نام و نام خانوادگی: یگانه کیا اشکوریان
پایه: هفتم
نام شهر و استان: تنکابن، مازندران
میانگین تراز: 6210
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال 1403 تا 1404. یک سال در کانون بودم. در 25 آزمون شرکت کردم.
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، پیشدانشگاهی
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم ریاضی
مصاحبهگر : ستایش خواجوی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستان و آشنایان
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
در روز آژمون در مدرسه تیزهوشان استرس کمتری داشتم. با تست ها آشنا شدم و در نهایت با تلاش زیاد قبول شدم.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله با سوالات بیشتر آشنا میشدم و آنها را بهتر درک میکردم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله. از درسهای سخت شروع میکردم. تست میزدم و نمونه سوالهای تشریحی کار میکردم و چند دور آنها را تکرار میکردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
ریاضی – علوم
ابتدا چند دور روان و آرام میخواندم و سپس آنها را دقیق میخوانم. نمونه سوالهای تستی و تشریحی میزنم و سپس تمام سوالها را تحلیل میکنم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
درس علوم. من ابتدا از علوم خوشم نمیآمد و علاقه ای به خواندن آن نداشتم. اما با شرکت در کلاسهای علوم و زدن تست، موفق شدم این درس را به نقطه قوت خودم تبدیل کنم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی 6 ساعت خواندن درسها. روزی 1 الی 2 ساعت را به تست ها و سوالات تشریحی روزی 1 ساعت نیز به تحلیل سوالها اختصاص میدادم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله. اینکه هیچ تفاوتی بین درسهایم قائل نشوم و اینکه بتوانم به تمام درسها در طول روز برسم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
استمرار موفقیت
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
بعد از هر آزمون، سعی میکردم تک به تک سوالها را میخواندم و حل میکردم و سپس از روی پاسخنامهها، پاسخها را چک میکردم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
کسب مقام در رشته محاسبات ذهنی(چرتکه) در سطح استانی و کشوری
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
ابتدا درسها را چند دور مطالعه میکنم، سپس نمونه سوالات مشابه را حل و بررسی میکنم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از ابتدای تابستان 1403 تا ابتدای تابستان 1404
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
سرعت و دقت، 12 آزمون، هوش کلامی، هوش غیر کلامی. من از تمام آنها استفاده میکردم و بعد از تست، آنها را تحلیل میکردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
کتاب سه سطحی علوم. پس از خواندن درسها از این سوالها استفاده میکردم و بعد از تست، آنها را تحلیل کردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را مطالعه میکردم و سپس تست میزدم. ابتدا همه تست ها را میخواندم و آنهایی که بلد بودم را میزدم و آنهایی که بلد نبودم با علامت مشخص میکردم و سپس به پاسخنامه مراجعه میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
در برخی از منابع، فقط یکبار اما بعضی منابع را 3 الی 4 بار خواندم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
همانطور که برای استعداد تحلیلی وقت میگذاشتم، برای استعداد تحصیلی هم وقت میگذاشتم و حتما از دفتر برنامهریزی استفاده میکردم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
برای آزمون نهایی مدرسه در حد 20 میخواندم و از برنامه ی مشاورم خواندم و آزمون سال قبل و فرمول های درس ها را مطالعه میکردم.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله
