نام و نام خانوادگی : ریحانه رضائی
نام شهر و استان : تهران
میانگین تراز کانون : 5700
معدل : 19/85
سالهای حضور در کانون: 2 سال
چند آزمون شرکت کرده اید: 32 آزمون در سال دوازدهم و 26 آزمون در سال یازدهم
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس دبیر
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس مهندس
درصدهای کنکور :
کنکور رادیبهشت : ریاضی : 20 ٪ فیزیک : 5۷ شیمی : 11٪
کنکور تیر : ریاضی : 30٪ فیزیک : 57٪ شیمی : 41٪
تراز معدل : 10545
تراز کنکور : 8916
تراز کل : 9894
رتبه در منطقه و در کشور: 521 منطقه ۱ و ۸۵۸ کشوری
نام پشتیبان: صدف عباسی
نام مصاحبه گر : لیلا محمدی
1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین آزمون 5198 و آخرین آزمون 7315
2. مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
استمرار در مطالعه و افزایش تعداد تست ها جهت آشنایی با انواع مختلف سوال ها و جمع بندی
3. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
در طول سال تحصیلی به قدر خوبی به پایه دوازدهم مسلط شده بودم و بیشتر زمان مطالعه در عید رو به دوره و جمع بندی پایه اختصاص دادم
4. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
دوره ی تحلیل هایی که نوشته بودم و تست هایی که در مدت مطالعه علامت زده بودم که دوباره سراغشون برم
5. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث میشد که احساس کنی که هر جمعه کنکور داری و باید همونقدر خوب و جدی براش درس بخونی که موجب میشد هر هفته هم تست های جدید بزنیم و هم دوباره و دوباره مطالب رو دوره کنم
6. تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید ؟
روش ضربدر و منفی در مدیریت زمان به من خیلی کمک کرد و هم در آزمون های آزمایشی و هم سر جلسه کنکور ازش استفاده کردم که بهم کمک کرد بتونم زمانم رو مدیریت کنم و دوباره و سه باره برگردم و سوالات دفترچه رو بخونم و سوال هایی که دورشون دایره کشیده بودم رو جواب بدم و همچنین اصلا سراغ سوالات ضربدر نرم که تایمم هدر نره
7. مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
تا حد امکان برنامه راهبردی رو با برنامه مطالعاتی مدرسه و دروسی که تدریس میشد مطابقت می دادم که هم بتونم به شکل تشریحی و امتحان نهایی طور به مطالب مسلط بشم و هم بتونم تست های اون مبحث رو بزنم چون به نظرم باید اول از لحاظ تشریحی و مفهومی روی یک درس مسلط شد و بعد سراغ تست رفت
8. روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود ؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تمرکزم اول از همه روی سوال های غلط بود و بعد سوالاتی که پاسخ نداده بودم. توی تحلیل اول از همه دوباره تلاش می کردم که خودم سوال رو حل کنم و اگر موفق نمیشدم سراغ پاسخنامه میرفتم . البته اگر خودم هم موفق به حلش میشدم بازم پاسخنامه های کانون رو چک میکردم تا راه حل های جدید و خلاقانه رو یاد بگیرم. در دفتر تحلیلم دلیل پاسخ ندادن یا پاسخ اشتباه به اون سوال رو هم یادداشت میکردم مثلا اینکه بی دقتی کردم فرمول رو فراموش کردم یا.....
9. به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من بیشتر تایمم رو به تست اختصاص میدادم و به نظرم تست بیشتر = نتیجه بهتر. نزدیک به دو آزمون اصلی بیشتر تایم رو صرف تست میکردم و نزدیک امتحان نهایی برعکس بود و اکثر تایم رو تشریحی می خوندم
10. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
دفتر برنامه ریزی علاوه بر اینکه جایی برای ثبت ساعت های مطالعم بود و بهم در ارزیابی درس خوندم در پایان هفته و ماه بود جایی بود برای اینکه انرژی بگیرم جملات انگیزشی بنویسم با خودم حرف بزنم و از فیدبک های مفید مشاورم استفاده کنم
11. خاطره ی لحظه ی اعلام نتایج را تعریف میکنید؟
با دوستام رفته بودیم بیرون که نتایج اومد . فرض کنید همینجوری داشتیم با خیال راحت بستنیمونو می خوردیم که خبر اعلام نتایج اومد. خودم نمیتونستم چک کنم و گوشی رو به یکی از دوستانم دادم تا این کار رو برام انجام بده بعد از اینکه رتبمو بهم گفت گریه کردم و بغلش کردم و اول از همه به برادر بزرگترم پیام دادم و نتیجه رو بهش گفتم .
12. چه پیشنهادی به دانش اموزان دارید ؟ سخن نهایی ؟
ازشون میخوام که تسلیم نشن و علیرغم مشکلات و سختی ها استمرارشون رو در مطالعه حفظ کنند. فقط یک سال از خیلی چیز ها بگذرند که قطعاااا ارزش خوشحالی زمان اعلام نتایج رو دارد
