نام و نام خانوادگی: مریم محمودی
پایه تحصیلی: نهم
شهر و استان: گچساران، کهگیلویه و بویراحمد
میانگین تراز: ۴۶۸۹
عضویت در کانون: از پایه نهم
تعداد آزمونهای شرکتشده: ۱۴ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دانشجوی کارشناسی و خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: دانشجوی کارشناسی ارشد و نظامی
مصاحبهگر: گلناز محمدی
چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستانی که عضو کانون بودند، با این موسسه آشنا شدم.

دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
قبولی در مدرسه تیزهوشان و آشنایی با تعداد و تنوع بالایی از سؤالات، که امکان سنجش خود را در سطوح مختلف فراهم کرد.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال نیز شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، در آن آزمونها شرکت کردم؛ زیرا باعث آشنایی با سؤالات متنوع و آمادگی بیشتر برای امتحان اصلی میشد.
آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، بر اساس برنامهای که پشتیبانم، خانم گلناز محمدی، با تلفیق برنامه کانون و برنامه مدرسه بهصورت شخصیسازیشده برایم تدوین کرده بود، درس میخواندم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
تقریباً تمام درسها نقطه قوت من هستند. سعی داشتم با برنامهریزی دقیق و همراهی پشتیبانم، خانم محمدی، بهصورت منظم مطالعه کنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید، اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در تمام درسها پیشرفت چشمگیری داشتم و کانون نقش بسزایی در تبدیل بسیاری از درسها به نقاط قوت من ایفا کرد.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خود را به تستزنی اختصاص میدادید؟
در روزهای مدرسه چهار ساعت و در روزهای تعطیل هشت ساعت درس میخواندم. بهطور متوسط روزانه حدود ۶۰ تست حل میکردم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
بله، از دفتر برنامهریزی کانون استفاده میکردم. این دفتر به من کمک کرد تا هم در امور درسی و هم در سایر فعالیتها نظم بیشتری داشته باشم.
چرا با وجود قبولی در مدرسه تیزهوشان، پیوستگی خود را به آزمونهای کانون حفظ کردید؟
زیرا شرکت در آزمونها به من کمک میکرد تا در سال تحصیلی بعدی و در درسهای مدرسه پیشرفت بیشتری داشته باشم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سؤالات غلط و سپس سؤالات بدون پاسخ را بررسی و پاسخ میدادم. در نهایت، تمام سؤالات را مرور میکردم تا مباحث را فراموش نکنم.
دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتید یا دارید؟
بله، مهارتهای غیردرسی من شامل شعرخوانی و داستاننویسی است.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بهکار میبردید؟
بر اساس برنامهریزی پشتیبانم، خانم گلناز محمدی، پیش میرفتم. تأکید اصلی بر استفاده از سؤالات سایت کانون و کتابهای پرتکرار بود که در امتحانات بسیار مؤثر بود.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از ابتدای پایه نهم شروع به مطالعه کردم. آزمونهای کانون به من کمک کرد تا خود را در درسهای مختلف ارزیابی کنم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت و دقت، ۱۲ آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه از این کتابها استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
تمامی کتابهای مورد استفاده من از انتشارات کانون بود. شرکت در آزمونها سرعت و دقت من را بهطور چشمگیری افزایش داد.

از چه منابعی (۱۵۰۰ تست، سهسطحی ریاضی، سهسطحی علوم و سهسطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه از این کتابها استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای سهسطحی کانون از پایه هفتم استفاده کردم و در درسهای فارسی، علوم، ریاضی، زبان انگلیسی و عربی از آنها بهره بردیم. پاسخنامههای این کتابها بسیار کامل بود و مجموعه سؤالات امتحانی نوبت اول و دوم نیز در امتحانات مدرسه به من کمک فراوانی کرد.
با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟ ابتدا درسنامه میخواندید یا ابتدا تست میزدید؟
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ همیشه ابتدا کتاب درسی را بهطور کامل مطالعه و پیشخوانی میکردم، سپس به تستزنی میپرداختم. پس از حل تستها، پاسخنامه را بهدقت مطالعه میکردم.
هریک از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آنها را تکرار کردید؟
خیر؛ ابتدا متن را میخواندم، سپس مطالب را برای خود توضیح میدادم و در نهایت آنها را بهطور کامل یاد میگرفتم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
در بخش استعداد تحصیلی، چون برنامهریزی منظمی برای مدرسه داشتم، پس از مطالعه درسها به تستزنی میپرداختم. در بخش استعداد تحلیلی نیز از کتابهای هوش کلامی و غیرکلامی کانون استفاده میکردم؛ ابتدا مفاهیم را درک میکردم و سپس با تمرین، سرعت، دقت و توانایی بهکارگیری این مفاهیم را افزایش میدادم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
سؤالاتی که پیشتر برایم چالشبرانگیز بوده را دوباره مطالعه کردم و نکات مهمی که یادداشتبرداری کرده بودم را مرور نمودم.
آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، این آزمونها بسیار مفید بودند و تحلیل آنها به من کمک شایانی کرد.
