نام و نام خانوادگی: کسری سبحانپور
پایه: ششم
نام شهر و استان: گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد
میانگین تراز: ۶۹۰۰
عضویت در کانون: از سال ۱۴۰۲
تعداد آزمونهای شرکتشده: ۵۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی، لیسانس ریاضی
شغل و تحصیلات پدر: کارمند پتروشیمی، لیسانس حسابداری
مصاحبهگر: شیما آموزگاری
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق یکی از دوستانم با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
کاهش استرس، بهبود مدیریت زمان، پیشرفت در درسها و شناسایی نقاط ضعف.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، شرکت میکردم؛ زیرا میخواستم سطح خود را بهدرستی بسنجم.
مطابق برنامهٔ راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، سعی میکردم زمان بیشتری را به یادگیری اختصاص دهم و در کنار آن تستزنی را نیز در برنامه قرار دهم.
کدام درسها نقطهٔ قوت شماست؟ روش مطالعهٔ این درسها چگونه بود؟
ریاضی و علوم از نقاط قوت من هستند. در کلاس بهخوبی گوش میکردم و پس از مدرسه به مطالعهٔ بیشتر میپرداختم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطهٔ قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر درس ضعیفی نداشتم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خود را به تستزنی اختصاص میدادید؟
با توجه به حجم درسها، زمان مطالعه را تعیین میکردم و بر اساس آن برنامهریزی مینمودم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
بله، دفتر برنامهریزی داشتم. این دفتر به من کمک میکرد تا میزان مطالعهٔ خود را بسنجم و پیشرفت هفتگیام را پیگیری کنم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهٔ تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا میخواهم با کمک این آزمونها به بیشترین آمادگی درسی دست یابم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
سوالاتی را که بهدرستی حل نکرده یا اصلاً حل نکرده بودم، با استفاده از پاسخنامه دوباره بررسی و حل میکردم.
دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتید یا دارید؟
فوتبال را بهصورت غیرحرفهای ادامه دادهام.
برنامهٔ شما برای دورهٔ امتحانات چیست؟ برای کسب نمرهٔ بالا چه راهکاری بهکار میبرید؟
مطالعهٔ بیشتر و با کیفیتتر.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان شروع کردم، اما بهصورت جدی از اول مهر ماه پایهٔ ششم آغاز نمودم.
از چه منابعی (۱۵۰۰ تست، سهسطحی ریاضی، سهسطحی علوم و سهسطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای سهسطحی ریاضی و علوم استفاده نمودم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفادهٔ شما از پاسخنامهٔ کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را مطالعه میکردم و سپس به سراغ تستها میرفتم. در صورت نیاز، از پاسخنامه برای درک بهتر راهحلها استفاده مینمودم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعهٔ آن را تکرار کردید؟
اکثر منابع را یکبار مطالعه کردم و در صورت نیاز، آنها را تکرار نمودم.
چگونه بین مطالعهٔ استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
ابتدا به مطالعهٔ درسهای تحصیلی میپرداختم و سپس به سراغ کتابهای هوش میرفتم.
برنامهٔ شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در این دوره بیشتر به حل آزمونهای جمعبندی میپرداختم.
آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، این آزمونها برای جمعبندی قبل از آزمون تیزهوشان بسیار مفید بودند.
