گفت و گو با ماردین خاله از ششم تا قبولی تیزهوشان

«از کتاب سه سطحی ریاضی استفاده می‌کردم و ابتدا تست می‌زدم و متوجه می‌شدم که به چه اندازه بر مفاهیم و مطالب کتاب درسی مسلط هستم.»

گفت و گو با ماردین خاله از ششم تا قبولی تیزهوشان

«از کتاب سه سطحی ریاضی استفاده می‌کردم و ابتدا تست می‌زدم و متوجه می‌شدم که به چه اندازه بر مفاهیم و مطالب کتاب درسی مسلط هستم.»


نام و نام خانوادگی : ماردین خاله

پایه : ششم

نام شهر و استان :آذربایجان غربی ، شهرستان مهاباد

میانگین تراز : 6150

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید : از پایه ششم و در 14 آزمون اصلی

شغل و تحصیلات مادر :خانه دار –لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : معلم – فوق لیسانس


مصاحبه‌گر : زکریا خضری

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من به پیشنهاد معلم خودم و همچنین کادر دلسوز مدرسه، با کانون آشنا و در آزمون های کانون شرکت کردم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

کانون بسیار در پیشرفت فردی من تاثیر داشت و توانستم با انواع تیپ تست و شیوه ی حل آن ها آشنا شوم. همچنین مطالعه و سبک یادگیری ام با برنامه ی کانون بسیار بهبود یافت و باعث شد که در امتحانات مدرسه و از همه مهم تر در آزمون تیزهوشان قبول شوم.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بلی شرکت می کردم، بعد از آزمون هدف گذاری به رفع اشکال می پرداختم و برای مطالعه ی هفته ی بعد تعداد تست بیشتری می زدم و ایده ی جدیدی برای تست زنی یاد می گرفتم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بلی مطابق برنامه راهبردی کانون درس می خواندم. سعی می کردم هفته ی اول هر آزمون ، بودجه بندی هر درس را کامل بخوانم و در آزمون هدف گذاری شرکت کنم. هفته ی دوم بیشتر تست می زدم و رفع اشکال می کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

دروس ریاضی و علوم نقطه ی قوت من بودند. برای مطالعه ی این دروس، کتاب درسی را به دقت می خواندم و تمرین و تست های زیادی کار می کردم.


گفت و گو با ماردین خاله از ششم تا قبولی تیزهوشان

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

در مدرسه در درس فارسی کمی مشکل داشتم و در تست زدن به مشکل می خوردم، اما با تکرار و تمرین زیاد و شرکت در آزمون های کانون تواستم درس فارسی را به نقطه ی قوت خود تبدیل کنم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

من همیشه سعی می کردم که هر روز سه الی چهار ساعت به صورت میانگین در روز مطالعه داشته باشم و بیشتر تست می زدم و حدود 60 درصد زمان مطالعاتی خود را به تست زنی اختصاص می دادم.


  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بلی دفتر برنامه ریزی داشتم. دفتر برنامه ریزی کانون باعث می شد که ساعت مطالعه و استراحت منظمی داشته باشم و  زمان خواب و بیداری را مدیریت کنم. 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

چون من همواره به فکر پیشرفت بیشتر و موفقیت بزرگتر هستم و آزمون های کانون این مسیر را برای من تسهیل و آسان تر می کند در نتیجه سعی می کنم منظم در آزمون های کانون شرکت داشته باشم.

 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالات درست را از روی پاسخنامه یک بار نگاه می‌کردم و مروری برای من می‌شد سپس به سراغ پاسخ‌های اشتباه می‌رفتم و اشتباهات خود را یادداشت می‌کردم و بسیار روی آن متمرکز بودم. در نهایت به سمت سوالاتی می‌رفتم که آنها را پاسخ نداده ام  و از سوال‌های ساده شروع می‌کردم تا یاد بگیرم.


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

در محاسبات با چرکه توانستم مقام اول شهرستان را کسب کنم.


  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

بر روی متن و مفاهیم کتاب درسی تمرکز و تاکید بیشتری می کنم و همچنین با استفاده از کتاب پرتکرار کانون نمونه سوالات زیادی حل می کردم.


  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از اولین آزمون در کانون که ثبت نام کردم و تقریبا از مهر ماه شروع به مطالعه جدی برای آزمون تیزهوشان کردم.

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از منابعی همچون هوش استعدادتحلیلی و کتاب سرعت و دقت کانون استفاده می‌کردم.  ابتدا درس نامه را با دقت می‌خواندم سپس تست‌های آن را به صورت پیمانه‌ای می‌زدم و نکات مهم را هایلایت می‌کردم.

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از کتاب سه سطحی ریاضی استفاده می‌کردم و ابتدا تست می‌زدم و متوجه می‌شدم که به چه اندازه بر مفاهیم و مطالب کتاب درسی مسلط هستم. سپس پاسخنامه را به دقت بررسی می کردم.

  

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

شیوه مطالعه من این گونه بود که ابتدا من درس و مفاهیم را از معلم یاد می‌گرفتم، سپس در خانه تست می‌زدم و تست‌ها را به صورت پیمانه‌ای حل می‌کردم و در آخر پاسخنامه را نگاه می‌کردم و هر تست را به دقت بررسی می‌نمودم.



  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

چون آزمون های کانون به صورت پوششی و نیمه پوششی تکرار می شد اگر هر کدام از منابع را فقط یک بار نیز مطالعه می نمودم در آزمون های بعد مجدد منابع مرور می شد.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با استفاده از دفتر برنامه‌ریزی کانون مدیریت زمان می‌کردم و به هر کدام از بخش‌ها یک زمان خاص اختصاص می‌دادم و هر روز هم دراستعداد تحلیلی و هم در استعداد تحصیلی مطالعه داشتم و تعادل ایجاد می کردم.


  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

در دوران جمع‌بندی بیشتر آزمون کار می‌کردم و به خصوص تست‌های زمان‌دار می‌زدم و به وسیله آزمون به بازیابی مفاهیم و مطالبی که خوانده بودم می‌پرداختم. همچنین در مباحث درسی که مشکل داشتم رفع اشکال می کردم.

Menu