد ریاضی را هم بالا ببرم.
7-روزی چند ساعت درس می خواندید ؟چند درصد زمان خود را به تست زدن اختصاص می دادید ؟ من سعی می کردم به طور میانگین 3 الی 4 ساعت مطالعه را حتما داشته باشم و برخی اوقات بیشتر هم می شد.50درصد از زمان را به تست اختصاص می دادم چون معتقد بودم مطالعه ی تنها کافی نیست و حتما باید تمرین و تکرار داشته باشم تا مطالب برایم تثبیت شوند.
8-دفتر برنامه ریزی داشتید ؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود ؟بله - با تکمیل این دفتر من معنای نظم و برنامه را فهمیدم و توانستم هم در زمینه ی درسی و هم در سایر بخش های زندگیم آن را پیاده کنم و هم از وقت و هم از انرژی ام به نحو احسن استفاده کنم و مسیر موفق تری داشته باشم.
9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه ی تیزهوشان رفتید پیوستگی در آزمون ها را حفظ کردید ؟ چون قبولی در این مدارس تنها بخشی از مسیر موفقیت است و می توان گفت شروع مسیر جدی و جدید ما است و ما باید این پیوستگی را برای موفقیت در کنکور حفظ کنیم.
10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود ؟ تحلیل آزمون من همیشه به کمک پاسخنامه بود و من کل دفترچه ی آزمون را حتما تحلیل می کردم.حل مجدد سوالات اشتباه به همراه سوالات سفید اولویت اول من بود و بعد از آن به نوشتن نکات تستی و یادداشت برداری نکات مهم می پرداختم.
11-دستاورد یا مهارت غیر درسی داشتید یا دارید ؟ درس زبان را هم در مدرسه و هم در آموزشگاه های یادگیری زبان به صورت جدی دنبال می کنم.
12-برنامه ی شما برای دوره امتحانات چیست ؟ برای کسب نمره ی بالا چه راهکاری بکار می برید؟ من در این ایام طبق برنامه ی منظم پیش خواهم رفت.کتاب درسی را کامل مطالعه خواهم کرد-نمونه سوال حل خواهم کرد و از سوالات و ویدیو های سایت در صورت نیاز بهره خواهم برد.
13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید ؟ من از تابستان مطالعه داشتم و از مهر ماه هم در آزمون های کانون ثبت نام کردم تا در محیطی مورد اطمینان آزمون بدهم و هر روز برای بهتر شدن بجنگم.
14-از چه منابعی (هوش کلامی - هوش غیرکلامی - سرعت و دقت - 12 آزمون )برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید ؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود ) چگونه استفاده مطالعه و تمرین کردید ؟ من برای بخش استعداد تحلیلی از کتاب های هوش کلامی و غیر کلامی و سرعت و دقت استفاده می کردم چون درسنامه های خوب و قابل فهمی داشتند و همچنین طبق آن درسنامه ها نمونه سوال برای تمرین و تکرار داشتند.پاسخ نامه ی آخر کتاب ها هم برای رفع اشکال بسیار خوب و کاربردی داشتند.
15-از چه منابعی (1500 تست-سه سطحی ریاضی - سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی ) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید ؟از این کتاب (نام کتاب ذکر شود ) چگونه استفاده مطالعه و تمرین کردید ؟ من برای جمع بندی تست ها و حل سوالات با سطح دشواری بالا به کمک کتاب های سه سطحی می رفتم و برای هر سه درس ریاضی و علوم و فارسی که ضریب بالا داشتند از این کتاب ها استفاده می کردم.
16-با چه روشی کتاب های خود را مطالعه می کردید ؟ اول درسنامه می خواندید یا اول تست می زدید ؟روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب ها به چه صورت بود ؟ من با مطالعه ی کامل درسنامه به سراغ حل نمونه سوال می رفتم تا از تثبیت مطالب کامل مطمین شوم و بعد از آن با کمک پاسخنامه تحلیل می کردم.تعدادی سوال را مشخص می کردم و زمان می گرفتم و در آخر همه ی آن سوالات را تحلیل می کردم و یادداشت برداری می کردم.
17-هر کدام از منابع را فقط یک بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید ؟ من برای اطمینان از یادگیری و تثبیت مطالب چند بار کتاب ها را دوره کردم و در ایام جمع بندی حتما زمانی را برای مرور صرف می کردم.
18-چگونه بین استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید ؟ من با برنامه ی مدرسه برای پیش برد مباحث استعداد تحصیلی پیش می رفتم و بعد از آن به سراغ تست های استعداد تحلیلی به صورت روزانه و یا نهایت سه روز یک بار می پرداختم و اینطوری می توانستم هر دو را پیش ببرم.
19-برنامه ی شما در دوران جمع بندی اردیبهشت و خرداد ماه به چه صورت بود ؟ من در این ایم مطالب یادداشت برداری کرده را مرور می کردم.تست های جمع بندی حل می کردم و در نهایت آزمون های جامع را پاسخ می دادم.
20-آیا در آزمون های طرح 3 +3 شرکت کردید ؟ بله- این آزمون ها هم جامع و هم به موقع برگزار می شدند بنابراین برای من دستگیر و راهنما در روز های آخر و منتهی به آزمون اصلی بودند.
