نام و نام خانوادگی: مائده ملکی
پایه:نهم
نام شهر و استان:آستانه اشرفیه گیلان
میانگین تراز:5618
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:1 سال
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:آزاد سیکل
مصاحبهگر : لیلا کدیور(پشتیبان)
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ خواهر بزرگترم عضو کانون بود و از تاثیر خوب کانون برروی موفقیتش با من صحبت کرد و منبرای ثبت نام ترغیب شدم
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟آزمون های مشابه تیز هوشان کانون استرس آزمون اصلی را در من برطرف کردو همچنین سوالات سطح بالای آن من را برای آزمن اصلی به بهترین نحو آماده کرد
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟بله زیرا میحواستم قبل از آزمون اصلی سح آمادگی خود را بسنجم
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟بله.من وقتی از جلسه آزمون بیرون می آمدم،برای دوهفته خود برنامه ریزی می کرذدم و همه را ر دفتر برنامه ریزی خود وارد می کردم
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ درس های مطالعات و پیام برایم راحت بودند در نتیجه همیشه بالای 90 در صد پاسخ میدادم اما درس ریاضی و علوم درس های مورد علاقه ام بودندوقت زیادی برای آن ها اختصاص میدادم و تست زیاد می زدم
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ درس فارسی برای من درس چالشی ای بود برای بهتر کردن وضعیت خود روی دستور زبان و لغات متمرکزشدم در نتیجه جواب خوبی هم گرفتم و وضعیتم در این درس رفته رفته بهبود یافت
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ در دوران مدرسه 5 الی 6 ساعت درس میخواندم در روزهایی که مدرسه نداشتم 8 ساعت مطالعه می کردم. اوایل شروع سال تحصیلی بیشتر مفهومی میخواندم تا اینکه تست بزنم هرچه به پایان سال تحصیلی نزدیک می شدیم از زمان خواندنم می کاستم و بیتر تاایمم را به تست زدن اختصاص می دادم
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟بله.طبقه درس ها و دادن زمان تعیین شده برای مطالعه آن ها،به ذهنم نظم ترتیب خوبی میداد از طرفی خودم را مکلف می کردم که به این تعداد دروس رسیدگی کنم و برنامه ام را به پایان برسانم
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟ قاعدتا راه درس خواندن تمام نشده است هدف کوتاه مدت قبولی در آزمون تیز هوشانم به هدف بلند مدت قبولی دانشگاه مبدل شده است به همین سبب در آزمون ها پیوسته شرکت می کنم
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ابتدا سراغ سوال هایی می رفتم که به آن ها شک داشتم در خانه بار دیگر پاسخ منیدادم و پاسخ خود را با پاسخ تشریحی مقایسه می کردم اگر غلطبودند نکته آن را در دفتر خود یاداشت می کردم که در ؟آزمون های جمع بندی آن اشتباه را دوباره مرتکب نشوم
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ بله در رشته والیبال مشغول هستم
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟چون در طول سال تحصیلی مدام در حال مطالعه و دوره کتاب هایم بودم برای امتحانات پایان ترم بیشتر نمونه سوال حل می کردم
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از مهرماه
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ کتاب هوش ET
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ برای دروس عمومی ام مثل فارسی پیام آسمانی عربی از کتاب های سه سطحی برای علوم از سه سطحی و برای ریاضی از کتاب آبی
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟اول درس میخواندم روز بعد تست می زدم ابتدا خودم روی سوالات سخت فکر می کردم اگر نمی توانستم به هیچ طریقی به پاسخ برسم به سراغ پاسخ تشریحی آن می رفتم
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟نه چندین بار دوره می کردم
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ 50 50 ابتدا 30 الی 40 تست میزدم بعد ها که مسلط تر میشدم به 100 خورده ای در روز هم می رسید
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ بیشتر حالت دوره داشت و بیشتر نمونه سوال حل می کردم
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟ متاسفانه خیر
