نام و نام خانوادگی: سامیار حسنخانی
پایه: هفتم
نام شهر و استان: اردبیل
میانگین تراز: 6000
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد- دیپلم
سالهای حضور در کانون: 2سال
چند آزمون شرکت کرده است: 32آزمون
مصاحبهگر: الهام یافته
شما چگونه با کانون آشنا شدهاید آیا کسی از اعضای خانوادهتان کانونی بودند؟ و در چه رشته قبول شدند؟
دختر دایی مادرم معرفی کردند خودشان کانونی هستند و مشغول تحصیل در مدرسه نمونه دولتی سال آخر رشته تجربی و من هم توانستم در مدرسه شهید بهشتی ۲ قبول شوم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
اولاً، تکرار و تمرین مداوم داشت. دوماً، باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت، تحلیل آزمونها، آشنایی با تستزنی و افزایش سرعت و تمرکز در تستزنی شد.
آیا در آزمون مشابه پارسال و هدفگذاری شرکت میکردید؟ چه کمکی به شما در روند یادگیریتان میکرد؟
بله. این کار باعث آشنایی با سوالات کانون و تکرار و تمرین دروس میشد و به پیشرفت تحصیلی من کمک میکرد.
آیا در آزمونهای ۳+۳ (آزمونهای شبیهسازی شده تیزهوشان) شرکت کردید؟ نظرتان را راجع به آزمونهای ۳+۳ بگویید.
بله شرکت کردم. به نظر من این آزمونها برای محک زدن خوب هستند.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید؟
با کمک پشتیبان، کارنامه را تحلیل میکردم. سوالات نزده و غلط را بررسی میکردم و بیشتر روی سوالات غلط تمرکز داشتم و علت غلط زدن را در دفتر برنامهریزی یادداشت میکردم.
پیگیر آموزشی شما چه کسی بود و ایشان چگونه به شما کمک میکردند؟
مادرم پیگیر آموزشی من بود. ایشان در رفع اشکالها و همچنین در زمان تستزنی همیشه کنارم بودند.
جلسه آزمون تیزهوشان به چه صورت گذشت؟ از روز جلسه امتحان بگویید.
در جلسه، استرس داشتم، ولی با کمک تجربه شرکت در آزمونهای آزمایشی و تمرین تستزنی، توانستم استرسم را کنترل کنم و زمانم را مدیریت کنم. همچنین توانستم سوالات را به خوبی شناسایی کنم. با توجه به اینکه در کانون یاد گرفته بودم چطوری سوالات ساده را پیدا کنم سرعتم در جلسه بالا رفت.
برای حل سوالات، به ترتیب سوالات دفترچه سوالات را حل کردید یا از مباحثی که نقطه قوتتان بود شروع کردید؟
من در ابتدا نگاهی کلی در حدود ۲ دقیقه به سوالات داشتم و بعد سوالاتی را که در حل کردن آنها مهارت داشتم، شناسایی کردم. مباحثی مانند سوالات تصویری، ریاضی، تجسمی و منطقی از نقاط قوت من بودند. برای سوالاتی که نمیدانستم یا زمانبر بودند، آنها را نخواندم و علامت ضربدر روی آنها کشیدم.
آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید؟ از کدام روش مدیریت زمان استفاده کردید؟
بله. من از دانش و تجربهام در تستزنی و مدیریت زمان استفاده کردم. برای سوالات آسان علامت دایره، برای سوالاتی که در زمان کم حل میشدند علامت مربع و برای سوالات زمانبر یا غیرقابل حل علامت ضربدر میزدم.
برنامه شما برای مطالعه آزمون تیزهوشان چگونه بود؟
من سعی میکردم دروس را به خوبی در مدرسه یاد بگیرم و در خانه هم با تطبیق با برنامه راهبردی کانون، یک زمان مشخص هر روز برای تکرار و تمرین آنها در نظر بگیرم. بعد به طور مداوم هر روز تستهای هوش کار میکردم.
روش مطالعهتان در مباحث هوش سرعت و دقت، تصویری فضایی، هوش ادبی و هوش ریاضی منطقی را به صورت موردی توضیح دهید؟
– هوش سرعت و دقت: با حل تستهای زماندار
– هوش تصویری فضایی: با حل مسائل هندسه و تجسم اشکال.
– هوش ادبی: با مطالعه متنهای مختلف و حل تستهای درک مطلب.
– هوش ریاضی منطقی: با حل مسائل ریاضی و منطق.
به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه میکردید؟ چه میزان به تست اختصاص میدادید؟
وقتی از مدرسه برمیگشتم، یک استراحت حدود یک ساعت داشتم و بعد شروع به مطالعه و تستزنی میکردم. در هر بازه یک ساعت مطالعه، یک ربع استراحت میکردم و این برنامه را تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب ادامه میدادم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
همهی کتابهای کانون را استفاده میکردم؛ هم کتابهای درسی مانند کتاب آبی، کتاب سهسطحی و کتاب آزمونهای پرتکرار و هم کتابهای هوش. بهترین و مهمترین کتابها برای من، کتابها
جلسه آزمون تیزهوشان به چه صورت گذشت؟
استرس ولی با آزمونهای آزمایشی و تست زنی کنترل استرس و مدیریت زمان و و شناسایی سوالات را داشتم.
برای حل سوالات به ترتیب سوالات دفترچه سوالات را حل کردید یا از مباحثی که نقطه قوتتان بود شروع کردید؟
من نگاهی ۲ دقیقهای به سوالات داشتم و بعد شناسایی سوالات که در آنها مهارت حل کردن دارم را پیدا کردم مبحث تصویری و ریاضی تجسمی منطقی نقاط قوت بودم و سوالاتی نمیدانستم یا زمان بر بودن اصلا نخواندم علامت ضربدر کشیدم.
آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟
بله. من از دانش و تجربهام در تستزنی و مدیریت زمان استفاده کردم. برای سوالات آسان علامت دایره، برای سوالاتی که در زمان کم حل میشدند علامت مربع و برای سوالات زمانبر یا غیرقابل حل علامت ضربدر میزدم.
برنامه شما برای مطالعه آزمون تیزهوشان چگونه بود؟
من سعی میکردم دروس را به خوبی در مدرسه یاد بگیرم و در خانه هم با برنامه راهبردی یک زمان مشخص هر روز برایش تکرار و تمرین کنم و بعد به طور مداوم هر روز تستهای هوش کار میکردم.
روش مطالعهتان در مباحث هوش سرعت و دقت، تصویری فضایی و هوش ادبی و هوش ریاضی منطقی بصورت موردی توضیح دهید؟
– هوش سرعت و دقت: با حل تستهای زماندار
– هوش تصویری فضایی: با حل مسائل هندسه و تجسم اشکال.
– هوش ادبی: با مطالعه متنهای مختلف و حل تستهای درک مطلب.
– هوش ریاضی منطقی: با حل مسائل ریاضی و منطق.
به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه میکنید؟ چه میزان به تست اختصاص میدادید؟
وقتی از مدرسه میآمدم، بعد از استراحت یک ساعت شروع به تست زدن میکردم و در هر زمان یک ساعت تست یک ربع استراحت و ادامه تا ۱۰ یا ۱۱ شب ادامه میدادم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
همهی کتابهای کانون را استفاده کردم هم درسی که کتاب آزمون پرتکرار سه سطحی و آبی و هم هوش. بهترین و مهم ترین کتابی که برایم مهم هست کتاب سه سطحی ریاضی و علوم هست و پر تکرار فارسی و سه سطحی کتاب هوش هم استعداد تحلیلی و ۱۲ آزمون جامع ویژگیهايی که دارند سوالات خیلی خوب برای آماده کردن به امتحانات مدرسه رفع اشکالات تکرار و تمرین و مهمتر از یاد گرفتن و فراتر از کتاب درسی یاد میگیریم.

مهمترین دلیل این پیشرفتتان را چه میدانید؟
تلاش و به موقع آزمون را انجام دادن و بعد از آزمون بدون وقفه تحلیل کردن و اشکالات و نقاط قوت را در کتاب کارها استفاده کردم تا پیشرفت بیشتر داشته باشم و خیلی به تکرار و تمرین تا کید بیشتری دارم.
فایده شرکت کردن در آزمونهای کانون برای شما چه بود؟
پیشرفت تحصیلی· تکرار و تمرین مداوم.
شناخت نقاط ضعف و قوت.
برنامهریزی با استفاده از برنامه راهبردی.
آشنایی با نحوه تستزنی.
افزایش سرعت تستزنی.
یادگیری مدیریت زمان.
ایجاد روحیه رقابتی.

