مصاحبه با رونیکا عامری پایه هفتم از تنکابن

مصاحبه با رونیکا عامری پایه هفتم قبولی تیزهوشان از تنکابن .

مصاحبه با رونیکا عامری پایه هفتم از تنکابن


نام و نام خانوادگی: رونیکا عامری 

پایه: هفتم

نام شهر و استان: تنکابن، مازندران 

میانگین تراز: 5773

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1 سال و 16 آزمون    

شغل و تحصیلات مادر: دبیر

شغل و تحصیلات پدر: آزاد

 

مصاحبه‌گر : علی اکبر ایمان پرور

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق دوستان و آشنایان

 

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

تست زنی، برنامه ریزی و زمان‌بندی را یاد بگیرم. 

 

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

خیر

 

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله هر درسی را طبق زمان‌ برنامه ریزی شده می‌خواندم. 

 

 

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

در همه درس ها عالی بودم و پس از مطالعه درسنامه، تست های مربوط را می‌زدم. 

 

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

خیر

 

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

روزی حدود 3 تا 4 ساعت. 

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله چون می‌توانستم هر درس را به موقع بخوانم و به بقیه درس ها هم برسم و از درسی عقب نمانم. 

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

تا بتوانم به برنامه‌ریزی و روش مطالعه خود ادامه دهم. 

 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا درسنامه را می‌خواندم. سپس تست می‌زدم و اشتباهاتم را دوباره بررسی می‌کردم و همواره نکته‌برداری می‌کردم و نکات را در جایی می‌چسباندم تا فراموش نکنم و تحلیل آزمون‌های قلم‌چی را انجام می‌دادم. 

 

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله یادگیری زبان انگلیسی 

 

 

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

تکرار و تمرین بیشتر داشته باشم و دقیق‌تر زمان‌بندی کنم. 

 

 

 

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از تابستان سال گذشته، مطالعه را شروع کردم. 

 

 

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی و کتاب هوش کمپلکس را داشتم و با آن‌ها تست می‌زدم و نکته‌برداری می‌کردم. 

 

 

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

سه سطحی علوم و فارسی و ریاضی را داشتم و با مطالعه درسنامه، تست می‌زدم و همچنین کتاب‌های آبی قلم‌چی را هم داشتم. 

 

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

ابتدا درسنامه را دقیق می‌خواندم و سپس تست می‌زدم و اشتباهاتم را روی برگه می‌نوشتم و دوباره مطالعه می‌کردم. 

 

 

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه آن را تکرار کردم. 

 

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

ابتدا استعداد تحصیلی. چون در مدرسه یاد می‌گرفتم و تمرین می‌کردم. پس از آن، استعداد تحلیلی را تمرین می‌کردم. 

 

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

تمام تست‌های کتاب‌های گذشته نیمسال اول را از نو بررسی می‌کردم تا اشتباهاتم کم شود. 

 

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله 

 

 

Menu