گفتگو با پوریا رحیمی قبولی تیزهوشان، از شهرستان فسا

گفت و گو با پوریا رحیمی قبولی تیزهوشان، از استان فارس، شهرستان فسا

گفتگو با پوریا رحیمی قبولی تیزهوشان، از شهرستان فسا

نام و نام خانوادگی: پوریا رحیمی

پایه : هفتم

نام شهر و استان: فسا، فارس

میانگین تراز: 5892

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1403،  17 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: معلم، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند دانشگاه، لیسانس

 

مصاحبه‌گر : زهرا باقری

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق معرفی مدرسه و تعریف دوستانم با کانون آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 از مهمترین دستاوردهای کانون ، بهبود زبان انگلیسی، یافتن دوستان جدید، موفقیت در آزمون ها و یادگیری روش های صحیح تست زنی  بود.  

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله برای آشنایی با آزمون ها، کاهش استرس و آمادگی بیشتر برای آزمون های اصلی کانون در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری شرکت میکردم 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله با راهنمایی پشتیبانم و هماهنگی با برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکردم 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 فارسی،  با برنامه ریزی و علاقه به زبان فارسی ، تست ها را حل می کردم و نکات مهم آن ها را یادداشت می کردم.


  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

خیر تقریبا در همه درس ها در یک سطح قرار دارم و همه جز نقاط قوت من بود 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

روزی 6 ساعت درس می خواندم و 2 الی 3 ساعت تست می زدم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله برای افزایش ساعت مطالعه و زدن تست بیشتر از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

چون آزمون های کانون  می تواند برای موفقیت های بیشتر در آینده کمک بسیار خوبی برای من باشد.


  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

عصر جمعه، مجدد آزمون می دادم و سوالات غلط و بی پاسخ را تحلیل و نکات آن ها را یادداشت می کردم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

من در شته های ورزشی تکواندو و ژیمیناستیک شرکت می کردم که الان در رشته تکواندو کمربند سبز دارم و در رشته ژیمیناستیک مدال آورده ام.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

برای کسب بالاترین نمره از تدریس اساتید مجرب، راهنمایی های پشتیبانم و تلاش بیشتر استفاده کرده ام.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از زمانی که وارد کلاس ششم شدم و غیر از دروس مدرسه با شرکت در کلاس ها و تست زدن بیشتر  مطالعه برای تیزهوشان را شروع کردم.

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از هوش کلامی و غیرکلامی، سرعت و دقت و از کتاب های کانون استفاده کردم که ابتدا درس ها را میخواندم و بعد تست می زدم.

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 از کتاب 1500 تست استفاده می کردم و به طور منظم در برنامه روزانه خود قرار دادم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

ابتدا درس می خواندم سپس تست می زدم و در نهایت پاسخنامه را چک می کردم و اگر نکته ای برایم جدید بود یادداشت می کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

بعضی از منابع را فقط یکبار مطالعه کردم اما برخی منابع را چندین بار.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

صبح ها استعداد تحلیلی می خواندم و عصرها استعداد تحصیلی کار می کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

مطالعه دروس مدرسه و بعدا از آن مطالعه کتاب های کمکی و تست زدن بیشتر

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 بله که بسیار در موفقیت من تاثیرگذار بود و برای آزمون اصلی آمادگی لازم را بدست آوردم.

Menu