نام و نام خانوادگی: رونیکا عامری
پایه: هفتم
نام شهر و استان: تنکابن، مازندران
میانگین تراز: 5773
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1 سال و 16 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دبیر
شغل و تحصیلات پدر: آزاد
مصاحبهگر : علی اکبر ایمان پرور
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستان و آشنایان
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
تست زنی، برنامه ریزی و زمانبندی را یاد بگیرم.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
خیر
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله هر درسی را طبق زمان برنامه ریزی شده میخواندم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
در همه درس ها عالی بودم و پس از مطالعه درسنامه، تست های مربوط را میزدم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی حدود 3 تا 4 ساعت.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله چون میتوانستم هر درس را به موقع بخوانم و به بقیه درس ها هم برسم و از درسی عقب نمانم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
تا بتوانم به برنامهریزی و روش مطالعه خود ادامه دهم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا درسنامه را میخواندم. سپس تست میزدم و اشتباهاتم را دوباره بررسی میکردم و همواره نکتهبرداری میکردم و نکات را در جایی میچسباندم تا فراموش نکنم و تحلیل آزمونهای قلمچی را انجام میدادم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله یادگیری زبان انگلیسی
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
تکرار و تمرین بیشتر داشته باشم و دقیقتر زمانبندی کنم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال گذشته، مطالعه را شروع کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
کتابهای هوش کلامی و غیرکلامی و کتاب هوش کمپلکس را داشتم و با آنها تست میزدم و نکتهبرداری میکردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
سه سطحی علوم و فارسی و ریاضی را داشتم و با مطالعه درسنامه، تست میزدم و همچنین کتابهای آبی قلمچی را هم داشتم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را دقیق میخواندم و سپس تست میزدم و اشتباهاتم را روی برگه مینوشتم و دوباره مطالعه میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
مطالعه آن را تکرار کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
ابتدا استعداد تحصیلی. چون در مدرسه یاد میگرفتم و تمرین میکردم. پس از آن، استعداد تحلیلی را تمرین میکردم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تمام تستهای کتابهای گذشته نیمسال اول را از نو بررسی میکردم تا اشتباهاتم کم شود.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله
