نام و نام خانوادگی: پانیا بابایی
پایه: هفتم
نام شهر و استان: خورمدره، زنجان
میانگین تراز:6500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال پنجم
شغل و تحصیلات مادر: معلم کارشناسی ارشد مشاوره
شغل و تحصیلات پدر: معاون آموزش و پرورش کارشناس ارشد برق
مصاحبه گر :مرضیه نقی لو
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟از طریق دوستان.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟نظم و انضباط داشتن برنامهریزی اصولی مشاور و راهنمای خوب در نهایت قبولی در آزمون تیزهوشان.
آیا در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟بله هر دو را شرکت میکردند بیشتر برای مرور جمعبندی و دانستن مباحث مهم آزمون و تست زنی بیشتر.
مطابق برنامه ی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامه ریزی می کردید؟برنامه راهبردی قلم چی بسیار کامل بود و من همیشه طبق آن پیش میرفتم برنامه آزمون را برای خودم شخصیسازی میکردم و در دو هفته مطالعه میکردم بیشترین تلاشم این بود که تمام مباحث را بخوانم و کامل تست بزنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ریاضی مطالعات فارسی علوم ریاضی حل سوالات بیشتر از کتابهای آبی و سه سطحی مطالعات با مطالعه و تست زنی،برای درس فارسی و علوم هم همینطور بهترین منبع آموزشی من کتابهای آبی کانون بودند.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟من در تمامی درسها خوب بودم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟۳ ساعت مطالعه و یک ساعت برای تست زنی وقت میگذاشتم،روزهای تعطیل ساعت مطالعهام را بیشتر هم میکردم. سعی میکردم تست زماندار هم کار بکنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟بله دفتر برنامهریزی داشتم این دفتر به من و عمل کردم نظم داد باعث شد من با برنامه تر پیش بروم.
و چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه ی تیزهوشان رفتید پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟برای اینکه با نظم و برنامه پیش بروم و به اهداف بعدیم برسم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ابتدا سوالات را خودم حل میکردم سپس پاسخنامه را دانلود کرده و نکات مهم را داخل یک دفتر یادداشت میکردم و از پشتیبان برای بررسی بیشتر کمک میگرفتم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟با نظم و برنامهریزی به همه اهداف میتوان رسید.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟برنامهریزی و بردن بالای ساعت مطالعه تست زنی و مطالعه بیشتر و حل سوالات و شرکت در آزمونهای قلمچی.
از چه منابعی هوش کلامی هوش غیر کلامی سرعت و دقت 12 آزمون برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ نام کتاب ذکر شود چگونه استفاده مطالعه و تمرین کردید؟م از
از تمامی کتابها استفاده میکردم با استفاده از این کتابها در فواصل زمانی مناسب تست میزدم و نکاتش را یادداشت میکردم. تمام
از تمامیمن برای از تمامی کتابهای من از تمامی کتابها
-15 از چه منابعی (1500) تست سه سطحی ،ریاضی سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب نام کتاب ذکر شود چگونه استفاده مطالعه و تمرین کردید؟
سه سطحی همه درسها ابتدا کتابهای اصلی خودم را میخواندم و سپس تستهای سه سطحی میزدم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درس نامه میخواندید یا اول تست می زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ اول درسنامه میخواندم ابتدا کتابهای اصلی خودم را میخواندم و سپس تستهای سه سطحی کانون را میزدم از کتابهای سوالهای پرتکرار کانون هم استفاده کردم.
هر کدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ هر مبحث را تکرار میکردند و در فواصل زمانی مناسب مرور میکردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟با برنامهریزی سعی میکردم تمام مباحث را مطالعه کنم روی درسهایی که به تست زنی بیشتری احتیاج داشت یشتر کار میکردم.
برنامه شما در دوران جمع بندی اردیبهشت و خردادماه به چه صورت بود؟
آزمون های قلم و آزمون های 3+3 کانون
با برنامه مناسب کانون ش میرفتم و سعی میکردم هم برای امتحانات مدرسه مطالعه کنم و هم برای آزمون تیزهوشان آماده هوش هر روز تست میزدم.
