گفت وگو باهنگامه شهریاری قبولی پزشکی دوازدهم تجربی از باغملک

گفت وگو باهنگامه شهریاری قبولی پزشکی دوازدهم تجربی از باغملک- در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کردم چون میخواستم شرایط جلسه کنکور را از قبل شبیه سازی کنم

گفت وگو باهنگامه شهریاری قبولی پزشکی دوازدهم تجربی از باغملک

نام و نام خانوادگی  هنگامه شهریاری

نام شهر و استان باغملک- خوزستان

رشته قبولی: پزشکی جندی شاپور اهواز

میانگین تراز 6200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است   3 سال عضو کانون بودم

شغل و تحصیلات مادر  خانه دار- فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر آزاد- دیپلم

شمارنده  518532806

 

مصاحبه‌گر : سارا زنگنه زاده

 

  • 1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  •  از طریق دوستم که اکنون دانشجوی پزشکی هستند با سایت کانون آشنا شدم

 

 

  • 2. شما در آزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟
  • به صورت حضوری- به دلیل اینکه می خواستم شرایط جلسه کنکور را شبیه سازی کنم ، اوایل به شدت استرس می گرفتم و در آزمون بی دقتی داشتم  ولی به آزمون زدن ادامه دادم تا اینکه یاد گرفتم مدیریت  آزمون را به درستی انجام دهم.

 

  • 3. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟
  •  خیر-امسال غیبتی نداشتم،حتی وقتی که به بودجه آزمون نمی رسیدم باز هم شرکت می کردم تا پیوستگی مطالعه خود را از دست ندهم و تا آزمون بعدی کم کاری خود  را جبران می کردم.

 

 

  • 4. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟
  • بله-ابتدا بودجه بندی آزمون را چک می کردم  مثلا می دیدم که در طول هفته باید دو فصل زیست بخوانم ، این فصل ها را بین روز های هفته تقسیم می کردم و ابتدا فیلم آموزشی می دیدم و بعد تست زنی را شروع می کردم و این کار تا دوشنبه هفته دوم طول  می کشید و بعد از آن مرور می کردم و آزمون مشابه پارسال را حل می کردم که خیلی به من کمک  می کرد.

 

  • 5. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟
  • ابتدا سوالات غلط را تحلیل می کردم تا متوجه  شوم علت پاسخ نادرست من چه بوده ، اگر بی دقتی بود آن را یادداشت می کردم و بار ها مرور می کردم مثلا می نوشتم به قید صورت سوال زیست توجه نکردم ، و این دفتر بی دقتی های خود را همیشه مرور می کردم تا در آزمون های بعد آنها را تکرار نکنم و اگر دلیل پاسخ  نادرست من مشکل علمی بود با مطالعه کتاب و جزوه آن را برطرف می کردم بعد به سراغ سوال های نزده می رفتم وسعی  می کردم آنها را حل کنم در این زمان  متوجه شده بودم که بعضی  از سوالات را بلدم ولی به علت  محدودیت تایم آزمون نمی توانم به آنها پاسخ دهم و تصمیم  گرفته بودم که در خانه آزمون زماندار کار کنم که به سرعت تست زنی من کمک کرد. در آخر  سوال هایی که  به آنها پاسخ صحیح دادم را چک  می کردم تا اگر تا اگر نکات مهمی داشتند وارد کتاب درسی کنم

 

  • 6. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟
  • زیست نقطه قوت من  بود- برای این درس تست زیاد حل کردم و موقع تست زنی مدام به متن کتاب  برمی گشتم و نکات  کتاب را مرور می کردم ، آزمون زماندار هم در این درس  به شدت کمک کننده بود. من توانستم درصد 70 در درس زیست کنکور و نمره 19 د رامتحان  نهایی را کسب کنم

 

 

  • 7. آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
  • من امسال پشت کنکوری بودم ولی سال دوازدهم به مدرسه نمی رفتم

 

 

  • 8. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
  •  بله - بعد از هر پارت مطالعه دفترم را تکمیل می کردم و این کار به من انگیزه می داد و به استمرار مطالعه من کمک می کرد.

 

 

  • 9. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  • از کتاب های سه سطحی استفاده کردم این کتاب ها برای دوران جمع بندی مناسب  هستند

 


  • 10. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردی‌بهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  
  • بله در  آزمون تیر نسبت به اردیبهشت 300 واحد افزایش تراز داشتم و علت آن را مرور بیشتر و حل آزمون جامع می دانم همچنین در کنکور تیر استرس کمتری داشتم 

 

  • 11. در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟
  • در ابتدای سال تحصیلی مدام به نتیجه فکر می کردم به حدی که از شدت استرس توانایی  مطالعه خود را از دست می دادم و غرق در فکر و خیال می شدم ولی تصمیم گرفتم. که عمل گرا باشم نه نتیجه گرا ، وظیفه یک دانش آموز مطالعه کردن است نه پیش بینی آینده و وقتی که تمام تمرکز به روی برنامه همان روز باشد قطعا بهترین نتیجه حاصل می شود.

 

 

 

Menu