نام و نام خانوادگی : بهاره برزگران
پایه : ششم
نام شهر و استان : شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی
میانگین تراز : ۶۲۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از ۱۴۰۳ عضو کانون شدم و در ۱۷ تا آزمون شرکت کردم.
شغل و تحصیلات مادر : فرهنگی فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : کارمند - لیسانس
مصاحبه گر: زهرا سرتیبی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق معلم ششم و مادرم با کانون و آزمون ها آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
شرکت منظم در آزمون های قلم چی و هم چنین پیشروی با برنامه راهبردی در درس هایم پیشرفت کردم و در آزمون تیزهوشان قبول شدم .
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله درس هایی که می خواستم بخوانم را با برنامه راهبردی تقسیم بندی کردم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
هوش ریاضی و تصویری. با استفاده از کتاب های کانون و تمرین و تکرار
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
هوش کلامی با برنامه ریزی و تحلیل آزمون های کانون توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی ۵ ساعت درس میخواندم. در ابتدا زمان کمی را به تست زدن اختصاص میدادم و در پایان سال حدود 90درصد را به تست زدن اختصاص دادم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله دفتر برنامه ریزی باعثمی شد در درس هایم برنامه ریزی داشته باشم و این باعث ایجاد آرامش بیشترم میشد ودر درس خواندن هم خیلی به من کمک میکرد.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
من برای آزمونهای با سطح سوالات دشواتر حدود ۲ ساعت زمان برای تحلیل درنظر میگرفتم وبرای آزمونها باسوالات ساده تر حدود ۱ ساعت زمان برای تحلیل درنظرمیگرفتم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله من گاهی برای آرامش به نقاشی با آبرنگ و گواش و سیاه قلم می پردازم و در منطقه مقام آوردم و در مسابقات شطرنج بین مدارس شرکت می کنم وهمین نقاشی کشیدن و بازی شطرنج کمک زیادی به من در عرصه قبولی در تیزهوشان کرد.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در کنار تست زدن ازقبل مروری بردرسهای خودم داشتم واین موضوع خیلی به من کمک کرد.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال قبل شروع به تست زدن وتمرین سوالات هوش کردم.و به مرور زمان مطالعه ام را افزایش دادم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از هوش کلامی و سرعت و دقت و ۱۲ آزمون استفاده کردم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های سه سطحی ریاضی و سه سطحی علوم و سه سطحی فارسی استفاده کردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
من ابتدا درسنامه های کتاب را میخواندم وسپس شروع به تست زدن میکردم زمانی که یک سوال رامیخواندم اگر بلد بودم جواب میدادم وسپس پاسخنامه را نگاه میکردم واگر سوالی را بلد نبودم ابتدا فکر میکردم واگر به جواب نمیرسیدم به سراغ پاسخنامه میرفتم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بخشهای مهم را از منابعی که داشتم مرور میکردم ولی دراواخر سال زیاد به مرور نپرداختم وبیشتر آزمونهای شبیه ساز را میزدم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
من بیشتر زمانم را به استعداد تحلیلی اختصاص می دادم. ولی درکنار آن به درسهای خود هم رسیدگی میکردم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
بیشتر در آزمون های شبیه ساز شرکت می کردم. و در کنار آن به مطالعه و مرور می پرداختم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله
