نام و نام خانوادگی: هدی کیا اشکوریان
پایه: هفتم
نام شهر و استان: تنکابن، مازندران
میانگین تراز: 6186
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: من از پاییز سال 1403 عضو بودم و در 12 آزمون شرکت کردم.
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، سیکل
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، سیکل
مصاحبهگر :مبینا جعفری
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق آشنایان
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
قبولی در آزمون تیزهوشان و بهتر شدن در دروس مدرسه
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله. چون نمونه سوالات خوب و مناسبی داشت.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله طبق کلاس ها و درس های مدرسه برنامه ریزی میکردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
ریاضی: کارکردن نمونه سوالات
علوم: علاقه داشتن و مطالعه زیاد
مطالعات: مطالعه پشت سر هم
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله من در درس فارسی خیلی ضعیف بودم و طی این مدت، آن درس را تقویت کردم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
3 تا 4 ساعت مطالعه داشتم. من روزی نیم تا یک ساعت تست میزدم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله. باعث برنامه ریزی و نظم در کارهایم میشد و اینطور زمان کافی داشتم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
-
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
دیدن جواب سوال ها (تشریحی) و حل دوباره آنها با دلیل
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
نظم دهی در انجام کارها
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از پاییز سال 1403
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتابهای هوش کلامی و غیر کلامی (با ویدئو و تمرین های خودم). هوش کمپلکس و پک سمپادیوم (کلاس های هوش قلمچی).
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های سه سطحی ریاضی، علوم، فارسی و کتاب های آبی ریاضی و علوم استفاده میکردم. خودم کتاب ها را حل و تحلیل میکردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه را میخواندم، سپس تست میزدم و در نهایت، پاسخها را با دلیل درست میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
من از تمام منابع خود چند بار استفاده کرده ام.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
طبق نیازهای درسیام وقت میگذاشتم و باقی زمان را تست و هوش کار میکردم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تمام سوالات را به همراه دوستم مرور میکردم و سعی میکردم به خودم فشار نیاورم تا درس ها بهتر در ذهن من بمانند.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله
