مصاحبه با علیرضا نیافر پایه دهم تجربی از تنکابن

مصاحبه با علیرضا نیافر پایه دهم تجربی از تنکابن .

مصاحبه با علیرضا نیافر پایه دهم تجربی از تنکابن


نام و نام خانوادگی: علیرضا نیافر

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: تنکابن، مازندران 

میانگین تراز: 4642

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سه سال عضویت و 52 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم 

 

مصاحبه‌گر :مهرداد ستوده ئیان

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

قبلا خواهرم عضو کانون بود. 

 

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مرور دروس می‌شود 

 

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

خیر. تمرکزم روی آزمون‌های حضوری بود. 

 

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله. به صورت هفتگی و منظم 

 

 

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

ریاضی. ابتدا درسنامه را مطالعه می‌کردم سپس تست میزدم و بعد از آن تست ها را تحلیل میکردم. 

 

 

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

علوم. با مطالعه زیاد و مرور دائمی 

 

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

5 ساعت. مدت زمان کمتری را به تست زدن اختصاص می‌دادم. 

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

خیر نداشتم. 

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

تیزهوشان قبول نشدم. 

 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالات اشتباه را که جواب دادم بررسی میکرد سپس سوالات درست را بررسی می‌کردم. 

 

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

نظم در برنامه هایم بیشتر شد. 

 

 

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

مدت زمان مطالعه را افزایش دادم. 

 

 

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

بیشتر از اول سال به خود کتاب‌هایم متکی بودم و در مدرسه نمونه دولتی قبول شدم. 

 

 

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

هوش کمپلکس. طبق برنامه‌ریزی ابتدا مطالعه داشتم و سپس تست می‌زدم. 

 

 

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از تمام کتاب‌های 1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی استفاده کردم و با برنامه ریزی مناسب توانستم مطالعه مفید و هدفمندی داشته باشم. 

 

 

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

ابتدا درسنامه می‌خواندم بعد تست می‌زدم سپس به تحلیل پاسخ ها از روی پاسخنامه می‌پرداختم. 

 

 

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

منابع را تکرار و مرور می‌کردم. 

 

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با برنامه‌ریزی هدفمند  

 

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

تمام کتاب تست ها را به صورت سطحی مرور کردم. 

 

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله شرکت کردم.  

 

 

Menu