ترنم طاهری: موفقیت در تیزهوشان با استمرار و تلاش

ترنم طاهری ؛ با تراز 6200 و شرکت در 20 آزمون کانون قلم چی در طی 1 سال قبولی آزمون‌های تیزهوشان از بندرماهشهر

ترنم طاهری: موفقیت در تیزهوشان با استمرار و تلاش

نام و نام خانوادگی : ترنم طاهری

پایه : نهم

نام شهر و استان : خوزستان، بندرماهشهر

میانگین تراز : 6200

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند، فوق لیسانس

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال هفتم حدود 20 آزمون کانون قلم چی شرکت کردم.

 

مصاحبه‌گر :فاطمه البوغبیش

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟


از طریق دوستانم با کانون آشنا شدم. بعد از چند آزمون متوجه شدم فضای آزمون‌ها و سوالات دقیقاً چیزی است که برای پیشرفت لازم دارم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟


بزرگ‌ترین دستاورد من این بود که با سوالات استاندارد تیزهوشان آشنا شدم و سطح خودم رو در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان کشور سنجیدم. همچنین توانستم نقاط قوت و ضعفم را پیدا کنم و برای تقویت بخش‌های ضعیف برنامه‌ریزی بهتری داشته باشم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 

بله، سعی می‌کردم طبق برنامه راهبردی پیش برم. برای درس‌هایی که در آن‌ها قوی‌تر بودم، تست بیشتری کار می‌کردم و برای درس‌هایی که ضعف داشتم وقت بیشتری برای مطالعه مفهومی و مرور می‌گذاشتم. معمولاً شب قبل، برنامه روز بعد را مشخص می‌کردم تا نظم بیشتری داشته باشم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟


ریاضی و علوم نقطه قوت من هستند. در ریاضی سعی می‌کنم بعد از مرور درس‌نامه، تست‌های متنوع آموزشی و ترکیبی حل کنم تا دیدم نسبت به سوالات گسترده‌تر بشه. در علوم هم ابتدا کتاب درسی رو دقیق می‌خونم و بعد سراغ تست‌های مفهومی و ترکیبی می‌رم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟


بله، مطالعات اجتماعی. اوایل خیلی خوب بلد نبودم، اما وقتی روش خلاصه‌نویسی و مرور دوره‌ای رو اجرا کردم، تونستم بر این درس مسلط بشم و به نقطه قوت تبدیلش کنم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟


به طور میانگین روزی ۵ تا ۶ ساعت مطالعه داشتم. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وقتم به تست‌زنی اختصاص داشت و بقیه زمان صرف مطالعه تشریحی و مرور می‌شد.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟


بله، دفتر برنامه‌ریزی داشتم. این دفتر باعث می‌شد میزان ساعات مطالعه‌ام رو مدیریت کنم، تعادل بین درس‌ها برقرار کنم و در کنار آن، نظم و آرامش بیشتری داشته باشم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟


چون معتقدم استمرار خیلی مهم‌تر از شروع خوبه. آزمون‌ها باعث می‌شد در فضای رقابتی باقی بمونم، نقاط ضعف جدیدم رو شناسایی کنم و همچنان برای پیشرفت تلاش کنم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟


تحلیل آزمون رو همون روز انجام می‌دادم. سوالاتی که نزده بودم یا غلط زده بودم دوباره بررسی می‌کردم. علت اشتباه یا نزده بودنش رو می‌نوشتم: آیا بی‌دقتی بوده یا ضعف علمی. بعد تست‌های مشابه اون مباحث رو بیشتر کار می‌کردم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟


بله، علاوه بر درس در رشته‌های ورزشی هم فعالیت داشتم. ورزش به من کمک کرد هم انرژی بیشتری برای درس داشته باشم و هم روحیه‌ام شاداب‌تر باشه.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟


در ایام امتحانات بیشتر تمرکزم روی کتاب درسی و نکات تشریحی است. سعی می‌کنم قبل از امتحان، خلاصه‌نویسی‌ها و تست‌های آموزشی مربوط به اون مبحث رو مرور کنم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟


از مهر ماه همان سال تحصیلی شروع کردم، ولی از دی‌ماه به بعد جدی‌تر و با برنامه‌ریزی فشرده‌تر درس خواندم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟


ابتدا درس‌نامه را مرور می‌کردم، بعد تست آموزشی می‌زدم. پس از آن، تست‌های غلط یا نزده رو بررسی می‌کردم و نکات مهم رو از پاسخ‌نامه یادداشت می‌کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

 

بعضی منابع مثل کتاب‌های تستی مهم رو چندین بار مرور کردم تا تسلطم بیشتر بشه. آزمون‌های سخت رو هم به عنوان منبع مرور استفاده می‌کردم.


  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟


با برنامه‌ریزی هفتگی. برای استعداد تحلیلی روزانه چند تست حل می‌کردم و برای استعداد تحصیلی زمان بیشتری می‌ذاشتم. این‌طوری تعادل نسبی ایجاد می‌شد.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟


در دوران جمع‌بندی تمرکز اصلیم روی مرور مطالب پایه و کتاب‌های درسی بود. در کنار آن، تست‌های علامت‌دار و آزمون‌های قبلی کانون رو دوباره حل می‌کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟


بله. آزمون‌های طرح ۳+۳ کمک زیادی کرد تا نقاط ضعفم رو به موقع بشناسم و روی اون‌ها کار کنم.

Menu