نام و نام خانوادگی : السانا بمانی
پایه : نهم - مدرسه چکاد دانش
نام شهر و استان: شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد
میانگین تراز :۵۰۱۴
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: من از سال هشتم عضو کانون قلم چی بودم و در 26 آزمون شرکت کرده ام .
شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس - فرهنگی
شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس- کارمند شرکت نفت
مصاحبهگر : گلناز محمدی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
برادر من دانش آموز کانونی بودند و من با تشویق های ایشان با آزمون ها و شرایط آزمون دهی آشنا شدم . برادرم الان دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی شیراز می باشد.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
قبولی در آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان .
به خاطر شباهت زیاد به آزمون اصلی و مدیریت زمان توانستم در آزمون قبول شوم و یکی دیگر از دستاورد های من معدل بالا نسبت به سال های گذشته بود .

آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله ، این آزمون ها به من کمک می کردند تا با سوالات و شیوه های جدید آشنا شوم و بتوانم شیوه های جدید سوالات را بیاموزم که هم در آزمون اصلی و هم در آزمون های روز جمعه کانون به من بسیار کمک کردند.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله ، برنامه راهبردی چهار چوب اصلی مطالعه من بود و من هفته اول را مطابق برنامه درس می خواندم و در هفته دوم به حل سوالات چهار گزینه ای می پرداختم .
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
مطالعات اجتماعی و پیام های آسمانی نقاط قوت من بودند روش مطالعه من بدین صورت بود که ابتدا یک دور به صورت خوانش یک مجله کتاب را می خواندم تا با محتوای درس آشنایی پیدا کنم سپس برای دور دوم نکات مهم را می خواندم و برای دور سوم کل مطالب را ریز به ریز می خواندم و در آخر از خود یک آزمون می گرفتم .
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
بستگی به موقعیت داشت در ابتدای مسیر به طور میانگین پنج ساعت در هفته می خواندم اما به مرور زمان این ساعت افزایش یافت تا جایی که با نزدیک شدن به آزمون اصلی به طور میانگین ۹ ساعت می خواندم و به طور میانگین ۵۰ درصد از زمان خود را به تست اختصاص می دادم .
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، تکمیل این دفتر به من کمک کرد تا هوشیار شوم برای کدام دروس وقت زیادی گذاشتم و برای کدام دروس وقت اندکی را قرار دادم اگر درسی را زیاد می خواندم ولی نتیجه مطلوبی را کسب نمی کردم شیوه مطالعه ام را تغییر می دادم .
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
پذیرش در این آزمون به معنای انتهای مسیر درسی نیست و من به خاطر شباهت های آزمون ها و محیط قلم چی با آزمون های استاندارد شأن من برای موفقیت در کنکور به مسیر کانونی خود ادامه می دهم .

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا به صورت مجدد از خود آزمون می گرفتم و بر پایه زمان های تأیین شده هر درس آزمون می دادم سپس سوالاتی را که مجدد به آنها اشتباه پاسخ داده بودم تحلیل می کردم و مجدد آنها را حل می کردم و در دفتر خود آموز ثبت کرده و مطالعه می کردم .
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله ، من در ورزش ،طراحی و فعالیت های ادبی مهارت دارم . فعالیت های ادبی افکار منفی را از من دور می سازند طراحی به روحیه من آرامش می دهد و ورزش جسم مرا تقویت می کند و بینشم را نسبت به جهان اطراف گسترش می دهد .
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در این دوران من بیشتر به کمیت مطالعه ام اهمیت می دهم و بجای اینکه تمام دروس را مطالعه کنم خلاصه ای از آن چیزی که از اول سال تحصیلی آموختم خلاصه نویسی می کنم و با متن درس مقایسه می کنم اگر درسی را نتوانستم درست خلاصه نویسی کنم آن درس را مرور می کنم و بیشتر از خود امتحان می گیرم و در این زمان که وقت بسیاری داریم بیشتر سوالات ۴ گزینه ای را حل می کنم و امتحاناتی را که معلمان در طول سال تحصیلی گرفته اند تحلیل می کنم و مجدد آن ها را آزمون می دهم تا با نوع سوالات آشنا شوم .
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
من به طور کل از تابستان پایان هشتم و آغاز سال تحصیلی نهم شروع به مطالعه و حل سوالات چهار گزینه ای برای آزمون کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های هوش کلامی و غیر کلامی برای این بخش استفاده کردم. روش مطالعه ام بدین شیوه بود که ابتدا درس نامه را مطالعه می کردم ولی سریع به سراغ حل سوالات چهار گزینه ای نمی رفتم زیرا مطالب را تازه خوانده بودم می گذاشتم چهار الی پنج روز بگذرد سپس به سراغ حل سوالات می رفتم .
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب ۱۵۰۰ سوال تیزهوشان استفاده کردم و روش مطالعه این کتاب بدین صورت بود که ابتدا درس نامه کتاب درسی را مطالعه می کردم سپس اگر دروسی همتای ریاضی بود پس از چند روز به سراغ حل سوالات چهار گزینه ای می رفتم و اگر دروسی همتای ادبیات و عربی بود پس از گذشت دو روز به سراغ حل سوالات آن می رفتم .
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درس نامه موجود را مطالعه می کردم و پس از چند روز بستگی به نوع درس داشت به سراغ حل سوالات چهار گزینه ای می رفتم اگر سوالی را اشتباه حل می کردم به پاسخنامه رجوع می کردم و فقط گزینه صحیح را می دیدم و پس از چند روز دوباره آن سوال را تحلیل و بررسی می کردم اگر به طور مجدد اشتباه بود پاسخ ، پاسخ نامه را علامت می زدم و از روی پاسخ مطالعه می کردم .
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
من هرکدام از منابع را بستگی به نوع درس از دو تا به مراتب بالا تر مطالعه می کردم تا مطالب را در حافظه بلند مدت خود نگه داری کنم ولی در این زمان از انتها به ابتدا مطالعه می کردم .
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با مطالعه درس نامه و حل سوالات چهار گزینه ای برابر و زمان یکسان توانستم بین آنها مرزی را مشخص و تناسبی را بین آنها ایجاد کنم .
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در این دوران من بیشتر به حل سوالات چهار گزینه ای می پرداختم به طوری که روزانه بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ سوال چهار گزینه ای حل می کردم و آزمون های سال قبل را تحلیل ،بررسی و حل می کردم .
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله ، این آزمون ها شباهت زیادی به سوالات و فضای آزمون اصلی داشتند و نقش پر رنگی را در قبولی من در آزمون تیزهوشان داشتند.
