مصاحبه با یاسیمین ابراهیمی پور پایه هفتم از تنکابن

مصاحبه با یاسیمین ابراهیمی پور پایه هفتم از تنکابن .

مصاحبه با یاسیمین ابراهیمی پور پایه هفتم از تنکابن


نام و نام خانوادگی: یاسمین ابراهیمی پور

پایه : هفتم

نام شهر و استان: تنکابن، مازندران 

میانگین تراز: 5400

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 1 سال 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: مهندس عمران 

 

 

مصاحبه‌گر : غزاله شکوری

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستان

 

 

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 قبولی برنامه‌ریزی، مدیریت زمان، ارتقا تحصیلی و تشخیص نقاط ضعف و قوت

 

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله آمادگی برای آزمون‌های اصلی کانون 

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 بله طبق برنامه راهبردی به طور روطزانه و در ساعات مشخص، دروس مدرسه را مطالعه می‌کردم. 

 

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

ریاضی و علوم. برای ریاضی تست‌های گوناگون حل می‌کردم و برای علوم، متن کتاب را با دقت مطالعه می‌کردم. 

 

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

خیر

 

 

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 

روزی چهار ساعت برای مطالعه درس و دو ساعت را به تست زدن اختصاص می‌دادم. 

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله باعث مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقتم شد. 

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

به منظور استمرار در دروس پایه هفتم 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

ابتدا سوالات را تصحیح می‌کردم و سپس سوالات را تحلیل می‌کردم و بخش‌هایی را که در آن‌ها مشکل داشتم، بیشتر تمرین می‌کردم. 

 

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 

افزایش اعتماد به نفس و یافتن دوستان جدید

 

 

 

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 

مطالعه روزانه داشته باشم و همه کتاب را برای شب امتحان نگذارم. 

 

 

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

اوایل دی ماه 1403

 

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 

کتاب کمپلکس، سرعت و دقت و سمپادیوم. روزانه 100 تست از مباحث مختلف را تحلیل می‌کردم.

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 

کتاب EQ گاج. دروسی را که امتحان داشتم در این کتاب تمرین می‌کردم. 

 

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ 

ابتدا درسنامه را مطالعه می‌کردم، بعد سراغ تست‌ها می‌رفتم و در انتها از پاسخنامه استفاده می‌کردم و اشتباهات خود را برطرف می‌کردم. 

 

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه آن را تکرار می‌کردم. 

 

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ 

ساعات جداگانه ای را به هر کدام از آن‌ها اختصاص می‌دادم. مثلا روزی 2 ساعت استعداد تحلیلی و 2 ساعت استعداد تحصیلی مطالعه می‌کردم. 

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ 

سوالاتی را که قبلا مشکل داشتم را بازنگری می‌کردم. 

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ 

بله 

 

 

 

Menu